کد خبر : 15040
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷

آیا بالاخره کنکور حذف می شود؟!

آیا بالاخره کنکور حذف می شود؟!

   هاتف خبر – یکی از دولتمردان در وزارت علوم اعتقاد دارد که قدم‌ اصلی حذف کنکور را وزارت آموزش و پرورش باید بردارد.

   هاتف خبر – یکی از دولتمردان در وزارت علوم اعتقاد دارد که قدم‌ اصلی حذف کنکور را وزارت آموزش و پرورش باید بردارد.
به گزارش “هاتف خبر” معاون پارلمانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اگر چه وزارت علوم در حذف کنکور نقش دارد اما قدمهای اصلی باید به وسیله ی وزارت آموزش و پرورش برداشته شود، گفت: باید سنجش در تمامی پایه‌ها به صورت امتحان نهایی باشد.
حسین سیمایی صراف با اشاره به وضعیت حذف کنکور در حالی که طبق قانون باید تا سال 97 به طورکامل حذف می‌شد، گفت: اگر چه وزارت علوم در این راستا نقش دارد اما قدمهای اصلی باید توسط آموزش و پرورش برداشته شود؛ در واقع سنجش در تمامی پایه‌ها باید به صورت امتحان نهایی باشد و دانش‌آموز از بدو ورود به متوسطه ی دوم بداند که قرار است کنکور بدهد یا آنکه بر اساس شرط معدل وارد دانشگاه شود.

    معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به “خبرگزاری خانه ملت” گفت: تاخیر در اجرای این قانون قابل انتقاد است.    وی ادامه داد: زیرساختهای آموزش و پرورش باید برای اجرای این قانون به طور کامل تکمیل شود تا درصد شرط معدل در کنکور بالا رود.

سیمایی صراف که دانش‌آموخته ی رشته ی حقوق است با بیان مثالی ادامه داد: در علم حقوق می‌گویند؛ زندگی باید قابل پیش‌بینی باشد بنا بر این نمی‌توان با اجرای نکردن قوانین با سرنوشت دانش‌آموزان بازی کرد چرا که این کار پیش‌بینی‌پذیری را از بین می‌برد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه کنکور و کلاسها و کتابهای تست تمام فکر و ذهن دانش‌آموزان و خانواده‌ها را احاطه کرده‌اند، گفت: تاکنون درصد کمی از معدل در ورود به دانشگاه تاثیر داشته که انتظار می‌رفت با ایجاد زیرساختها این درصد بیش از این بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.