کد خبر : 11388
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷

در آیین تجلیل از بازنشستگان و مستمری‌بگیران نمونه‌ی تامین اجتماعی گیلان مطرح شد؛ قدردانی از بازنشستگان برای کارمندان نسل بعد دلگرمی ایجاد می‌کند

در آیین تجلیل از بازنشستگان و مستمری‌بگیران نمونه‌ی تامین اجتماعی گیلان مطرح شد؛ قدردانی از بازنشستگان برای کارمندان نسل بعد دلگرمی ایجاد می‌کند

هاتف‌خبر – جمیل حق‌پرست مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان همزمان با فرا رسیدن ٢٥ ذی‌الحجه «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» در تالار همایشهای شرکت مخابرات گیلان گفت: امروز یکی از انتظارات به حق بازنشستگان، تحقق حداقلهایی است که سبب گردد آنها شرمنده‌ی خانواده و تامین معاش زندگیشان نباشند.

   هاتف‌خبر – جمیل حق‌پرست مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان همزمان با فرا رسیدن ٢٥ ذی‌الحجه «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» در تالار همایشهای شرکت مخابرات گیلان گفت: امروز یکی از انتظارات به حق بازنشستگان، تحقق حداقلهایی است که سبب گردد آنها شرمنده‌ی خانواده و تامین معاش زندگیشان نباشند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به اینکه اقداماتی ارزنده در سالهای گذشته برای بازنشستگان انجام شده گفت: هنوز میزان مستمریها برای ٦٠ تا ٧٠ درصد این گروه هدف که حداقل‌بگیر هستند پاسخگوی نیازهای زندگی نیست اما مهم اینکه علت رقم کم دریافتی بسیاری از مستمربگیرها را باید در زمان پیش از بازنشستگی یعنی مقطع بیمه‌پردازی آنها جست‌وجو کرد.
وی عواملی همچون شرایط اقتصادی جامعه، میزان ورودیها نسبت به خروجیهای سازمان تامین اجتماعی، پرداخت نکردن حق بیمه‌ی واقعی، بازنشستگیهای زودتر از موعد و گروه‌های جدید بیمه‌شدگان دارای انواع معافیتها را از مهمترین دلایل کاهش چشمگیر منابع سازمان و به هم خوردن تعادل در نسبت پشتیبانی برشمرد و گفت: بیش از ١٧٠ هزار بیمه‌شده‌ی اصلی استان گیلان درزمره‌ی گروه‌هایی هستند که تنها هفت درصد حق بیمه‌ی خود را می‌پردازند و از سهم دولت بهره می‌برند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان سپس با بیان اینکه «روز تکریم بازنشستگان» بهانه و فرصتی است تا تکریم این گنجینه‌های خرد و تجربه را در جامعه نهادینه کنیم، خاطر نشان کرد: گروه‌هایی در سالهای اخیر مشمول بیمه‌پردازی با معافیت شدند که این معافیت سبب شد تا ورودی به صندوقهای تامین اجتماعی تحت الشعاع قرار گیرد و به نظر می‌رسد که نحوه‌ی محاسبه‌ی بیمه‌پردازی باید اصلاح و مورد بازنگری قرار گیرد.
در این همایش همچنین نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی دقایقی برای حاضران صحبت کردند.
و سپس دکتر محمدحسین شهدی‌نژاد مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان نیز در سخنانی با اشاره به هزینه‌های هشت هزار و ٨٠٠ میلیارد تومانی بخش درمان سازمان اظهار نمود: در سالهای گذشته طرحهایی اجرایی شده که هزینه‌هایی بسیار سنگین را به تامین اجتماعی تحمیل نموده اما می افتخار داریم بگوییم که علی‌رغم همه‌ی تنگناهای مالی موفق به افزایش رضایتمندی در ارائه‌ی خدمات شده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه بخش درمان مشکلات بازنشستگان تا حدودی دست ما است گفت: بخش دیگر حل مسائل دست نمایندگان مجلس است که امیدواریم با نگاهی حمایت‌گرانه این مسائل رفع و رجوع شود.
شهدی‌نژاد با اشاره به اینکه آلان سازمان تامین اجتماعی ۱۴۰ هزار میلیارد از دولت طلب دارد گفت: علی‌رغم این امسال برای نخستین سال در کمیسیون تلفیق مصوب شد که ۱۰ درصد حقوقها بالا برود.
وی ادامه داد: با تلاش مجموعه‌ی پرسنل مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان توانستیم کاری کنیم تا تنها بیمارستان ملکی تامین اجتماعی استان از نظر علمی کیفیت جزو بهترین بیمارستانها شود و مجهزترین دستگاه ام. آر. آي نیز برای آنها تهیه گردد.
شهدی‌نژاد تاکید کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت علی‌رغم اینکه پرداختیهای بخش درمان چهار برابر شده است اما بدون اینکه یک ریال منابع تامین شود اما ۹۶ درصد رضایتمندی بیماران را در تنها بیمارستان ملکی تامین اجتماعی استان گیلان شاهد بوده‌ایم.
در ادامه اقبال بافکار ریاست کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان گیلان نیز با بیان اینکه همسانسازی حقوق بازنشستگان خط قرمز کانون است اظهار کرد: سال گذشته یکهزار و٤٢٩ بازنشسته‌ی استان گیلان به مشهد مقدس اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه ٤٠ درصد بازنشستگان گیلانی درشهرستان رشت ساکن هستند گفت: هرچند این سازمان از نظر مالی درمضیقه و تنگنا است اما کارهای بسیاری همچون اجرای طرح کرامت رضوی، بصیرت علوی و انجام المپیادهای ورزشی را برای ما انجام داده که بسیار تاثیرگذار هم بوده‌اند.
وی با اشاره به وجود ١٣٠ کانون استانی و شهرستانی درکشور خاطر نشان کرد: جامعه هفت میلیون نفری بازنشستگان نباید خود را کوچک و بی‌اهمیت بداند.
درپایان این همایش هم از شش مستمری‌بگیر نمونه و برتر تامین اجتماعی استان گیلان با حضور مسوولان تجلیل گردید .
گفتنی اینکه بیش از٥٠٠ بازنشسته‌ی تامین اجتماعی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، سرپرست امور شعب بانک رفاه گیلان، روسای کانونهای بازنشستگی ، هر سه نماینده‌ی شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی و… از شرکت‌کنندگان این برنامه بودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.