کد خبر : 10789
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹

گفته‌ها و شنیده‌ها

گفته‌ها و شنیده‌ها

کوهنوردی که در قلعه‌رودخان گم شده بود، پیدا شد *شنیدیم که مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفته است کوهنورد گمشده در منطقه‌ی جنگلی و کوهستانی قلعه رودخان فومن بدون مصدومیت پیدا شده است. ولی‌پور افزود: پس از ساعتها تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر این کوهنورد بدون مصدومیت، پیدا شد. وی با بیان اینکه ساعت ۳۰

کوهنوردی که در قلعه‌رودخان گم شده بود، پیدا شد
*شنیدیم که مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفته است کوهنورد گمشده در منطقه‌ی جنگلی و کوهستانی قلعه رودخان فومن بدون مصدومیت پیدا شده است.
ولی‌پور افزود: پس از ساعتها تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر این کوهنورد بدون مصدومیت، پیدا شد.
وی با بیان اینکه ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز شنبه ۳۱ تیر ماه با تماس تلفنی یک گروه کوهنوردی شش نفره در ارتفاعات منطقه‌ی قلعه رودخان، از گم شدن یکی از اعضای این گروه که مردی ۳۷ ساله بود باخبر شدیم گفت: پس از این اطلاع‌رسانی عملیات امداد کوهستان با چهار نجاتگر و یکدستگاه آمبولانس آغاز شد و با یافتن گمشده به پایان رسید.

اعضای سازمان نظام پزشکی رشت تا سال ۱۴۰۱ مشخص شدند
*نتایج انتخابات هفتمین دوره‌ی نظام پزشکی که دیروز همزمان با ۱۹۹ حوزه‌ی انتخابی کشور در رشت نیز برگزار شده بود، اعلام گردید.
بر پایه‌ی این گزارش دکتر انوش برزیگر با ۳۶۴ رای، دکتر مهریار مشعوفبا ۲۵۷ رای،دکتر حمید اخوین با ۲۵۶ رای، دکتر بهناز شرف‌الدین با ۲۵۳ رای،دکتر محمدتقی آشوبی با ۲۴۹ رای، دکتر بهرام نادری‌نبی با ۲۴۳ رای، دکتر سینا صادقی شبستری با ۲۴۲ رای، دکتر عبدالحسین صابرهمیشگی با ۲۳۲ رای، دکتر علی نیک‌پور با ۲۳۱ رای ودکتر رضا قنبرپور با ۲۲۰ رای بیشترین رای را به خود اختصاص دادند.
اعضای سازمان نظام پزشکی شهرستان رشت تا سال ۱۴۰۱ در این سمت انجام وظیفه خواهند نمود.

نامه‌یی که مدیران عامل بانکها برای دکتر نوبخت نوشتند
*شنیدیم که مدیران عامل بانکها در نامه‌یی به دکتر محمدباقر نوبخت آمادگیشان را برای حمایت مالی از اجرای یک طرح بزرگ ملی پیشنهادی در استان گیلان در قالب کنسرسیوم اعلام کردند.
گویا در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی استان گیلان که با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور در استانداری گیلان برگزار شده بود، دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی به همراه دیگر مدیران عامل بانکها در نامه‌یی به دکتر نوبخت آمادگی خود را برای حمایت مالی از اجرای یک طرح بزرگ ملی در استان گیلان در قالب کنسرسیوم اعلام کردند.
انعقاد تفاهمنامه برای پرداخت یکهزار و 350 میلیارد ریال تسهیلات به وسیله‌ی بانک کشاورزی به بخش خصوصی برای اجرای «طرح ملی تولید پوشاک در مناطق روستایی» با همکاری سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور و استان گیلان، سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، انجمن صنعت پوشاک کشور و استانداری گیلان از دیگر موضوعات این نشست بود.

قائم‌مقام شورای اصلاح‌طلبان گیلان در سمت کشوری خود باقی ماند
*گفته می‌شود کنگره‌ی مجمع عمومی نیروهای خط امام کشور صبح روز پنجشنبه‌ی هفته‌ی گذشته در دفتر این مجمع در تهران برگزار شد و اسحاق راستی توانست موقعیت خود را در این تشکل سیاسی تثبیت کند.
این کنگره که با حضور دبیران و برخی مسوولان کمیته‌های سراسر کشور برگزار شد با سخنرانی دبیر کل مجمع نیروهای خط امام حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای در باره‌ی مسائل جاری کشور و لزوم تقویت و حمایت از احزاب در دولت جدید همراه بود و همچنین دبیران استانی نیز به بیان نظرات خود پرداختند.
سپس با حضور نماینده‌ی وزارت کشور، انتخابات برای تعیین ۱۵ عضو شورای مرکزی این تشکیل انجام پذیرفت و اسحاق راستی دبیر مجمع نیروهای خط امام استان گیلان و قائم مقام شورای اصلاح طلبان این استان توانست بار دیگر به عنوان یکی از ۱۵ عضو این شورا برگزیده شود.
ضمنا شورای مرکزی منتخب در نخستین نشست خود نیز به اتفاق آرا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای را بار دیگر به عنوان دبیر کلی این مجمع برگزید.

