کد خبر : 11180
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

شور و نشاط بازارهای هفتگی، حدیث زندگی است

شور و نشاط بازارهای هفتگی، حدیث زندگی است

هاتف نیوز- بازارهای هفتگی متنوع بومی و محلی استان گیلان یکی از جاذبه‌ها و دیدنیهای گردشگری مهم استان است که از مراکز پررونق اقتصادی نیز محسوب می‌شود.

   هاتف نیوز– بازارهای هفتگی متنوع بومی و محلی استان گیلان یکی از جاذبه‌ها و دیدنیهای گردشگری مهم استان است که از مراکز پررونق اقتصادی نیز محسوب می‌شود.
این بازها در روزهای تعطیل از جنب و جوش بیشتر برخوردار هستند و پررونق‌تر خواهند بود.
از موارد قابل توجه در برپایی بازارهای هفتگی استان نقش موثر و مفید زنان بومی است که محصولات دامی، خورا، صنایع دستی و… را در این بازارها عرضه می‌کنند و به فروش می‌رسانند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه‌ی یک رشت، «موسسه‌ی خیریه‌ی ایزددوستان شمال» با مشارکت شهرداری منطقه‌ی یک رشت در راستای ترویج و توسعه‌ی کارآفرینی، توانمندسازی و حمایت از زنان سرپرست خانوار، آموزش، طراحی، فروش حضوری و اینترنتی تولیدات ویژه، صنایع دستی، نان محلی و محصولات دست‌ساز زنان سرپرست خانوار و همچنین احیای بازهای هفتگی روزهای دوشنبه‌ی هر هفته از ساعت 9 صبح تا 23 شب در «بوستان توحید گلسار» رشت، «دوشنبه‌بازار صنایع دستی» را برگزار می‌نمایند.
نخستین بازار این برنامه عصر روز دوشنبه‌ی هفته‌ی گذشته ششم شهریور ماه امسال در «بوستان توحید گلسار رشت» برگزار شد و مورد استقبال هم قرار گرفت.
مهندس محمد پورناصرانی شهردار منطقه‌ی رشت با حضور در این بازار هفتگی در سخنانی با حمایت و پشتیبانی از زنان سرپرست خانوار تاکید کرد: بازارهای محلی از قدیم در مناطق مختلف استان گیلان رواج داشته‌اند و وجود آنها سبب ایجاد تحولاتی وسیع در زندگی اجتماعی و اقتصادی ساکنان مناطق مختلف این استان بوده و هست.
شهردار منطقه‌ی یک رشت از برگزاری این بازار در قالب نمایشگاه خبر داد و گفت: شور و نشاطی که در بازارهای محلی گیلان به چشم می‌خورد، خود حدیث زندگی است. بنا بر این بازار هفتگی «بوستان توحید رشت» را تداوم خواهیم داد و با گسترش دامنه‌ی آن در ارتقای برند «یک شهر، جذب توریست» و ارتقای وضعیت اقتصادی و معیشتی زنان سرپرست خانوار نقش ایفا خواهد شد.
گفتنی است بازار هفتگی یاد شده روزهای دوشنبه‌ی هر هفته از ساعت 9 تا 23 در «بوستان توحید گلسار رشت» برگزار می‌شود.
بازدید و خرید از این بازار هفتگی ضمن اینکه می‌تواند به دوام و بقای یک حرکت فرهنگی موثر در شهر رشت کمک کند، حمایت و پشتیبانی از زنان سرپرست خانوار نیز خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.