کد خبر : 12382
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۷:۴۵

درنهمین نشست کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت چه گذشت؟!

درنهمین نشست کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت چه گذشت؟!

هاتف‌خبر – نهمین نشست کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با محوریت بررسی شرایط بهداشتی وضعیت آرامستانهای رشت و همچنین سرویسهای بهداشتی شهر صبح روز شنبه ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۶ برگزار شد.

   هاتف‌خبر – نهمین نشست کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با محوریت بررسی شرایط بهداشتی وضعیت آرامستانهای رشت و همچنین سرویسهای بهداشتی شهر صبح روز شنبه ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۶ برگزار شد.
فاطمه شیرزاد در بخش نخست این نشست درباره‌ی دستور اول جلسه گفت: آرامستانها در شهرداریهای کشور برای ارائه‌ی خدمات خود از شهروندان مبالغی دریافت می‌کنند که به نظر می‌رسد با توجه به اینکه این زمینه دست‌اندرکاران این سازمان با دردها و آلام مردم روبه‌رو هستند باید به اجرای خوب و کامل خدمات توجه داشته باشند.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت به طرح ساماندهی آرامستانهای شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: امیدوارم این ساماندهی و یکپارچه‌سازی آرامستانها در کوتاهترین زمان ممکن انجام بشود.


وی به برخی خدمات سازمان آرامستانها نیز اشاره کرد و گفت: توجه به رعایت اصول بهداشتی، افزایش آمبولانسها برای خدماتدهی بهتر، ساماندهی و نوسازی ناوگان حمل متوفی و… ضروری است.
شیرزاد با بیان اینکه هم‌اکنون کمبودهایی در امکانات آرامستان رشت وجود دارد بر ارائه‌ی خدمات الکتروتیکی به متقاضیان تاکید نمود و گفت: علاوه بر آن برای رفاه حال شهروندان باید یک باجه‌ی بانکی در آرامستان رشت مستقر شود.
وی خاطر نشان کرد: در بودجه‌ی سال ۱۳۹۷ شهرداری رشت اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات مکانیزه‌ی شست و شوی اموات باید در نظر گرفته شود و همچنین موضوع واکسیناسیون غسال و غساله‌ها با جدیت دنبال گردد.
شیرزاد همچنین خواست تا از خانواده‌های کسانی که اهدای عضو انجام می‌دهند، هزینه‌های جاری دریافت نشود.


محمدحسن عاقل‌منش عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا هم در سخنانی با تاکید بر اینکه قرار بوده قطعه‌یی با عنوان «نام‌آوران» به افراد مرگ مغزی که اهدای عضو می‌کنند، اختصاص یابد گفت: باید به دیدار چنین خانواده‌هایی برویم و قدردان ایثار و فداکاری آنان باشیم.
وی با بیان اینکه استقرار نمایندگی پزشکی قانونی در سازمان آرامستان رشت ضروری است، گفت: ایجاد نمایندگی خدمات پزشکی قانونی در آرامستان رشت می‌تواند بسیار تاثیرگذار و مفید باشد و من تقاضا دارم با دعوت از مدیران پزشکی قانونی در نشست کمیسیون بهداشت شورا به این موضوع رسیدگی شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و ‌محیط زیست شورای شهر رشت با اشاره به اینکه موضوع ایجاد قطعه‌ی «نام‌آوران» در شورای چهارم نیز مورد بررسی قرار گرفت که امیدوارم در این دوره این قضیه به سرانجام برسد.
در ادامه سهراب راستگو رئیس سازمان آرامستانهای شهرداری رشت گزارشی از فعالیتهای انجام شده ارائه داد و در باره‌ی بند به بند موضوعاتی که مطرح کرد در این کمیسیون بحث و تبادل نظر به عمل آمد.
سپس رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت ضمن خداحافظی با سهراب راستگو به بخش دوم جلسه که بررسی وضعیت سرویسهای بهداشتی شهر رشت بود، پرداخت و گفت: وضعیت سرویسهای بهداشتی مناطق مختلف رشت چندان مناسب و مطلوب نیست.
فاطمه شیرزاد با پیشنهاد اینکه به منظور افزایش سرویسهای بهداشتی در شهر لازم است «همایشی یکروزه در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری برای ساخت سرویسهای بهداشتی» برگزار شود، گفت: باید در این زمینه با مشارکت بخش خصوصی سر و سامانی به وضعیت سرویسهای بهداشتی شهر که نیاز شهروندان است، بدهیم.
جلال‌الدین محمد شکریه دیگر عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت پیشنهاد جالب توجهی ارائه نمود و گفت: در این زمینه باید از ظرفیت و توانایی پیمانکاران شهرداری رشت که در پروژه‌های بزرگ را در شهر اجرا می‌کنند، استفاده کنیم تا آنها هر یک کار ساخت یک یا چند سرویس بهداشتی را به طور رایگان برای استفاده‌ی شهروندان بر عهده گیرند.


وی به وضعیت نامناسب سرویسهایی بهداشتی که در شهر ساخته شده اشاره کرد و گفت: متاسفانه وضعیت آنها به این گونه است فاضلابهایشان مستقیماً به داخل رودخانه‌های شهر سرازیر می‌شود و این پسندیده نیست.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت نیز در این بخش از سخنان خود تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم از امکانات مساجد شهر برای خدماتدهی بهداشتی به شهروندان استفاده کنیم به همه‌ی مساجد اعلام می‌کنیم مساجدی که ۲۴ ساعته سرویسهای بهداشتی آنها بتواند مورد استفاده‌ی شهروندان قرار گیرد، ما از اعتبارات شهرداری برای بهسازی و یا بازسازی آنها استفاده می‌کنیم.
در این بخش از جلسه محمدحسن هادی‌زاده مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری رشت گزارشی از وضعیت سرویسهای بهداشتی شهر رشت ارائه داد و خواستار همکاری شورا برای ایجاد سرویسهای جدید در شهر گردید.
در پایان نهمین نشست کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت نیز علیرضا حاجی‌پور رئیس سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت سند راهبردی این سازمان را به ریاست و اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر ارائه داد و فاطمه شیرزاد با قدردانی از کار وی اعلام کرد که در نشست آینده این سند راهبردی مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار خواهد گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.