کد خبر : 13242
تاریخ انتشار : شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ - ۳:۴۴

همایش تجلیل از راهداران نمونه‌ی گیلان برگزار شد

همایش تجلیل از راهداران نمونه‌ی گیلان برگزار شد

هاتف‌‌خبر- صبح روز روز پنجشنبه ۳۰ آذر ماه امسال به مناسبت فرا رسیدن «هفته‌ی حمل و نقل و رانندگان، راهداری» همایشی ویژه در «تالار ورزشی شهید دهگان» در میدان نیروی دریایی رشت به منظور قدردانی و تجلیل از راهداران نمونه ي استان برگزار شد.

استاندار گیلان: آسایش مردم تا حدود بسیاری به تلاش راهداران بستگی دارد

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان: هدف ما ارتقای ایمنی راه‌ها است

هاتف‌‌خبر– صبح روز روز پنجشنبه ۳۰ آذر ماه امسال به مناسبت فرا رسیدن «هفته‌ی حمل و نقل و رانندگان، راهداری» همایشی ویژه در «تالار ورزشی شهید دهگان» در میدان نیروی دریایی رشت به منظور قدردانی و تجلیل از راهداران نمونه ي استان برگزار شد.
در این همایش استاندار گیلان خواستار آشکارسازی نقاط حادثه خیز با استفاده از نصب علائم هشداردهنده و فرهنگسازی ترافیکی شد و عنوان کرد: با تعریف دسترسی‌ها و پلهای عابر پیاده می توانیم در کاهش تلفات اثرگذار باشیم.
دکتر مصطفی سالاری با قدردانی از زحمات شبانه روزی دست‌اندرکاران حمل و نقل و راهداری استان گیلان، اظهار کرد: در آستانه‌ی فصل زمستان هستیم و کارهایی سخت نیز پیش روی راهداران است به همین دلیل آسایش مردم تا حدود بسیاری به زحمات و تلاشهای راهداران بستگی دارد، برای اینکه جاده ها باز بمانند و حمل و نقل بدون وقفه استمرار داشته باشد همچنین کارهای خدمات عمومی مانند آب، برق و تدارک آذوقه‌ی مردم تحت تاثیر منفی قرار نگیرد.
استاندار گیلان خدمات رسانی به مردم تنها به وسیله‌ی یک دستگاه را موضوعی نشدنی توصیف کرد و افزود: برای اینکه راهداران بتوانند خدمات را به نحو کامل ارائه کنند و کمبود نداشته باشند، نیازمند حمایت همه‌ی دستگاه های اجرایی هستیم؛ خوشبختانه استقرار اکیپهای امدادی و راهداری از دو هفته پیش در جاده ها به ویژه نقاط کوهستانی و برف خیز استان صورت گرفته است.
دکتر سالاری با تاکید بر اینکه همگان باید قدردان رانندگان باشیم، یادآور شد: اگر بخواهیم به ارزش و اهمیت کار رانندگان نیز پی ببریم، باید متوقف شدن حمل و نقل جاده‌یی را تصور کنیم که در چنین حالتی در واقع خدمات مختلف در همه‌ی ابعاد زندگی مردم دچار وقفه و مشکل خواهد شد.
وی گفت: بای به صدور فرمان تاریخی امام در 26 آذر سال 62 اشاره کنم و اینکه در زمان دفاع مقدس حمل و نقل با محدودیت مواجه شد، اما اهمیت رساندن آذوقه‌ی مردم از جنوب به شمال منجر به صدور فرمان اثرگذار امام گردید و این ماموریت به متصدیان حمل و نقل کشور واگذار شد.


