کد خبر : 10424
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۶:۴۵

جواز تأسیس «پالایشگاه پلاسمای خون انسانی» در گیلان صادر شد

جواز تأسیس «پالایشگاه پلاسمای خون انسانی» در گیلان صادر شد

هاتف نیوز- جواز تأسیس «پالایشگاه پلاسمای خون انسانی» در زمینه‌ی انواع فرآورده‌های مشتق از خون در استان گیلان صادره شده است.

   هاتف نیوز– جواز تأسیس «پالایشگاه پلاسمای خون انسانی» در زمینه‌ی انواع فرآورده‌های مشتق از خون در استان گیلان صادره شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اعلام این خبر گفت: برای اجرای این طرح حدود 10 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برآورد شده است.
دکتر علی منتظری تصریح کرد: این طرح در زمینی به مساحت پنج هکتار و زیربنای ۲/۸ هکتار احداث می‌گردد و برای 440 نفر نیز به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌نماید.
وی با بیان این مطلب که مواد اولیه‌ی پالایشگاه، پلاسمای خون است، گفت: فرآورده‌های پلاسمایی پالایش شده عمدتاً شامل فاکتور انعقادی 8، فاکتور انعقادی 9، آلبومین با غلظتهای مختلف و ایمونوگلوبین‌های تزریقی عضلانی و وریدی است.
بر پایه‌ی اعلام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان این طرح در مرحله‌ی آغاز احداث در شهرستان شفت بوده و مجوزهای لازم در زمینه‌ی تهیه‌ی زمین، تاییدیه سازمان غذا و دارو و… در حال انجام است.
وی ابراز امیدواری کرد: این اقدام بتواند کشور را از ورود مشتقات و تجهیزات پلاسمایی خون انسانی از خارج از کشور بی‌نیاز نماید.
شایان گفتن است با وجود پنج کارخانه‌ی داروسازی برند و صاحبنام در استان، جای این انتظار وجود دارد گیلان در آینده نزدیک، به قطب داروسازی کشور تبدیل گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.