کد خبر : 11567
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

به مناسبت «روز جهانی گردشگری»؛ بازدید از موزه‌های گیلان رایگان شد

به مناسبت «روز جهانی گردشگری»؛ بازدید از موزه‌های گیلان رایگان شد

هاتف‌خبر – بازدید از همه‌ی موزه‌ها و مکانهای زیر ‌پوشش سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری روز چهارشنبه پنجم مهر ماه امسال رایگان است.

   هاتف‌خبر – بازدید از همه‌ی موزه‌ها و مکانهای زیر ‌پوشش سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری روز چهارشنبه پنجم مهر ماه امسال رایگان است.
به ‌گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، به‌مناسبت فرا رسیدن «روز جهانی گردشگری» بازدید از موزه‌های استان گیلان برای همه‌ی قشرهای مختلف اجتماعی رایگان خواهد بود.
اداره‌ی ‌کل موزه‌ها تلاش می‌کند تا با ارائه‌ی راهکارهای مختلف برای تسهیل بازدید از موزه‌ها و ترغیب و تشویق مردم به بازدید از این مکانها برای شناساندن پیشینه‌ی غنی این سرزمین و آشنایی قشرهای مختلف اجتماع با فرهنگ و تمدن کهن این مرز و بوم رسالت خود را در قبال ملت بزرگوار ایران به انجام برساند.


گفتنی است همه‌ی موزه‌های زیرپوشش اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان همچون موزه‌ی رشت، موزه‌ی میراث روستایی گیلان، موزه‌ی تاریخ چای ایران(لاهیجان)، موزه‌ی نمایشگاه اسناد تاریخی رودبار، موزه‌ی فومن و بنای تاریخی قلعه رودخان از جمله موزه‌ها و مکانهای تاریخی مشمول طرح بازدید رایگان در «روز جهانی گردشگری» است.
شایان گفتن است که از سال ۱۹۸۰، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد روز ۲۷ سپتامبر را به عنوان «روز جهانی گردشگری» نامگذاری کرده است. انتخاب و تصویب این روز نقطه‌ی عطفی در گردشگری جهانی محسوب می‌شود.
هدف از گرامیداشت چنین روزی، بالا بردن سطح آگاهی افراد مختلف اجتماع از نقش گردشگری در جامعه‌ی جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزشهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است.
موزه‌ها نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری هر کشور، منطقه و شهر در جهان امروز محسوب می‌شوند که بازشناسی آثار آنها می‌تواند به توسعه و ترویج گردشگری کمک کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.