کد خبر : 13253
تاریخ انتشار : شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ - ۴:۲۱

هفت مدرسه‌ی جدید در گیلان به بهره‌برداری رسید

هفت مدرسه‌ی جدید در گیلان به بهره‌برداری رسید

هاتف‌خبر – هفت مدرسه‌ی « بنیاد برکت» با 54 کلاس درس همزمان با سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس در استان گیلان به بهره‌برداری رسید.

   هاتف‌خبر – هفت مدرسه‌ی « بنیاد برکت» با 54 کلاس درس همزمان با سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس در استان گیلان به بهره‌برداری رسید.
به گزارش «هاتف‌خبر» از روابط عمومی اداره‌ی کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان هفته‌ی گذشته همزمان با سراسر کشور هفت مدرسه‌ی «بنیاد برکت» با 54 کلاس درس اهدایی رهبر معظم انقلاب از طریق ویدئوکنفرانس در گیلان با حضور مهندس علی اوسط مقدم، مهندس حجت شعبانپور، مهدی حاجتی شماری از اعضای خانواده‌های شهد، مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان گیلان، فرماندار شهرستان رشت و برخی دیگر از مسوولان استانی به بهره‌برداری رسید.


مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان در این آیین که در پروژه‌ی 9 کلاسه‌ی «شهدای مدافعین حرم شهرستان رشت» برگزار گردید با تشکر از «بنیاد برکت» گفت: این مدارس در شهرستانهای شفت، صومعه‌سرا، لنگرود، تالش و رشت ساخته شده و بهره‌برداری گردیده‌اند.
مهندس اوسط مقدم خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها از طرحهای نیمه‌تمام مدرسه‌سازی در استان گیلان محسوب می‌شدند که «بنیاد برکت» در اقدامی خداپسندانه و ارزشمند با همکاری اداره‌ی کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نسبت به پایان دادن به عملیات ساخت آنها اقدام کرده است.
وی اظهار نمود: برای ساخت و اتمام این واحدهای آموزشی در گیلان مبلغ 9 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده که از این میزان سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را «بنیاد برکت» پرداخت نموده است.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان در ادامه با بیان اینکه «بنیاد برکت» امسال 22 پروژه‌ی مدرسه‌سازی با 159 کلاس در استان گیلان در دست ساخت یا تکمیل داشته، تصریح کرد: از این تعداد 10 مدرسه با 69 کلاس درس از پروژه‌های احداثی «بنیاد برکت» هستند که تا ماه مهر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.


مهندس اوسط مقدم با بیان این مطلب که 12 پروژه‌ی دیگر نیز با مشارکت ارزشمند این بنیاد تکمیل شده و یا در حال تکمیل هستند، اظهار کرد: تاکنون علاوه بر هفت پروژه‌ی یاد شده، سه پروژه نیز در مهرماه امسال افتتاح شده و دو مدرسه‌ی دیگر نیز ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.
گفتنی است «بنیاد برکت» تشکیلاتی وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ساخت مدارس در مناطق روستایی و محروم، راه‌اندازی طرحهای اقتصادی در مناطق محروم کشور با محوریت اشتغالزایی و انجام طرحهای زیربنایی همچون راهسازی، ساخت خانه‌ی محرومان، تامین آب، برق، مخابرات، مسجد و اجرای طرحهای کشاورزی است.
همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در این آیین با بیان اینکه بازسازی مدارس در استان نیازمند اعتبارات ویژه است گفت: تاکنون ۲۲ مدرسه‌ی «بنیاد برکت» با اعتباری افزون بر ۱۵ میلیارد تومان در استان راه‌اندازی شده است.
مهندس حجت شعبانپور مقاومسازی و بازسازی مدارس را نیز یکی از مهمترین اهداف دولت دانست و تاکید کرد: همچنین از بدو تاسیس مجمع خیران در گیلان تا کنون بیش از دو هزار کلاس درس به وسیله‌ی آنها در استان ساخته شده است.
وی خاطر نشان کرد: امسال نیز نیکوکاران مدرسه‌ساز ۱۰ مدرسه در استان ساخته‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.