کد خبر : 12781
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴

۱۷۶ برنامه‌ی مختلف در «هفته‌ی وقف» در گیلان برگزار می‌شود

۱۷۶ برنامه‌ی مختلف در «هفته‌ی وقف» در گیلان برگزار می‌شود

هاتف‌‌خبر- مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان اعلام کرد: 176 عنوان برنامه‌ی مختلف در «هفته‌ی وقف» در استان گیلان اجرا می‌شود.

   هاتف‌‌خبر- مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان اعلام کرد: 176 عنوان برنامه‌ی مختلف در «هفته‌ی وقف» در استان گیلان اجرا می‌شود.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده صبح روز 21 آبانماه امسال در دیدار شماری از مدیران اداره‌ی اوقاف استان که به مناسبت فرا رسیدن «هفته‌ی وقف» با نماینده‌ی ولی فقیه در استان گیلان انجام شد، اظهار کرد: گیلان پنج هزار موقوفه و 941 بقعه‌ی متبرکه دارد.
وی حفظ عین موقوفات را از اولویتهای اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه‌ برشمرد و گفت: در این راستا اداره‌ی کل اوقاف استان گیلان نیز برای 750 رقبه موقوفه سند مالکیت گرفته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان از احیای 30 هکتار از زمینهای موقوفه به ارزش 800 میلیارد ریال نیز خبر داد و افزود: برای هشت هزار و 500 رقبه موقوفه نقشه‌ی GIS تهیه شده است.
وی با اشاره به در دست ساخت بودن 11 پروژه‌ی عمرانی در زمینه‌ی موقوفات گیلان، گفت: متراژ در دست ساخت این موقوفات 23 هزار متر مربع است که با بهره‌برداری از این طرحها 160 میلیارد ریال ارزش افزوده، عاید موقوفات استان می‌شود.
علیزاده یادآور شد: با افتتاح این طرحها برای 300 نفر شغل ایجاد می‌شود.


وی اذعان نمود: اداره‌ی کل اوقاف گیلان موفق شده است یکهزار و 850 متر مربع از موقوفات عرصه و اعیان وقف را بازسازی کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان همچنین اعلام کرد: اجرای 255 پروژه در بقاع متبرکه در دست اقدام است که میانگین پیشرفت فیزکی آنها 65 درصد است.
وی در ادامه به بخشی دیگر از فعالیتهای اداره‌ی کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان در ترویج سنت حسنه‌ی وقف اشاره نمود و اظهار کرد: در سال یکهزار مبلغ بومی و غیر بومی هم به وسیله‌ی این اداره‌ی کل به مناطق مختلف گیلان اعزام می‌شوند.
ستار علیزاده با اشاره به برپایی 20 خیمه‌ی معرفت با غرفه‌های هشتگانه در بقاع شاخص استان گیلان در طول انسال، گفت: برپایی 120 ایستگاه «همه واقف باشیم» و تهیه‌ی یکهزار و 100 دقیقه خبر و مشتقات آن از دیگر فعالیتهای تبلیغی اداره‌ی کل اوقاف گیلان بوده است.
وی برگزاری 200 نشست تخصصی – صنفی با پزشکان، مهندسان، بازاریان و اصناف مختلف و همچنین تشکیل 30 کمیته‌ی «یاوران وقف» را از دیگر اقدامات اداره‌ی کل اوقاف گیلان عنوان کرد و گفت: به مدد همین فعالیتهای تبلیغی و ترویج فرهگ وقف در طول امسال 40 وقف جدید نیز در استان گیلان به ثبت رسیده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گیلان همچنین به فعالیتهای قرآنی این اداره‌ی کل در طول سال گذشته اشاره کرد و گفت: 361 کلاس آموزش قرآن کریم در سراسر گیلان فعال است.
وی با اشاره به همکاری 330 مربی قرآنی با اداره‌ی کل اوقاف گیلان، افزود: پنجهزار قرآن‌آموز هم‌اکنون در کلاسهای آموزش قرآن اوقاف شرکت می‌کنند.
حجت‌الاسلام ستارعلیزاده به برنامه‌های اداره‌ی کل اوقاف گیلان در «هفته‌ی وقف» هم اشاره کرد و گفت: 176 عنوان برنامه در «هفته‌ی وقف» در سراسر استان گیلان اجرا می‌شود.
مدیرکل اداره اوقاف گیلان تاکید کرد: اگر فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات و آسیبهای موجود از بین خواهد رفت.
گفتنی است «هفته‌ی وقف» از 26 آبانماه امسال آغاز می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.