کد خبر : 10938
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲

همایش «حیات تامین اجتماعی – حیات جامعه» برگزار شد

همایش «حیات تامین اجتماعی – حیات جامعه» برگزار شد

هاتف نیوز- به ابتکار تامین اجتماعی شعبه‌ی صومعه‌سرا با هدف معرفی هر چه بیشتر و تبیین جایگاه و نقش سازمان تامین اجتماعی در زمینه‌های اجتماعی – اقتصادی، همایش «حیات تامین اجتماعی – حیات جامعه» با حضور سیدکاظم دلخوش نماینده‌ی مردم شهرستان صومعه‌سرا، مهندس فتح‌اللهی فرماندار، حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه، سرهنگ عاشوری فرمانده‌ی سپاه منطقه و جمعی از روسای ادارات، فعالان انجمنها و تشکلهای صنفی، مجامع کارفرمایی و کانونهای بازنشستگی و..صومعه‌سرا. برگزار گردید.

   هاتف نیوز– به ابتکار تامین اجتماعی شعبه‌ی صومعه‌سرا با هدف معرفی هر چه بیشتر و تبیین جایگاه و نقش سازمان تامین اجتماعی در زمینه‌های اجتماعی – اقتصادی، همایش «حیات تامین اجتماعی – حیات جامعه» با حضور سیدکاظم دلخوش نماینده‌ی مردم شهرستان صومعه‌سرا، مهندس فتح‌اللهی فرماندار، حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه، سرهنگ عاشوری فرمانده‌ی سپاه منطقه و جمعی از روسای ادارات، فعالان انجمنها و تشکلهای صنفی، مجامع کارفرمایی و کانونهای بازنشستگی و..صومعه‌سرا. برگزار گردید.

در این همایش سیدابراهیم عظیمی ریاست تامین اجتماعی صومعه‌سرا در این همایش با بیان اهمیت و اثرگذاری این سازمان برمعیشت و زندگی بخشی قابل توجه ازجامعه، با معرفی انواع تعهدات و خدمات به تشریح برخی آمار و عملکرد حوزه‌ی کاری خود پرداخت.
عظیمی با اشاره به زیرپوشش بودن ٣٤ درصد ازجمعیت شهرستان صومعه‌سرا، تعداد بیمه‌شدگان اصلی این شهرستان را بیش از ۱۴ هزار نفر برشمرد و اذعان نمود: با وجود سه هزار و ٣٠٠ مستمری‌بگیر از نسبت پشتیبانی ۴.۲ برخوردار هستیم که از متوسط استانی بالاتر است.
ریاست تامین اجتماعی صومعه‌سرا جذب بیش از٣٠٠ کارگر ساختمانی در سال ٩٥ و راه‌اندازی سامانه‌ی پیام صوتی «آوانک» به منظور اطلاع‌رسانی لازم به شرکای اجتماعی را از دستاوردهای مطرح این شعبه دانست و اظهار نمود: متاسفانه ٣٢ درصد بدهیهای کارفرمایان شهرستان با رقمی بیش از ١٠ میلیارد ریال متعلق به تنها دو شرکت بزرگ است.
وی با تاکید برضرورت تقویت تعاملات، گسترش ارتباطات دوسویه را از ارکان سه‌جانبه‌گرایی برشمرد و از حمایتها و پشتیبانی مسوولان شهرستان و مدیرکل تامین اجتماعی استان در پیشبرد اهداف و طرحها قدردانی نمود.
مهندس دهقان رئیس انجمن صنفی کاریابیهای استان گیلان نیز به عنوان یکی از کارآفرینان موفق و فعالان تشکلهای کارفرمایی در این همایش با بیان اینکه نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی از اهداف دولتهای مترقی است، خاطر نشان ساخت: باید با ترویج درست فرهنگ بیمه‌یی بین مردم و سرلوحه قراردادن آموزشهای لازم، بیمه‌گریزی و بیمه‌هراسی را ازجامعه دور نماییم.


