کد خبر : 13898
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

حدود 79 درصد پرونده‌هاي ارجاعي به دواير مشاوره‌ی گیلان به سازش منتهی می‌شود

حدود 79 درصد پرونده‌هاي ارجاعي به دواير مشاوره‌ی گیلان به سازش منتهی می‌شود

هاتف‌خبر – معاون اجتماعی پلیس استان گیلان از صلح و سازش 79 درصدي پرونده‌هاي ارجاعي به دواير مشاوره‌ی كلانتريها در استان خبر داد.

   هاتف‌خبر – معاون اجتماعی پلیس استان گیلان از صلح و سازش 79 درصدي پرونده‌هاي ارجاعي به دواير مشاوره‌ی كلانتريها در استان خبر داد.
سرهنگ محمدرضا جعفري خيرخواه به گزارش «هاتف‌خبر» در گفت‌وگو با «پايگاه خبري پليس» با بيان اينكه در پيشرفت فرهنگی شاهد تغيير تدريجي شيوه‌ی زندگي هستيم، اظهار نمود: همانگونه كه بشر از رفاهی بيشتر برخوردار مي‌شود، عوارض و معضلاتي نيز رخ مي‌دهد كه زندگي انسان را دستخوش تحولی جدي مي‌كند.
وي نقش مشاوره را در کاهش مشکلات در زندگی امروزین بسیار موثر دانست و افزود: نیروی انتظامی برای کمک به بهداشت روانی افراد جامعه اقدام به راه‌اندازی مراکز و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتریها در استان كرده و از طریق به کارگیری کارشناسان مجرب برای شناخت بهتر استعدادها، ارزشها و نگرشهای مراجعان گام برمی‌دارد.


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامي استان گیلان اضافه كرد: با توجه به شيوع برخي آسيبها، مشاوران مستقر در کلانتریها تلاش می‌کنند تا برای اصلاح باورهای اشتباه مراجعه‌کنندگان در زمینه‌های خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، برقراری روابط و تعاملات سالم در جامعه و همچنین کاهش میزان آسیبها در اجتماع گام بردارند.
سرهنگ محمدرضا جعفري خيرخواه با تاكيد بر اينكه در 9 ماهه‌ی نخست امسال پنجهزار و 345 نفر به مركز و دوایر مشاوره‌ی كلانتريهاي استان گیلان مراجعه كرده‌اند، تصريح كرد: از این تعداد یکهزار و 274 نفر به مرکز مشاوره و چهار هزار و 71 نفر نیز مراجعان به دوایر مشاوره کلانتریها را تشکیل می‌دهند.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه از بین مراجعان به دوایر مشاوره دوهزار و 530 نفر پرونده‌ی ارجاعی(شاکیان) و یکهزار و 541 نفر خودمعرف(بدون شکایت از فرد خاصی و برای دریافت خدمات مشاوره‌یی) بوده‌اند، خاطر نشان كرد: از دو هزار و 530 پرونده‌ی ارجاعی به دوایر مشاوره‌ی کلانتریها با تلاش کارشناسان یکهزار و 998 پرونده معادل 79 درصد پرونده‌هاي ارجاعي به صلح و سازش منجر شده است.
معاون اجتماعی پلیس گیلان با بیان اینکه مرکز و دوایر مشاوره‌ی کلانتریها همه روزه آماده‌ی ارائه‌ی خدمات مشاوره‌یی رایگان در بسیاری از زمینه‌های خانوادگی، روانشناختی، تربیتی، تحصیلی، روانسنجی، ازدواج، حقوقی و … هستند، از شهروندان خواست برای دریافت خدمات و تنظیم نوبت با شماره‌های 2188086 و 33233969-013 تماس بگیرند و در شهرستانها به کلانتریها مراجعه كنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.