هاتفخبر – استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس، ضرورتی برای پیشگیری از رخدادهای تلخ و ناگوار است که بارها به علت کمتوجهی به این موضوع مهم، خساراتی در برخی موارد جبرانناپذیر و به خطر افتادن جان دانشآموزان در واحدهای آموزشی به باتر آروده است، روابط عمومی ادارهی کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان در این باره گفتوگوی مهندس اوسط مقدم مدیر کل نوسازی مدارس استان را با «ایرنا» انتشار داده است.
هاتفخبر – استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس، ضرورتی برای پیشگیری از رخدادهای تلخ و ناگوار است که بارها به علت کمتوجهی به این موضوع مهم، خساراتی در برخی موارد جبرانناپذیر و به خطر افتادن جان دانشآموزان در واحدهای آموزشی به باتر آروده است، روابط عمومی ادارهی کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان در این باره گفتوگوی مهندس اوسط مقدم مدیر کل نوسازی مدارس استان را با «ایرنا» انتشار داده است. بر پایهی این گزارش مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان با بیان اینکه استانداردسازی وسایل گرمایشی از سال 92 در استان آغاز شده است، گفت: استانداردسازی وسایل گرمایشی برنامهیی کشوری است که از سال 92 در استان گیلان نیز آغاز شد. مهندس علی اوسط اکبری مقدم افزود: هدف از استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس در این برنامه، جمعآوری بخاریهای نفتی، هیزمی و گازی در مدارس کشور و به تبع آن استان گیلان است. وی ادامه داد: در این برنامه بر اساس مصوبهی مجلس شورای اسلامی، اعتباراتی از درآمدهای حاصل از فروش منابع نفت و گاز برای این حوزه اختصاص یافته است. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان خاطر نشان کرد: با حذف بخاریهای نفتی، هیزمی و گازی مقرر شد تا مدارس به موتورخانهی رادیاتور و یا سیستم پکیچ تجهیز شوند و هیچ نوع انشعابی اعم از بخاریهای نفتی یا گازی از داخل کلاسها نباشد. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان در ادامه با تشریح اقدامات استانداردسازی وسایل گرمایشی واحدهای آموزشی استان از سال 92 تاکنون اظهار نمود: در سال 92، تعداد 246 مدرسه با یکهزار و 416 کلاس درس و زیربنای 123 هزار و 150 مترمربع، استانداردسازی شد، در سال 93، تعداد 204 مدرسه با یکهزار و 394 کلاس و زیربنای 118 هزار و 912 مترمربع، در سال 94، تعداد 152 واحد آموزشی با 983 کلاس درس با زیربنای بیش از 95 هزار مترمربع و در سال گذشته (1395) نیز 221 مدرسه با یکهزار و 300 کلاس و زیربنای 98 هزار و 500 مترمربع استانداردسازی گرمایشی شدند.
وی افزود: همچنین از آغاز امسال تا کنون 105 واحد آموزشی با بیش از 600 کلاس با زیربنای 40 هزار مترمربع استانداردسازی گرمایشی شده است. مهندس اوسط مقدم در ادامه با بیان اینکه هماکنون 375 مدرسهی گیلان دارای بخاریهای نفتی و گازی هستند، اظهار کرد: استانداردسازی این تعداد واحد آموزشی با یکهزار و 442 کلاس باقیمانده است. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان همچنین خاطر نشان کرد: همهی تلاش خود را به کار میگیریم تا پایان سال آینده با استانداردسازی وسایل گرمایشی، بخاریهای نفتی و گازی از مدارس استان جمعآوری شوند. به گفتهی مهندس اوسط اکبری مقدم از 34 منطقهی آموزش و پرورش گیلان در 17 منطقه به طور کلی بخاریهای نفتی و گازی مدارس جمعآوری شده و به سیستم موتورخانهی رادیاتور و پکیچ رادیاتور تجهیز گردیدهاند. وی در ادامهی سخنانش با بیان اینکه گیلان در سال گذشته جزو استانهایی بوده که بیشترین آمار استانداردسازی گرمایشی مدارس کشور را داشته، گفت: در این زمینه بابت اقدامات انجام شده به پیمانکاران بدهکاریم. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان سپس اظهار کرد: با توجه به اینکه تامین منابع مالی ما، صرفاً از طریق دولت انجام میگیرد، نیکوکاران میتوانند در این زمینه به کمک ما بیایند. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان با یادآوری اینکه تنها بخاریهای نفتی و گازی در مدارس خطرآفرین نیستند، اظهار کرد: فقط با جمعآوری بخاریهای نفتی و گازی به عنوان مسالهي خطرآفرین در مدارس نباید بنگریم بلکه اماکن و یا قسمتی از مکانها همچون ورودیها، درهای کلاسها، خروجیها و معبری که فضای آموزشی در آن قرار گرفته و…، ممکن است همه در بروز حادثه نقش داشته باشند. وی خاطرنشان کرد: ما در گیلان تلاشمان حذف بخاریهای نفتی و گازی است و در سالهای بعد حتماً به استانداردسازی تاسیسات برقی و الکتریکی مدارس نیز توجه میشود. گفتنی است استان گیلان 375 هزار دانشآموز که در سه هزار و 85 مدرسه دولتی با 14 هزار و 44 کلاس و 723 واحد آموزشی غیردولتی با سه هزار و 553 کلاس مشغول به تحصیل هستند.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.