کد خبر : 10812
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

کتابخانه‌های مدارس تازه‌ساخت با رویکرد محله‌یی ایجاد می‌شوند

کتابخانه‌های مدارس تازه‌ساخت با رویکرد محله‌یی ایجاد می‌شوند

هاتف نیوز- مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان در نشست انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان در سخنانی با تاکید بر این کار خداپسندانه گفت: کتابخانه‌های مدارسی که در استان ساخته می‌شوند لازم است با رویکرد محله‌یی و استفاده همگانی ایجاد شوند.

هاتف نیوز– مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان در نشست انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان در سخنانی با تاکید بر این کار خداپسندانه گفت: کتابخانه‌های مدارسی که در استان ساخته می‌شوند لازم است با رویکرد محله‌یی و استفاده همگانی ایجاد شوند.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان، مهندس علی اوسط مقدم در این نشست که هفته‌ی گذشته در استانداری گیلان برگزار شد با تاکید بر بهره‌گیری از همه‌ی ظرفیتها و امکانات درجهت توسعه‌ی فرهنگ کتابخوانی در جامعه افزود: استان گیلان دارای ظرفیتهای فرهنگی بسیاری است که اگر در کوتاه‌مدت از آنها خوب بهره گرفته شود، می‌توانیم ظرف دو تا سه سال آینده سرانه‌ی فضای کتابخانه‌یی را افزایش دهیم.
وی با تاکید بر توسعه‌ و تجهیز کتابخانه‌های مدارس استان اذعان کرد: باید فضای آموزشی مدارس را در جهت توسعه‌ی کتابخانه‌ها به صورت مشارکتی مورد بهره‌برداری قرار دهیم.
مهندس اوسط مقدم با بیان اینکه مدارس گیلان با رویکرد کتابخانه‌یی احداث می‌شوند، افزود: پیشنهاد می‌شود، کتابخانه‌ی این مدارس صبحها برای استفاده‌ی دانش‌آموزان و عصرها برای استفاده‌ی همگانی قرار گیرند.
وی تصریح کرد: همه‌ی مدارس خیرساز استان گیلان از سال 93 به بعد که در معابر اصلی احداث گردیده‌اند به کتابخانه مجهز هستند.
مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان همچنین تاکید کرد: در تلاشیم تا مدارس خیرساز استان را نیز متناسب با نیاز منطقه به کتابخانه برای استفاده‌ی مردم مجهز کنیم.
وی خواستار انعقاد تفاهمنامه‌ی همکاری بین اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان و آموزش و پرورش در جهت استفاده‌ی مشارکتی از کتابخانه‌های مدارس برای تقویت فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه‌ی فضای مطالعه‌ی استان شد و گفت: با این کار ظرف دو سال آینده سرانه‌ی فضای مطالعه‌ی استان گیلان به میانگین کشوری هم خواهد رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.