نماینده‌ی عالی دولت در استان گیلان، راهداری را زمینه ساز تسهیل حمل و نقل دانست و گفت: دستگاه های امدادی به ویژه راهداری اگر در مسیر نباشند، امکان بازگشایی جاده ها، بهبود وضعیت حمل و نقل و ارتقای ایمنی وجود نخواهد داشت و در همه‌ی ابعاد اثر می گذارد؛ باید بتوانیم وظیفه‌ی خودمان را در قبال شما انجام دهیم.
دکتر مصطفی سالاری علاوه بر مباحث راهداری و خدمات، بر لزوم صیانت از جان مردم تاکید کرد و متذکر شد: تاکنون 97 نقطه‌ی حادثه خیز در محورهای استان شناسایی شده که نیازمند منابع استانی و ملی برای رفع آنان هستیم، زیرا رفع هر نقطه حادثه خیز به طور میانگین جان چندین نفر را نجات می دهد؛ البته استانداردسازی نقاط حادثه خیز می تواند کم هزینه انجام شود.
وی عنوان کرد: متاسفانه وضعیت تلفات جاده‌یی در استان گیلان نامطلوب بوده و جای نگرانی است.
استاندار گیلان عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران را افراد در معرض خطر دانست و تصریح کرد: با تعریف دسترسی‌ها و پلهای عابرپیاده می توانیم در کاهش تلفات اثرگذار باشیم.
دکتر سالاری با تاکید بر لزوم حفظ آمادگی راهداران و استفاده از همه‌ی ظرفیتهای راهداری به ویژه در بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: فهرستی از پیمانکاران بخش خصوصی و ماشین آلات آنان تهیه شود تا در مواقع ضروری به خدمات رسانی بپردازیم.


مهندس محمدرضا نازک‌کار هم در این آیین در سخنانی گفت: ارتقا ایمنی راه‌ها و تردد در جاده‌های استان از اهداف و فعالیتهای اصلی و مهم اداره‌ی کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان سپس با بیان اینکه فرهنگ ایمنی و ترافیک در جامعه باید نهادینه شود، گفت: برای تحقق آن اداره‌ی کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برنامه‌هایی متنوع تدوین و اجرایی کرده است.
مهندس نازک‌کار به آماده‌باش کامل راهداریها در اجرای طرح زمستانه نیز اشاره نمود و اذعان کرد: 41 اکیپ راهداری با 482 پرسنل و 274 دستگاه ماشین‌آلات مختلف برای ارائه‌ی خدمات زمستانه در آماده‌باش هستند.
وی با اشاره به اینکه ارتقای ایمنی یکی از اقدامات مهم این اداره‌ی کل است گفت: هفت هزار و 935 دستگاه وسیله‌ی نقلیه، ناوگان حمل و نقل همگانی در استان گیلان را تشکیل می‌دهند.
نازک‌کار افزود: در استان گیلان 168 شرکت و موسسه‌ی حمل و نقل کالا، 126 شرکت حمل مسافر، دو شرکت حمل و نقل بین‌المللی و یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی مسافر مشغول فعالیت هستند.
وی به عملکرد اداره‌ی کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم اشاره نمود و تصریح کرد: در بخش فیزیکی 30 مدرسه و در بخش آموزشی 65 مدرسه‌ی حاشیه‌ی راه‌های استان گیلان را امسال زیر پوشش طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه‌ی راه‌ها قرار داده‌ایم.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان خاطر نشان کرد: عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران بیشترین میزان تلفات جاده‌یی را به خود اختصاص داده‌اند.
وی همچنین اظهار نمود:50 روستای استان گیلان امسال زیرپوشش طرح ارتقای ایمنی عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران قرار گرفته‌اند.
مهندس نازک‌کار همچنین در ادامه‌ی سخنانش گفت: 12 مجتمع خدماتی و رفاهی در این استان هم‌اکنون وجود دارد که از این تعداد یک مورد به بهره‌برداری رسیده و 11 مجتمع خدماتی و رفاهی دیگر نیز در دست ساخت.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با بیان اینکه بی‌توجهی و سرعت غیرمجاز از مهمترین مواد تصادف جاده‌یی است، افزود: فرهنگ ترافیک و رعایت قوانین راهنمایی رانندگی باید در جامعه‌ی ما به خوبی نهادینه شود تا از تلفات جاده‌یی کاسته شود.
گفتنی است در پایان این همایش استاندار گیلان و مدیر کل راهدارای و حمل و نقل جاده‌ای استان با اهدای لوح سپاس از فعالان حمل و نقل جاده‌ای در گیلان تجلیل و قدردانی کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.