کد خبر : 11071
تاریخ انتشار : جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲

شورای پنجم رشت از «روزمره‌گی» نکند!

شورای پنجم رشت از «روزمره‌گی» نکند!

هاتف‌نیوز – سیدحسین ضیابری سیدین – هفته‌یی که گذشت مهمترین اتفاق مدیریتی شهرها و روستاهای کشور و به تبع آن استان گیلان و شهر رشت رقم خورد و شورای پنجم شهرها و روستاها کار و فعالیت خود را آغاز کردند.

   هاتف‌نیوز – سیدحسین ضیابری سیدین – هفته‌یی که گذشت مهمترین اتفاق مدیریتی شهرها و روستاهای کشور و به تبع آن استان گیلان و شهر رشت رقم خورد و شورای پنجم شهرها و روستاها کار و فعالیت خود را آغاز کردند.
درباره‌ی اهمیت کار شورایی بسیاری از اندیشمندان و صاحبنظران مصاحبه، مقاله و مطلب ارائه کرده‌اند اما همیشه آنچه روی کاغذ می‌آید با آنچه ما در عمل مشاهده می‌کنیم تفاوتهایی آشکار وجود دارد. حالا چرا اینگونه است شاید خودمان بهتر از دیگران بتوانیم پاسخ این پرسش را بدهیم.
تجربه‌ی چهار دوره‌ی گذشته‌ی فعالیت شوراها نشان داد هر زمان که اعضای این شورا به دور از خودخواهیها و منفعت‌طلبیها از روزمره‌گی خارج شوند، می‌توانند با اشتراک مساعی و با همفکری، کارهایی بزرگ را ساماندهی و سازماندهی کنند و هر زمان که بر طبل افتراق و جدایی بکوند، میزان برخوردها و درگیریهای بی‌حاصل که سبب التهاب در شهر می‌شود، افزایش خواهد یافت.
شورای چهارم رشت نشان داد که التهاب و هیجانات کاذب نمی‌تواند برای شهر رشت مفید باشد. تجربه‌ی شورایی هم نشان داده که شورایی موفق خواهد بود که اعضای آن کنار هم و با هم، با وجود همه‌ی تفاوتهای فردی که ممکن است وجود داشته باشد، در جهت سیاستگذاریهای شهری و نظارت بر اجرای برنامه‌ها پیش بروند.
به نظر می‌رسد شورای پنجم رشت بتواند با پرهیز از روزمره‌گیها کارهایی ماندگار و مانا را در شهر به اجرا در آورد، چون بیشتر اشخاص این شورا افرادی باتجربه و کاردان هستند که در پستهای مدیریتی شهری و استانی دارای تجربه بوده و با کار گروهی و دستجمعی آشنایند.
شهروندان این شهر انتظار دارند پس از یک دوره‌ی چهارساله‌ی پرالتهاب و پرماجرا؛ شورای پنجم رشت بتواند آرزوی قلبی آنها که حرکت بر مدار توسعه‌ی شهر است را محقق سازد و در جهت داشتن شهری آباد و توسعه‌یافته مدیریت شهری را هدایت نماید.
«هاتف» با وجود اختلاف ‌سلیقه‌هایی که ممکن است با برخی از اعضای شورا داشته باشد، برای تک تک آنها آرزوی موفقیت می‌کند و امیدوار است هیات رئیسه‌ی این شورا با بهره‌گیری از خرد جمعی و پرهیز از طرح مسائل پیش‌پا افتاده، کوچک و سطحی به کارهای کلان شهری توجه داشته باشند و با برگرداندن آرامش به فضای مدیریت شهری، سبب جذب سرمایه‌ و سرمایه‌گذار و اجرای پروژه‌های بزرگ در این شهر عقب مانده از قافله‌ی توسعه‌ی کشور شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.