کد خبر : 14191
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰

بازاریان هسته ی مرکزی شهر دست به راهپیمایی اعتراضی زدند/شهردار، استاندار؛ راه ها باید باز بشه

بازاریان هسته ی مرکزی شهر دست به راهپیمایی اعتراضی زدند/شهردار، استاندار؛  راه ها باید باز بشه

   هاتف خبر – صبح امروز دوشنبه شماری از بازاریان هسته ی مرکزی شهر رشت که کسادی بازار را به دلیل اجرای پیاده راه در این منطقه می دانستند دست به اعتراض زدند.    بازاریان بازار بزرگ و سنتی رشت، خیابانهای امام، سریعتی، سعدی و علم الهدی که کسب و کار خود را تحت تاثیر

   هاتف خبر – صبح امروز دوشنبه شماری از بازاریان هسته ی مرکزی شهر رشت که کسادی بازار را به دلیل اجرای پیاده راه در این منطقه می دانستند دست به اعتراض زدند.

   بازاریان بازار بزرگ و سنتی رشت، خیابانهای امام، سریعتی، سعدی و علم الهدی که کسب و کار خود را تحت تاثیر اجرای پیاده راه فرهنگی شهر می دانستند با حرکت به سمت استانداری گیلان خواستار بازنگری در اجرای این پروژه شدند.

   آنها با سر دادن شعارهایی از مسوولان و مدیران شهری و مقامات ارشد استان خواستند تا تدبیری در این زمینه بیندیشند. آنها می گفتند: “پیاده راه باز بشه”
به گزارش “ایرنا” عزیز یزدان دوست مفرا به نمایندگی از بازاریان در این باره به این خبرگزاری گفت: بازار بزرگ رشت در محدوده ی پیاده راه فرهنگی این کلانشهر از اول انقلاب تا سه سال گذشته، رونق داشته اما اکنون دیگر شاهد این رونق نیستیم.
وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای بسیاری از بازاریان خیابانهای اطراف پیاده راه فرهنگی رشت به دلیل کم رنگ شدن رونق کسب و کار اظهار کرد: نرده های اطراف میدان شهرداری رشت، کمبود نور در این محدوده و نبود امنیت از مشکلاتی است که تردد در این مسیرها را کاهش داده و همین مشکل مانع رونق کسب و کار بازاریان شده است.
یزدان دوست بازار سنتی رشت را نماد این کلانشهر عنوان نمود و افزود: پیاده راه فرهنگی رشت و عدم تردد خودرو در این مسیر، مانع حضور مسافر و حتی کم رنگ شدن حضور شهروندان در این بازار شده بر این اساس، از استاندار گیلان می خواهیم تا برای رفع مشکلات بازاریان به دلیل وجود پیاده راه فرهنگی کلانشهر رشت اقدام اساسی انجام دهد.
گفته شده برخی از بازاریان به نمایندگی از دیگران با عبدالله پور مدیرکل امنیتی – انتظامی استانداری گیلان نیز دیدار و گفت وگو کردند و مشکلات بازاریان را مطرح نمودند.

   رئیس شورای شهر رشت در این باره به گزارش “فارس” با بیان اینکه متأسفانه در ساخت پیاده راه به زیرساختها توجه نشده است، تصریح کرد: پیاده راه فرهنگی رشت بدون در نظر گرفتن زیرساختهای موردنیاز همچون پارکینگ و … در هسته ی مرکزی شهر راه‌اندازی شد و این مهم موجب کاهش اشتیاق مشتری برای حضور در بازار رشت شده است.

  سیدامیرحسین علوی افزود: یقیناً افرادی که قصد خرید دارند حاضر نیستند ساعتهای طولانی در خیابانهای شهر به دنبال مکانی مناسب برای پارک‌ خودروهایشان منتظر بمانند و این مساله یکی از دلایل کسادی بازار رشت است.

   وی افزود: با آغاز فعالیت شورای پنجم رشت و پس از انتخاب شهردار جدید، بازنگری پیاده راه فرهنگی به شهردار رشت تأکید شد و انتظار داریم این مهم هر چه سریعتر بررسی شده و به نتیجه برسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.