کد خبر : 12208
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰

مقدمات خواهرخواندگی «رشت» و «ساراتف» فراهم شد

مقدمات خواهرخواندگی «رشت» و «ساراتف» فراهم شد

هاتف‌خبر – هفته‌ی گذشته کنسانتین الکسیف سرکنسول روسیه در رشت به همراه ایوان بابوشکین فرماندار شهر ساراتف روسیه، الکسی پیروزسکی تاجر بنام ساراتف، سیدجلیل جلالی‌فر مشاور روابط اقتصادی ایران با روسیه در اتاق بازرگانی گیلان و بسیاری از مقامات استان برای گسترش دامنه‌ی روابط اقتصادی، فرهنگی و گردشگری با دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت و اعضای شورای این شهر دیدار و گفت‌وگو کردند.

   هاتف‌خبر – هفته‌ی گذشته کنسانتین الکسیف سرکنسول روسیه در رشت به همراه ایوان بابوشکین فرماندار شهر ساراتف روسیه، الکسی پیروزسکی تاجر بنام ساراتف، سیدجلیل جلالی‌فر مشاور روابط اقتصادی ایران با روسیه در اتاق بازرگانی گیلان و بسیاری از مقامات استان برای گسترش دامنه‌ی روابط اقتصادی، فرهنگی و گردشگری با دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت و اعضای شورای این شهر دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش اداره‌ی اطلاع‌رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت دوشنبه هفدهم مهر ماه نشست سرکنسول روسیه به همراه فرماندار شهر ساراتوف روسیه با دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت با حضور سیدامیرحسین علوی رئیس شورا، محمدحسن عاقل‌منش رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، احمد رمضانپور، محمدحسن علیپور و حامد عبداللهی از اعضای شورای شهر رشت، فاطمه فدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت و حق‌جو رئیس اداره‌ی حراست شهرداری رشت برگزار شد.


دکتر مسعود نصرتی در این آیین با خیرمقدم‌گویی به مهیمانان روسی گفت: استان گیلان و به ویژه شهر رشت از ظرفیت و پتانسیل بسیاری در زمینه‌ی گردشگری و سرمایه‌گذاری برخوردار است.
شهردار رشت با اشاره به ورود سالیانه بیش از ۳۰ میلیون گردشگر به این استان تصریح کرد: مجموعه‌ی مدیریت شهری رشت سعی دارد تا پروژه‌های سرمایه‌گذاری تعریف شده با اولویت صنعت گردشگری را در سرلوحه‌ی کار خود قرار دهد.
وی گفت: براساس برنامه‌ریزیهایی شهرداری و شورا، تلاش خواهیم نمود تا در صورت وجود ظرفیتهای مشابه‌ی دو شهر «رشت» و «ساراتوف» فضای خواهرخواندگی این دو شهر را فراهم کنیم.
دکتر نصرتی یادآور شد: امروز شما با قصد احداث سیلو با توجه به نگاه کشاورزی در استان به شهر رشت تشریف آوردید اما ما ظرفیتهای سرمایه‌گذاری فراوان برای پیشنهاد داریم که در صورت علاقه‌مندی دو سویه می‌توان گامهایی بلند در زمینه‌ی همکاری و تبادل ارتباطات برداشته شود.
وی با ببان اینکه احداث سیلو در منطقه‌ی آزاد با همکاری مدیرعامل آن منطقه انجام خواهد شد، خاطر نشان کرد: شهرداری رشت با نگاه مثبت همکاری دو شهر رشت و ساراتف با امضای تفاهمنامه در ماه آینده در حوزه‌ی لجستیکی راه‌اندازی سیلو نیز با منطقه‌ی آزادانزلی همکاری خواهد نمود.
فاطمه قدیمی حرفه نیز در سخنانی با خوشامدگویی به مهیمانان روسی گفت: شهرداری رشت با استفاده از ظرفیتها و پتانسیلهای موجود آماده‌ی تبادل اطلاعات در پنج حوزه‌ی فرهنگی، اقتصادی، دانش و علوم، خوراک و توسعه‌ی روابط بین‌الملل است.


مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت و مدیر برنامه‌ی یونسکو در شهر خلاق رشت، با اشاره به راه‌اندازی آکادمی خوراک در رشت در آینده‌یی نزدبک تصریح کرد: این آکادمی با همراهی دانشگاه قطب توسعه‌یی گیلان، آماده‌ی ارائه‌ی هرگونه کاربست توسعه‌یی شهر خواهد بود.
فرماندار ساراتف هم با تبریک به دکتر نصرتی به عنوان شهردار یکی از شهرهای زیبای ایران اذعان نمود: شهر ساراتوف در حوزه‌ی کشاورزی و تولید گندم یکی از شهرهای معروف روسیه است.
بابوشکین احداث و راه‌اندازی سیلوی انبار گندم در منطقه‌ی آزاد انزلی را مهمترین هدف سفر خود به ایران و رشت عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی و تجهیز امکانات وسیعی چون مسیر حمل و نقل ایران و روسیه از آرزوهای ما است.
وی از ابراز علاقه‌ی شهردار ساراتوف در میزبانی از مجموعه‌ی مدیریت شهری رشت خبر داد و اذعان نمود: در این سفر مجموعه‌ی مدیریت شهری با آشنایی از توانمندیها و قابلیتهای این شهر از نزدیک گامهایی شایسته در زمینه‌ی ایجاد اشتغال و توسعه‌ی دوجانبه شهر برداشته خواهد شد.
فرماندار شهر ساراتف از سفر هیات اقتصادی شهر ساراتف به ایران در یکماه آینده خبر داد و گفت:ما فعلاً روی مطلب سیلو تمرکز داریم و برای ایجاد ساختمان و دیگر حوزه‌ها می‌توان با استفاده از تجربه و تخصص نیروی کار ایران در آینده برنامه‌ریزیهایی نمود
الکسی پیروزسکی تاجر روسی و نماینده‌ی پیشین مجلس ساراتوف هم با اظهار علاقه‌مندی در تداوم ارتباط همکاری با مجموعه‌ی مدیریت شهری تصریح کرد: ساراتوف در مسیر رود ولگا با فاصله‌ی ۹۰۰ کیلومتری از آستراخان و یکهزار و ۸۰۰ کیلومتری با مسکو قرار دارد.
وی افزود: فعلاً صادرات گندم از منطقه‌ی ساراتوف به ایران به وسیله‌ی قزاقستان انجام می‌شود اما تمایل داریم که بدون واسطه گندم را وارد ایران کنیمِ.


مشاور روابط اقتصادی ایران با روسیه در اتاق بازرگانی گیلان هم گفت: با شناختی که از دکتر نصرتی در ارتباطات بین‌المللی دارم مطمئن هستم که خروجی شایسته‌یی از این نشستها خواهیم دید.
جلالی‌فر جدی نگرفتن اصل قراردادهای خواهر خواندگی را یکی از دلایل ناموفق بودن آنها در توسعه‌ی شهری عنوان کرد و افزود: با آمدن دکتر نصرتی در راس شهرداری رشت و با همفکری اعضای شورای اسلامی این شهر امیدواریم بستر روابط اقتصادی، کشاورزی و ایجاد اشتغال فراهم شود.
گفتنی است در حاشیه‌ی این آیین فرماندار ساراتف با اهدای تابلوی نماد شهر خود از دکتر نصرتی قدردانی کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.