وی آشنایی با حقوق و قوانین کار و تامین اجتماعی را برای یکایک فعالان این عرصه ضروری دانست و اذعان نمود: رعایت تکالیف قانونی منوط به درک درست از مقررات و حقوق فردی است.
رئیس انجمن صنفی کاریابیهای استان گیلان با بیان اینکه حذف ماده‌ی ٨٠ در برنامه‌ی توسعه‌ی ششم عاملی در کاهش تعداد بیمه‌شدگان و اخراجهای کارگران گردیده است، افزود: بی‌تردید این اتفاق شمار مقرری‌بگیران بیمه‌ی بیکاری را افزایش خواهد داد.
در ادامه جمیل حق‌پرست مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان نیز در سخنانی با بیان تاثیر انکارناپذیر سازمان تامین اجتماعی بر مولفه‌های مختلف جامعه، اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی را از الزامات این بخش قلمداد نمود و اظهار کرد: اگر مجموعه‌های بیمه‌گر اجتماعی در مسیر درست گام بردارند دیگر در کشور نیازی به سازمانهای حمایتی نخواهد بود.
وی تامین اجتماعی را از شاخصها و شعارهای دولتهای توسعه‌یافته در دنیای امروز عنوان نموده و افزود: بیمه بودن در جامعه ما همواره با داشتن اشتغال و امنیت خاطر هم‌معنا بوده و ارزش و امتیاز محسوب می‌گردد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان تقویت تعاملات با شرکای اجتماعی را از الزامات سازمانی برشمرده و حضور موثر مساولان شهرستان صومعه‌سرا در این همایش را از آثار و نتایج شناخت و همراهی مطلوب این عزیزان از تامین اجتماعی معرفی نمود و از اآنها قدردانی کرد.
مهندس فتح‌اللهی فرماندار شهرستان صومعه‌سرا نیز نیز گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به ما نشان داد هر عرصه‌یی که مردم حضور مستقیم داشته و نقش‌آفرینی نمایند منجر به نتیجه خواهد گردید.
وی افزود: جنگ تحمیلی، تحریمها و… نمونه‌هایی از مشارکت و همراهی مردم بود که ما را به اهدافمان رسانید.


فرماندار صومعه‌سرا در ادامه با مقایسه فعالیت تامین اجتماعی به عنوان سازمانی مشارکتی که با حضور و همکاری شرکای آن در مسیر پیشرفت و تحقق اهداف گام برمی‌دارد، خاطر نشان ساخت: تامین از امنیت و آرامش خاطر می‌آید و اگر بخواهیم بیمه‌گریزی و شناخت ناکافی از تکالیف خود داشته باشیم از اهداف فاصله می‌گیریم.
دکتر سیدکاظم دلخوش نماینده‌ی مردم شهرستان صومعه‌سرا نیز در این همایش با اشاره به عضویت خود در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار نمود: معیشت مردم یکی از دغدغه‌های همیشگی ما است و آنچه در این حوزه برای ما اهمیت دارد پیگیری و اجرای همسانسازی و نظام هماهنگ برای ارتقای توان گروه‌های هدف درجهت زندگی بهتر است.
وی با تاکید برضرورت پیگیری مجوز راه‌اندازی درمانگاه تامین اجتماعی درشهرستان صومعه‌سرا، خواستار صیانت ازحقوق پزشکان فعال دراین حوزه گردید.
در پایان این آیین از چهار کارفرمای نمونه‌ی شهرستان صومعه‌سرا هم تجلیل و قدردانی شد.
همچنین به ابتکار کارکنان تامین اجتماعی شعبه‌ی صومعه‌سرا به پاس قدردانی از اقدامات ارزنده‌ی مدیرکل تامین اجتماعی استان با اهدای لوحی از وی تجلیل گردید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.