کد خبر : 12103
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۷:۳۶

یک میلیون و 512 هزار گیلانی زیرپوشش خدمات بیمه سلامت هستند

یک میلیون و 512 هزار گیلانی زیرپوشش خدمات بیمه سلامت هستند

هاتف‌‌خبر- مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان از نگاه برنامه‌محور و بلندمدت «دولت تدبیر و امید» برای تحول در نظام سلامت کشور خبر داد و گفت: در طول چهار سال گذشته و در دولت یازدهم 346 میلیارد تومان تنها برای بیمه‌شدگان بخش بیمه سلامت همگانی استان گیلان هزینه شده است.

  هاتف‌‌خبر– مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان از نگاه برنامه‌محور و بلندمدت «دولت تدبیر و امید» برای تحول در نظام سلامت کشور خبر داد و گفت: در طول چهار سال گذشته و در دولت یازدهم 346 میلیارد تومان تنها برای بیمه‌شدگان بخش بیمه سلامت همگانی استان گیلان هزینه شده است.
دکتر علی اکبری خاطر نشان کرد: هم‌اکنون253 هزار نفر در استان گیلان زیرپوشش بیمه سلامت همگانی هستند.
وی بیان نمود: طرح پوشش بیمه سلامت همگانی یکی از دستاوردهای برجسته‌ی «دولت تدبیر و امید» در راستای توجه به سلامت قشرهای مختلف جامعه است که از اردیبهشت سال ۱۳۹۳همزمان با سراسر کشور در استان گیلان نیز به اجرا درآمد.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با بیان اینکه این طرح برای افراد فاقد هر گونه پوشش بیمه‌یی اجرا شده است، اظهار کرد: بیشتر افراد تحت پوشش این طرح در استان گیلان علاوه بر اینکه فاقد پوشش بیمه‌یی بودند، در حاشیه‌ی شهرها زندگی کرده و دارای حقوق کمتر از یک میلیون تومان بوده‌اند.
وی با اشاره به نگاه ویژه‌ی «دولت تدبیر و امید» به مقوله‌ی سلامت خاطر نشان کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت با کاهش هزینه‌های درمانی از جیب مردم و دسترسی آسان آنان به درمان یکی دیگر از خدمات برجسته‌ی «دولت تدبیر و امید» است.
دکتر علی اکبری بیان کرد: این طرح نیز با هدف برنامه‌ی کاهش میزان پرداختی بیماران بستری، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستانها، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستانها، ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستانهای تابعه، ترویح زایمان طبیعی و حمایت مالی از بیماران صعب‌العلاج و خاص نیازمند، از اردیبهشت سال ۱۳۹۳ همزمان با سراسر کشور در گیلان اجرا شد.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با تشریح نگاه بلند «دولت تدبیر و امید» در حوزه‌ی سلامت با وجود همه‌ی کمبودها خاطر نشان کرد: نظام ارجاع، پزشک خانواده و افزایش حق سرانه‌ی روستایی از دیگر اقدامات دولت در حوزه‌ی سلامت است که این برنامه‌ها به همراه طرح تحول نظام سلامت و بیمه سلامت همگانی موجب رضایتمندی مردم شده است.
وی با بیان اهمیت اجرای طرح پزشک خانواده در کشور اضافه کرد: هم‌اکنون یک میلیون و 20 هزار نفر در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت استان گیلان زیرپوشش این طرح هستند که 324 پزشک و 243 ماما در اجرای این طرح همکاری دارند.
دکتر اکبری در ادامه‌ی سخنانش انسان سالم را محور توسعه و سلامت را نیز مهمترین مقوله‌ی اجتماعی توصیف کرد و اظهار نمود: در گذشته موضوع مهم سلامت فراموش شده بود، اما دولت یازدهم به صورتی ویژه به این مهم پرداخته است.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با بیان اینکه خدمات دولت در بخشهای مختلف از جمله در حوزه‌ی سلامت بایستی بیش از پیش برای مردم بیان شود، یادآور شد: البته رسانه‌ها و خبرنگاران حوزه‌ی سلامت در این بخش به خوبی تلاش کرده‌اند و آگاهی مردم نیز از خدمات دولت در این زمینه افزایش یافته است.
وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: بر اساس آخرین آمار یکهزار و 923 مرکز و موسسه نیز برای ارائه‌ی خدمات به بیمه‌شدگان طرف قرارداد بیمه سلامت استان گیلان هستند. 643 پزشک عمومی، 462 متخصص، 29 فوق تخصص، 27 بیمارستان دولتی، هفت بیمارستان خصوصی، 88 فیزیوتراپی، 328 داروخانه، 85 آزمایشگاه، 54 رادیولوژی و 44 درمانگاه طرف قرارداد با بیمه سلامت استان گیلان هستند.
دکتر اکبری اظهار کرد: هم‌اکنون یک میلیون و 512 هزار گیلانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند که تعداد بیمارن خاص بیمه سلامت استان گیلان شامل کلیوی، دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی و ام اس نیز دو هزار و 743 نفر است.
مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان در پایان با اشاره به هزینه‌ کردن 105 میلیارد تومان در چهار سال فعالیت «دولت تدبیر و امید» برای بیماران خاص، گفت: در سال 95 به ازای هر بیمار خاص ماهانه بیش از یکمیلیون تومان و در طول سال 95 برای هر بیمارخاص مبلغ ۱۲ میلیون تومان هزینه شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.