کد خبر : 14346
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵

«نشان ملی نیما» بر سینه‌ی شاعر گیلانی

«نشان ملی نیما» بر سینه‌ی شاعر گیلانی

هاتف‌خبر – رتبه‌ی یکم نخستین جشنواره‌ی سراسری شعر مازندران «نشان ملی نیما» در بخش شعر آزاد به هنرمندی گیلانی از شهرستان لاهیجان تعلق گرفت.

   هاتف‌خبر – رتبه‌ی یکم نخستین جشنواره‌ی سراسری شعر مازندران «نشان ملی نیما» در بخش شعر آزاد به هنرمندی گیلانی از شهرستان لاهیجان تعلق گرفت.

به گزارش «هاتف‌خبر» رتبه‌ی یکم نخستین جشنواره‌ی سراسری شعر مازندران «نشان ملی نیما» در بخش شعر آزاد به شاعر برگزیده‌ی گیلانی مهرگان علیدوست از شهرستان لاهیجان تعلق گرفت.
برگزیدگان این جشنواره در بخش کلاسیک علیرضا رجبعلی‌زاده از کاشان، محمدعلی رضازاده از فریدونکنار، علی بی‌خویش از کلاردشت، سیدمحمدرضا طباطبایی از قم، فاطمه حلیمیان از مشهد و در بخش آزاد مهرگان علیدوست از لاهیجان، مهدی قلایی از کرج، محمد عسکری از کرمانشاه، آسیه حیدری از تهران و آیت نامداری از ایلام تشکیل دادند.


نخستین کتاب مهرگان علیدوست با عنوان «من و تو» در سال ٨١ به وسیله‌ی انتشارات «شادمان» به چاپ رسیده است. مجموعه شعر «اسیر مثل مجسمه آزادی» شامل ١٥ شعر بلند دومین کتاب او است که مضمون شعرهای آن بیشتر اجتماعی است و نشان از دغدغه‌ی شاعر می‌دهد.
شاعر در این مجموعه با تمرکز بر اتفاقات پیرامون خود شعرهایی قابل تامل سروده است و نشان داده که هم توجه به زبان دارد و هم مضمون.
وی این کار را با تصویرپردازیهای پی‌در‌پی و کشف شهود در جزییات زندگی انجام می‌دهد.
روابط عمومی ادئره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان این موفقیت را به مهرگان علیدوست تبریک گفتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.