کد خبر : 12125
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۷:۵۳

برای صددرصد روستاهای بیش از ۲۰ خانوار گیلان طرح هادی تهیه شده است

برای صددرصد روستاهای بیش از ۲۰ خانوار گیلان طرح هادی تهیه شده است

هاتف‌خبر – مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان با بیان اینکه گیلان دو هزار و یک روستای بیش از ۲۰ خانوار دارد گفت: برای صددرصد روستاهای بیش از ۲۰ خانوار استان گیلان تهیه طرح هادی تهیه شده است.

   هاتف‌خبر – مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان با بیان اینکه گیلان دو هزار و یک روستای بیش از ۲۰ خانوار دارد گفت: برای صددرصد روستاهای بیش از ۲۰ خانوار استان گیلان تهیه طرح هادی تهیه شده است.
مهندس محمد اکبرزاده در نشست با دست اندرکاران رسانه‌های گروهی گفت: همه‌ی دستگاه‌های اجرایی برای توسعه‌ی روستایی و در جهت توسعه‌ی همه جانبه‌ی پایدار در روستاها اقدام می‌کنند، گفت: یکی از وظایف مهم بنیاد مسکن حرکت به سمت توسعه و پیشرفت روستاها است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان دو هزار و یک روستای بیش از 20 خانوار جمعیت دارد افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان تاکنون موفق شده عالیترین سند توسعه‌ی همه‌ی جانبه پایدار روستاها را باعنوان «طرح هادی» به خوبی به اجرا بگذارد و از این نظر سال گذشته به‌عنوان سومین استان برتر کشور بوده که این طرح در استان به پایان رسیده است.
وی اجرای طرحهای هادی را برای توسعه‌ی روستاها ضروری دانست و با تاکید بر اینکه با تهیه‌ی طرحهای هادی، اجرای این طرح شامل گازرسانی، بهسازی مسکن و معابر روستایی، صدور اسناد روستایی و طرحهای اشتغالزایی در روستاها تعریف و اجرا می‌شود، گفت: 100 درصد روستاهای بیش از 20 خانوار استان گیلان هم‌اکنون صاحب تهیه طرح هادی شده‌اند.
مهندس اکبرزاده سپس با تاکید بر اینکه در اجرای طرح هادی، بهسازی معابر روستایی یکی از برنامه‌های اصلی در روستاها است، گفت: خوشبختانه در «دولت تدبیر و امید» با تامین قیر رایگان به استانها، گیلان نیز توانسته است در ایجاد در راه‌ها و معابر روستایی از شاخص 28 درصد به شاخص 42 درصد در مدت دو سال گذشته برسد که این خود نشان از جهش قابل توجه در وضعیت راه‌ها و معابر روستایی این استان می‌دهد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان همچنین ارائه‌ی قیر رایگان به استان گیلان را عامل بهبود شاخصها در زمینه‌ی آسفالت راه روستایی دانست و گفت: هم‌اکنون فاصله‌ی استان گیلان در این زمینه با شاخص ملی کمتر از سه درصد است.
مهندس اکبرزاده سپس اجرای طرحهای هادی روستایی را عاملی برای توسعه‌ی روستاهای استان دانست و اظهار کرد: در اجرای طرح هادی روستایی همچنین حفاظت از محیط زیست گیلان مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: میانگین شاخص طرح هادی کشوری 41 درصد است که با اقدامات انجام شده استان گیلان در سالهای گذشته هر چند 11 درصد از میانگین کشوری عقب بود اما در «دولت تدبیر و امید» با اجرای طرح قیر رایگان اکنون شاخص میانگین طرح هادی استان گیلان به 39 درصد رسیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان سپس خاطر نشان کرد: توزیع قیر رایگان امسال نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است و این نویدی بسیار ارزنده و ارزشمند برای توسعه‌ی راه‌های روستایی گیلان خواهد بود.
وی همچنین طرحهای هادی روستای از جمله پروژه‌هایی معرفی کرد که برای فراهم‌سازی زمینه‌ی توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می‌شوند.
هر چند پایه‌ی اجرای طرحهای هادی در کشور از سال 1362 ریخته شده اما استان گیلان در سالهای اخیر در این زمینه پیشرفت خوبی داشته است.
تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در اجرای این طرحها است.
طرح هادي روستايي طرحی است که با ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آینده و نحوه‌ی استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف همچون مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی، تأسیسات، تجهیزات و نیازمندیهای عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرحهای ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های روستایی یا طرحهای جامع ناحیه‌یی تعیین می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.