کد خبر : 10391
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۶:۱۰

میزان بهره‌مندی خانوارهای روستایی آستارا به 93 درصد افزایش یافته است

میزان بهره‌مندی خانوارهای روستایی آستارا به 93 درصد افزایش یافته است

هاتف نیوز- همزمان با روزهای پایانی ماه شعبان، پروژه‌ی گازرسانی به چهار روستای بالادست شهرستان مرزی بندرآستارا در دهستان حیران این شهرستان با حضور استاندار گیلان، مدیرعامل شرکت گاز استان، فرماندار و امام جمعه‌ی شهرستان آستارا به بهره‌برداری رسید.

    هاتف نیوز– همزمان با روزهای پایانی ماه شعبان، پروژه‌ی گازرسانی به چهار روستای بالادست شهرستان مرزی بندرآستارا در دهستان حیران این شهرستان با حضور استاندار گیلان، مدیرعامل شرکت گاز استان، فرماندار و امام جمعه‌ی شهرستان آستارا به بهره‌برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی شرکت گازا ستان گیلان، در این آیین مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: گازرسانی به منطقه‌ی حیران پس از مطالعات فنی فراوان و به علت حفظ طبیعت منطقه از طریق کوهستان صورت پذیرفته است.
وی ادامه داد: با همکاری به عمل آمده با شرکت گاز استان اردبیل، شبکه‌ی گاز از طریق این استان تا نقطه‌ی صفر مرزی استانی رسانده شد و مابقی عملیات در استان گیلان انجام شده است
مهندس ظهیری اظهار کرد: به واقع گازرسانی به منطقه‌ی سخت‌گذر حیران یکی از مهمترین و بزرگترین پروژه‌هایی بود که در شرکت گاز استان گیلان به ثمر رسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان همچنین گفت: این پروژه شامل گازرسانی به چهار روستا با جمعیتی افزون بر 700 خانوار است و برای گازرسانی به این روستاها بیش از 53 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: در راستای تکمیل این پروژه حدود 42 کیلومتر شبکه‌گذاری و یک ایستگاه تقلیل فشار(TBS) با حجم پنجهزار مترمکعب در ساعت در روستای حیران آستارا نصب شده است.SONY DSC
مهندس ظهیری اظهار کرد: در «دولت تدبیر و امید» اهتمامی ویژه در زمینه‌ی گازرسانی به روستاهای سخت‌گذر صورت پذیرفته به نحوی که در چهار سال گذشته افزون بر پنجهزار میلیارد ریال برای افزایش سطح بهره‌مندی از گاز در استان هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان با اشاره به اقدام مدبرانه‌ی استاندار گیلان در تشکیل کارگروه گازرسانی به سرپرستی معاونت عمرانی اظهار کرد: این پروژه‌ی عظیم با مدیریت شایسته‌ی استاندار گیلان و همدلی و همیاری همه‌ی ادارات استان به ثمر رسیده است.
گفتنی اینکه با افتتاح گازرسانی به این چهار روستا تعداد روستاهای گازدار شهرستان آستارا به 35 روستا و میزان بهره‌مندی خانوارهای روستایی در این شهرستان به حدود 93درصد افزایش یافته است.
شایان گفتن است شاخص بهره‌مندی گاز روستایی در شهرستان آستارا در ابتدای دولت یازدهم 73 درصد بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.