کد خبر : 13388
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

بخش «استروک(بیماران سکته‌ی مغزی حاد) بیمارستان پورسینای رشت» گشایش یافت

بخش «استروک(بیماران سکته‌ی مغزی حاد) بیمارستان پورسینای رشت» گشایش یافت

هاتف‌خبر – برای ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به بیماران سکته‌ی مغزی، بخش سکته‌ی مغزی حاد(استروک) با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و رئیس «مرکز آموزشی – درمانی پورسینای رشت» در این بیمارستان گشایش یافت.

   هاتف‌خبر – برای ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به بیماران سکته‌ی مغزی، بخش سکته‌ی مغزی حاد(استروک) با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و رئیس «مرکز آموزشی – درمانی پورسینای رشت» در این بیمارستان گشایش یافت.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی «مرکز آموزشی – درمانی پورسینای رشت» در آیین آغاز بهره‌برداری از این بخش که نخستین بخش سکته‌ی مغزی حاد(استروک) در «بیمارستان پورسینای رشت» است دکتر شاهرخ یوسف‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر سید مهدی ضیاء ضیابری رئیس «بیمارستان پورسینای رشت»، مدیران و کارکنان این بیمارستان و شماری از خبرنگاران حضور یافتند.


دکتر شاهرخ یوسف‌زاده چابک در این آیین اظهار نمود: بخش «استروک» با اهداف درمان سکته‌ی‌ مغزی حاد، پیشگیری از عوارض، پیشگیری ثانویه از سکته‌ی‌ مغزی مجدد، تسریع به حرکت درآوردن مجدد بیماران و فراهم کردن بازتوانی در مراحل اولیه به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: بخش استروک یکی از بخشهای بیمارستانی است که منحصر به بستری بیماران سکته‌ی‌ مغزی بوده و هدف آن مراقبت و درمان بیماران سکته‌ی‌ مغزی در فاز حاد و دوره‌ی ناپایدار است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان بر انتقال سریع فرد پس از بروز علایم سکته‌ی مغزی به بیمارستان تاکید کرد و گفت: در صورتی که بیماران سکته‌ی مغزی ظرف مدت کمتر از سه ساعت پس از بروز این بیماری، به بیمارستان مراجعه نمایند با دریافت خدمات دارویی خاص، لخته‌های خون ایجاد شده‌ی ناشی از سکته‌ی مغزی داخل عروق، از بین رفته و جریان خون به مغز برگردانده می‌شود.


دکتر یوسف‌زاده خاطرنشان نمود: در یکسال اخیر بیش از 200 بیمار سکته‌ی مغزی با مراجعه به «بیمارستان پورسینای رشت» با دریافت مراقبتهای ویژه، از خطرات ناشی از سکته و عوارض آن نجات یافته‌اند.
وی افزود: با افتتاح «بیمارستان پروفسور سمیعی» در «سایت لاکان» نیز خدمات‌رسانی به بیماران سکته‌ی مغزی باز هم افزایش خواهد یافت.
دکتر سیدمَهدی ضیاء ضیابری رئیس «بیمارستان پورسینای رشت هم در این آیین اظهار نمود: بخش استروک این بیمارستان، با هشت تخت و زیربنای78 مترمربع و هزینه‌یی افزون بر پنج میلیارد ریال ساخته شده است.
وی تصریح کرد: با شرایط فراهم شده خدمت‌رسانی به بیماران سکته‌ی مغزی بهبود می‌یابد.
گفتنی است «بیمارستان پورسینای رشت» سال 95 با اجرای مناسب برنامه‌ی مدیریت بیماریهای سکته‌ی مغزی در فهرست بیمارستانهای منتخب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.