کد خبر : 10798
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

سد شهربیجار در شرایطی مناسب است

سد شهربیجار در شرایطی مناسب است

هاتف نیوز- مهندس کاظم لطفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان سد شهربیجار را یکی از منابع مطمئن برای تامین آب آشامیدنی شهرهای گیلان معرفی کرد و گفت: آب آشامیدنی 70 درصد از جمعیت شهری استان از این سد تامین می‌شود و اکنون 78 میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد.

   هاتف نیوز– مهندس کاظم لطفی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان سد شهربیجار را یکی از منابع مطمئن برای تامین آب آشامیدنی شهرهای گیلان معرفی کرد و گفت: آب آشامیدنی 70 درصد از جمعیت شهری استان از این سد تامین می‌شود و اکنون 78 میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد.
وی تصریح کرد: ظرفیت حجم ذخیره‌ی مخزن این سد حدود 105 میلیون متر مکعب است ضمن اینکه سال گذشته 54 میلیون مترمکعب آب پشت سد شهربیجار ذخیره داشتیم و حجم آب ذخیره در سال 94 هم 31 میلیون مترمکعب به ثبت رسیده است.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان سد شهربیجار را سدی تازه‌ساخت عنوان نمود و گفت: آبگیری این سد با توجه به اینکه مدیریت آب به صورت منظم صورت گرفته، از شرایطی مناسب برخوردار است.
مهندس کاظم لطفی به گزارش تحلیلی حجم آب ورودی به سد سفیدرود از سال 79 ـ 80 تا سال 95 ـ 96 اشاره کرد و گفت: در سال آبی 94 – 95 حدود دو میلیارد و 181 میلیون مترمکعب حجم آب ورودی به سد سفیدرود بود و این حجم در سال آبی 95 ـ 96 به حدود یک ‌میلیارد و 789 میلیون مترمکعب رسیده است البته حدود 75 روز تا پایان سال آبی جاری فرصت داریم و این عدد می‌تواند به حجم آب پشت سد در سال پیش نزدیکتر شود.
وی با اشاره به میزان حجم ورودی بلندمدت سد سفیدرود، خاطرنشان کرد: میانگین 50 سال گذشته حجم ورودی آب سد سفیدرود سه میلیارد و 700 میلیون مترمکعب است ضمن اینکه میانگین 40 ساله‌ی حجم ورودی آب سد سفیدرود سه میلیارد و 300 میلیون مترمکعب گزارش شده است.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان، میانگین 30 ساله‌ی حجم آب ورودی به سد سفیدرود را سه میلیارد مترمکعب عنوان کرد و یادآور شد: میانگین 20 ساله حجم آب ورودی به سد سفیدرود دو میلیارد مترمکعب به ثبت رسیده و میانگین 10 سال حجم آب ورودی به سد یک میلیارد و 300 میلیون متر مکعب است.
مهندس لطفی با بیان اینکه میانگین پنجساله‌ی حجم ورودی به سد سفیدرود یک‌ میلیارد و 400 میلیون مترمکعب است، اظهار کرد: میانگین سه ساله‌ی حجم آب ورودی به سد سفیدرود یک‌ میلیارد و 186 میلیون مترمکعب است البته حجم ورودی سال 95 ـ 94 مقدار دو میلیارد و 253 میلیون مترمکعب است و این موضوع نشان می‌دهد در کف منحنی هستیم ضمن اینکه امکان دارد حجم آب ورودی سالانه افزایش پیدا کند به این شرط که آب اختصاص داده شده خود را حفظ کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.