کد خبر : 12037
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۷:۱۸

تراوش احساسِ قلم در «انجمن ادبی آفرینش»

تراوش احساسِ قلم در «انجمن ادبی آفرینش»

هاتف‌خبر – نشست اعضای برگزیده‌ی کارگاه‌های ادبی کانون استان گیلان با حضور آیدا فتوحی شاعر و نویسنده‌ی برجسته‌ی کشور در مرکز فرهنگی و هنری فومن برگزار ‌شد.

   هاتف‌خبر – نشست اعضای برگزیده‌ی کارگاه‌های ادبی کانون استان گیلان با حضور آیدا فتوحی شاعر و نویسنده‌ی برجسته‌ی کشور در مرکز فرهنگی و هنری فومن برگزار ‌شد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این نشست هم‌زمان با «روز جهانی کودک» و به منظور ایجاد بستری مناسب برای تراوش ذهنی اعضای برگزیده‌ی کارگاه‌های ادبی کانون و بهره‌گیری از دیدگاه‌های شاعران، نویسندگان و منتقدان ادبی کشور برنامه‌ریزی اجرا شده است.
آیدا فتوحی میهمان این برنامه در سخنانی نقش کانون در کشف و پرورش استعداد‌های فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان را مورد توجه قرارداد و با اشاره به عضویت خود در این مجموعه‌ی فرهنگی گفت: فراگیری درس زندگی و شناخت انسانها از دستاورد‌های حضورم در کانون بوده و هست.


این شاعر و نویسنده‌ی کشور در ادامه به تبیین شاخصه‌های یک عضو فعال ادبی پرداخت و با بیان اینکه خودباوری، مطالعه و افزودن به دایره‌ی واژگان می تواند راهگشا باشد، تصریح ‌کرد: مطالعه بستری مناسب برای افزایش بینش و آگاهی‌ است و در عین حال تقویت روحیه‌ی پرسشگری به این امر کمک می‌کند.
شاعر اثر «چهار قطعه‌ی اشک شوق» در ادامه، ضرورت انتخاب درست واژ‌گان و فاصله‌گرفتن با کلمات ساده را به مخاطبان یادآور‌ شد و افزود: شاعر و نویسنده باید حرفی برای گفتن داشته باشد و از این رو افزایش گستره‌ی آگاهیها می‌تواند درعمق‌بخشی به اندیشه‌ی صاحب اثر و در نتیجه، پذیرش آثار وی به وسیله‌ی مخاطب نقشی تعیین‌کننده ایفا نماید.
کارشناس مسوول ادبی کانون استان گیلان نیز در این نشست با قدردانی از حضور شرکت‌کنندگان به اهداف برگزاری این ویژه‌برنامه اشاره نمود و شناسایی و جهتدهی به استعداد‌های ادبی بین اعضا را از اولویتهای برگزاری چنین نشستهایی عنوان‌کرد.
این برنامه که با حضور بیش از 70 عضو کودک و نوجوان، اولیای تربیتی و دانش‌آموزان مدارس اجرا شد، اعضای حاضر به قالب‌ رسیده‌ی کارگاه‌های ادبی کانون به خواندن شعرهای عاشورایی خود پرداختند که با ارائه‌ی دیدگاه‌های میهمان برنامه همراه شد.
همچنین اهدای بسته‌های فرهنگی به حاضران و امضای کتاب به وسیله‌ی شاعر و نویسنده‌ی میهمان برنامه پایانبخش نشست ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این روز بود.
گفتنی است برنامه‌‌های «هفته ملی کودک» و «روز جهانی کودک» از 15 تا 21 مهرماه همزمان در سراسر کشور برگزار‌ می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.