کد خبر : 14316
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

بیماران مشکوک به آنفلوآنزای پرندگان ممنوع الملاقات هستند

بیماران مشکوک به آنفلوآنزای پرندگان ممنوع الملاقات هستند

   هاتف خبر – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: باید به هشدارها نسبت به مراقبت از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گیلان توجه کرد و مردم از تماس مستقیم با پرندگان جدا” خودداری کرده و طیور خود را در جاهای محصور شده نگهداری کنند.    محمد عباسی بابیان اینکه محصور کردن پرندگان اهلی

   هاتف خبر – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: باید به هشدارها نسبت به مراقبت از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گیلان توجه کرد و مردم از تماس مستقیم با پرندگان جدا” خودداری کرده و طیور خود را در جاهای محصور شده نگهداری کنند.

   محمد عباسی بابیان اینکه محصور کردن پرندگان اهلی مانع از انتقال بیماری به انسان یا دیگر پرندگان می‌شود به “فارس” افزود: محصور کردن پرندگان خانگی احتمال ابتلا به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان که از طریق پرندگان مهاجر منتقل می‌شود را کاهش می‌دهد.

   این مقام مسوول گفت: ملاقات هم با بیماران مشکوک به آنفلوآنزای مرغی ممنوع است و همگان باید به لزوم شست و شوی درست و دقیق وسایل استفاده از گوشت پیش و پس از استفاده از آن توجه کنند.

  وی افزود: توصیه می‌شود مردم حتماً تخته‌های گوشت را پیش و پس از استفاده کاملاً بشویند تا مانع از انتقال احتمالی بیماری به انسان شوند.

   عباسی پوشیدن دستکش و استفاده از ماسک هنگام کندن پر پرندگان زنده را نیز حائز اهمیت برشمرد و بیان کرد: برای کندن پر پرندگان زنده به جهت پیشگیری از ترشحات به چشمها لازم هست حتماً از دستکش و ماسک استفاده شود.

   وی به دفع مناسب لاشه پرندگان و قرنطینه کردن درست آنها نیز تأکید کرد و افزود: مهمترین اقدام کنترلی به جهت دور ماندن از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان معدوم کردن همه ی پرندگان بیمار و همچنین پرندگان مجاور پرندگان آلوده در یک محیط است.

   معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین ملاقات با بیمارانی که مشکوک به بیماری آنفلوآنزا هستند را نیز کاملاً ممنوع اعلام کرد.

   عباسی تصریح کرد: اگر کسی تا ۱۰ روز پس از بازگشت از منطقه ی آلوده دچار بروز تب و یا نشانه‌های تنفسی شد حتماً باید به پزشک مراجعه کند.

  وی بابیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلای انسانی در کشور و استان  گیلان به آنفلوآنزای پرندگان مشاهده نشده خاطر نشان کرد: افرادی که با علائم این بیماری به مراکز درمانی تاکنون مراجعه کرده‌اند تنها علائم آنفلوآنزای فصلی را داشته‌اند.

   معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مهمترین اقدام مردم در زمینه کنترل این بیماری را رعایت بهداشت فردی دانست و تأکید کرد: همه یکدیگر را از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان آگاه کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.