متاسفانه کشور گران اداره می‌شود!
*مهندس غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده‌ی مردم رشت در مجلس شورای اسلامی عصر روز پنجشنبه ۲۲ تیر ماه در آیین افتتاح «مرکز دیالیز کاسپین رشت» اظهار کرد: کشور را گران اداره می‌کنیم.
وی با بیان اینکه دو سوم بودجه‌ی کشور برای شرکتهای دولتی و یک سوم آن مربوط به مجموعه‌ی حاکمیت دولتی است، گفت: در کشور تمایل واگذاری کارها به بخش خصوصی وجود ندارد یا محدود است.
جعفرزاده اذعان کرد: ۹۷ درصد درمان و بهداشت کشورهای پیشرفته را بخش خصوصی انجام می‌دهد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: واگذاری امور یا برونسپاری از مقوله‌های مهم توسعه است.
وی ادامه داد: اگر اداره و درآمد کشور به همین منوال از فروش نفت باشد محال است که به پیشرفت و توسعه‌ی پایدار دست یابیم بلکه رفته رفته کشور بدهکار خواهد شد.
جعفرزاده با تاکید بر اینکه بخش خصوصی را تقویت کنید اظهار کرد: کار را به مردم بسپارید تا روند پبشرفت و توسعه‌ی کشور بیش از گذشته تسریع یابد.

دنبال ایجاد اشتغال بیشتر در گیلان هستیم
*شنیدیم که دکتر محمدباقر نوبخت در نشست هماهنگی توسعه‌ی اشتغال و تولید استان گیلان که در «تالار غدیر استانداری» ن برگزار شد گفت: دولت به دنبال فراهم کردن زیرساختها برای افزایش تولید و اشتغال در استان گیلان است.
وی تاکید کرد: طرحهای زیربنایی باقی ‌مانده‌ی استان گیلان در فرصت چهار سال آینده باید تکمیل شوند.
دکتر نوبهت افزود: ۵۰۰ میلیارد تومان سال گذشته برای راه‌آهن گیلان پرداخت شده اما هنوز کارهای مهمی باقی مانده است.
وی از پرداخت مطالبات طرحهای عمرانی به پیمانکاران خبر داد و گفت: یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حال توزیع است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور خاطر نشان‌کرد: با قوت به دنبال ایجاد زیرساختها برای فراهم کردن اشتغال و تولید استان هستیم.

گیلان جزو استانهایی با بیشترین زندانی مهریه است
*به گزارش خبرگزاریها مدیرعامل ستاد دیه‌ی کشور با اشاره به افزایش تعداد محکومان مالی گفت: هم‌اکنون در این دسته از زندانیان دو هزار و 500 مرد ایرانی بابت ناتوانی در پرداخت تعهد مهریه در حبس به سر می‌برند.
روابط عمومی ستاد دیه کشور گزارش داد که سیداسدالله جولایی با ارائه‌ی آمار استانی در این زمینه افزوده است: به ترتیب استان فارس با 231 مددجو، استانهای اصفهان و تهران هر کدام با 182 محکوم و در رتبه‌های بعدی گیلان و مازندران هر کدام با 179 بدهکار میزبان بیشترین زندانی مهریه را دارند.
وی ادامه داد: استانهای خراسان شمالی تنها با 15 زندانی، ایلام با 22 محبوس و خراسان جنوبی با 23 دربند مستمند کمترین زندانیان مهریه را در آمار کشوری به خود اختصاص داده‌اند.
گفتنی است هم‌اکنون از مجموع 12 هزار زندانی واجد شرایط محکوم به جرایم غیرعمد،۱۱ هزار و 194 مددجو بابت محکومیتهای مالی ناشی از صدور چک، تعهد مهریه یا نانوانی در پرداخت نفقه در ندامتگاه‌های سراسر کشور حضور دارند که جالب است از این جمع دو هزار و 500 نفر بابت مهریه زندانی هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.