کد خبر : 13064
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۳:۴۸

باید تلاش کنیم تا بیمه‌شدگان در زمینه‌ی دریافت مطالباتشان توانمند شوند

باید تلاش کنیم تا بیمه‌شدگان در زمینه‌ی دریافت مطالباتشان توانمند شوند

مهندس ابومحبوب؛ مسوول توانمندسازی بیمه‌شدگان اداره‌ی کل بیمه سلامت گیلان:
باید تلاش کنیم تا بیمه‌شدگان در زمینه‌ی دریافت مطالباتشان توانمند شوند

   هاتف‌خبر – هفته‌ی گذشته نخستین جلسه‌ی آموزشی توانمندسازی بیمه‌شدگان در اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان روز چهارشنبه یکم آذرماه ۱۳۹۶ نخستین جلسه‌ی آموزشی توانمندسازی بیمه‌شدگان در اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان برگزار شد.
بر پایه‌ی این گزارش در آغاز این جلسه‌ از روسای ادارات ستادی و شهرستانی در باره‌ی دستورالعملهای مربوط به توانمندسازی بیمه‌شدگان آزمون گرفته شد و در ادامه دکتر سعید مهدی‌پور معاون بیمه خدمات سلامت اداره‌ی کل با ارائه گزارشی از اجلاس توانمندسازی بیمه‌شدگان در استان مازندران – که چند هفته پیش برگزار شد – در زمینه‌ی ضرورت پیاده‌سازی و اجرای این طرح مهم در استان گیلان توضیحاتی ارائه نمود.


همچنین مهندس کوروش ابومحبوب مسوول توانمندسازی بیمه‌شدگان اداره‌ی کل نیز با اشاره به دستورالعمل جلب مشارکت اجتماعی همیاران سازمان بیمه سلامت ایران در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر در باره‌ی ضرورت جلب مشارکت اجتماعی، مولفه‌های نظام سلامت مطلوب، مفاهیم توانمندسازی و الزامات قانونی آن در ایران مواردی را بیان نمود.
در پایان نیز درباره‌ی نحوه‌ی برقراری ارتباط با بیمه‌شدگان و نهادهای متولی امور در شهرستانها راهکارلازم ارائه گردید.
گفتنی است چند هفته پیش دکتر جلال سعیدپور مدیر کل دفتر تدوین استانداردها و توسعه‌ی خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران در اجلاس استان مازندران گفته بود که: امروز منطبق با استانداردهای نظام سلامت، یکی از اساسیترین راهبردهای بیمه در کشور مردمداری و مشارکت هر چه بیشتر هموطنان در این زمینه است.
وی افزود: با این رویکرد می‌توان دانش بیمه‌شدگان را از حقوق شهروندی و مطالباتی که باید دریافت کنند، افزایش داد و آنان را در این حوزه توانمند کرد.
دکتر سعیدپور ادامه داد: ادارات کل در استانها موظف به تشکیل کمیته‌ی توانمندسازی بر اساس دستورالعمل و اجرای مصوبات این کمیته هستند.
این مقام مسوول گفت: ابلاغ منشور حقوق و تکالیف بیمه‌شدگان به همه‌ی مراکز طرف قرارداد، تلاش در جهت پیاده‌سازی این منشور و پایش آن و ارائه‌ی گزارش از اجرای برنامه‌های توانمندسازی بیمه‌شدگان در مقاطع زمانی مختلف به ستاد مرکزی از موضوعاتی است که سازمان بیمه سلامت در زمینه‌ی اجرای این طرح از استانها مطالبه می‌نماید.
گفتنی است برگزاری این جلسه‌ی آموزشی در اداره‌ی کل بیمه سلامت استان گیلان در راستای تحقق دستورالعملهای سازمان بیمه سلامت ایران در زمینه‌ی توانمندسازی بیمه‌شدگان، بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.