کد خبر : 12737
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱

«طرح مسواک سر» از گیلان در آلمان جایزه گرفت!

«طرح مسواک سر» از گیلان در آلمان جایزه گرفت!

هاتف‌خبر – کوچکترین مبدع و مخترع در بخش پزشکی از گیلان، مدال برنز نمایشگاه بین‌المللی اختراعات کشور آلمان را از آن خود کرد.

   هاتف‌خبر – کوچکترین مبدع و مخترع در بخش پزشکی از گیلان، مدال برنز نمایشگاه بین‌المللی اختراعات کشور آلمان را از آن خود کرد.
به گزارش «هاتف‌خبر» مخترع و مبدع نوجوان گیلانی در نمایشگاه بین‌المللی اختراعات کشور آلمان در طبقه‌بندی اختراعات بخش سلامت و بهداشت، مدال برنز این نمایشگاه را از آن خود نمود.
پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب‌دا) در این زمینه اعلام نمود: «طرح مسواک سر» که قابلیت تمیزکنندگی موی سر از ذرات ناخواسته در لابه‌لای آن را دارد، در جلساتی که در معاونت تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شده بود، پس از بررسیهای به عمل آمده، مورد تایید و حمایت قرار گرفت و به عنوان وسیله‌یی که نمونه‌ی خارجی و داخلی هم ندارد، به وسیله‌ی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ثبت اختراع گردید و در این نمایشگاه عرضه شد.
اختراع «مسواک سر» پس از انتخاب در «جشنواره‌ی رویش» که به همت مرکز مخترعین و نخبگان استان اردبیل برگزار شد، با شرکت در فستیوال آسیا اقیانوسیه در کشور هند، موفق به کسب مقام سوم جهانی نیز شد.


این طرح با حضور در نمایشگاه بین‌المللی اختراعات آلمان(IENA 2017) که در آن بیش از 20 کشور جهان شرکت داشتند، پس از چندین مرحله داوری و به صورت غیرحضوری توانست برای مخترع نوجوان خود – رضا پوررحیمی – افتخارآفرین باشد و کسب مقام سوم و دریافت مدال برنز این نمایشگاه را به ارمغان بیاورد.
نمایشگاه بین المللی اختراعات آلمان (IENA 2017) با حمایت فدراسیون جهانی مخترعین IFIA در محل دایمی نمایشگاه شهر نورنبرگ برگزار شد.
رضا پوررحیمی دانش‌آموز سال سوم ابتدایی و اهل رشت است.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان گیلان گیلان این موفقیت را به مخترع نوجوان و خانواده‌ی وی تبریک گفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.