هاتفخبر – رئیس شورای حمل و نقل استان گیلان با اشاره به روند اجرای پروژهی راهآهن قزوین – رشت خاطر نشان کرد: این پروژه از سال ۱۳۸۴ آغاز شده و در بخش زیرسازی 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
هاتفخبر – رئیس شورای حمل و نقل استان گیلان با اشاره به روند اجرای پروژهی راهآهن قزوین – رشت خاطر نشان کرد: این پروژه از سال ۱۳۸۴ آغاز شده و در بخش زیرسازی 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. مهندس علی خاوری گفت: همچنین در بخش روسازی عمليات ريلگذاري 140 كيلومتر از مسير 164 كيلومتري اين محور انجام شده است. وی افزود: اين پروژه داراي 22 کیلومتر تونل، 800 دستگاه پل کوچک 1 تا 10 متری و 18 کیلومتر پلهای بزرگ كه پل حاشيهی سد منجيل به طول یکهزار و 431 متر، بزرگترين پل راهآهن در كشور محسوب میشود و زیبایی ویژه در منطقه ایجاد مینماید. خاوری تصریح کرد: سرعت اين خط آهن 160 کیلومتر بر ساعت براي قطارهاي مسافري و 120 كيلومتر بر ساعت براي قطارهاي باري است و با پایان یافتن پروژه سالانه 3.8 ميليون نفرظرفيت مسافر و هفت ميليون تن به ظرفيت حمل بار كشور افزوده خواهد شد. مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان همچنین اعلام کرد: ایستگاه مسافری شهرستان رشت و انزلی که در خارج از شهر قرار دارد با تاکیدات مقام عالی وزارت به داخل شهر منتقل خواهد شد. وی با بیان اینکه از ابتدای قرارداد این پروژه، حدود دو هزار میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: مشکلات اعتباری در سالهای اخیر موجب شد نتوانیم در موعد مقرر پروژهی راهآهن گیلان را تحویل دهیم.
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.