کد خبر : 12353
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

اهداکنندگان مستمر خون نسبت به «هپاتیت ب» واکسینه می‌شوند

اهداکنندگان مستمر خون نسبت به «هپاتیت ب» واکسینه می‌شوند

هاتف‌‌خبر- مدیر کل انتقال خون استان گیلان همکاری انجمنهای اهدای خون در فرهنگسازی برای این اقدان انساندوستانه را ضروری دانست و گفت: به منظور تحقق اهداف این اداره‌ی کل، اهداکنندگان مستمر خون در استان گیلان با همکاری استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری رشت نسبت به «هپاتیت ‌ب» واکیسینه می‌شوند.

   هاتف‌‌خبر– مدیر کل انتقال خون استان گیلان همکاری انجمنهای اهدای خون در فرهنگسازی برای این اقدان انساندوستانه را ضروری دانست و گفت: به منظور تحقق اهداف این اداره‌ی کل، اهداکنندگان مستمر خون در استان گیلان با همکاری استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری رشت نسبت به «هپاتیت ‌ب» واکیسینه می‌شوند.
دکتراحمد مرادی افزود: نیاز به خون جامعه بیش از آن چیزی که وجود دارد و استان گیلان هم در اهدای خون و هم مصرف خون پیشتاز استانهای کشور است از این رو اداره‌ی کل انتقال خون کشور و به دنبال آن انتقال خون استان گیلان درصدد است تا با اتخاذ تدابیری برای افزایش اهداکنندگان خون در گیلان اقدام کند.
وی سپس اظهارکرد: به دلیل حفظ سلامت اهداکنندگان و همچنین تشویق و حمایت از آنها، طرح واکسناسیون «هپاتیت ب» به طور رایگان در استان انجام می‌شود.
دکتر مرادی در ادامه خاطرنشان شد: اهداکنندگان مستمر خون با در دست داشتن کارت اهداکننده‌ی مستمر خون و یا معرفینامه‌ی اداره کل انتقال خون استان گیلان از شهریور ماه تا پایان مهر ماه امسال برای واکسیناسیون «هپاتیت ب» به طور رایگان می‌توانند به مناطق تعیین شده مراجعه کنند.


وی یادآور شد: طرحهای حمایتی و تشویقی انتقال خون در طول سالیان اخیر موجب اعتماد و توجه اهداکنندگان گیلانی شده است. طرح سپاس هم که هم‌اکنون در دست اجرا است یکی دیگر از طرحهای تشویقی و حمایتی اداره‌ی کل انتقال خون استان گیلان و کشور محسوب می‌شود.
دکتر مرادی با بیان اینکه در اجرای طرح واکسیناسیون سهم استان گیلان ۳۰ هزار واحد واکسن است، افزود: سازمان انتقال خون ایران برای رسیدن به هدف جهانی مبنی بر حذف‌‌ «هپاتیت ب» تا سال 1410 و همچنین در راستای ارتقای تضمین سلامت خون برای ایمن‌سازی اهداکنندگان خون مستمر علیه بیماری، طرح ملی واکسیناسیون «هپاتیت ب» را در کشور به اجرا درآورده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.