کد خبر : 10338
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۷:۲۶

بیمه سلامت گیلان اعتبار پرونده‌های انسولین قلمی را به یکسال افزایش داد

بیمه سلامت گیلان اعتبار پرونده‌های انسولین قلمی را به یکسال افزایش داد

هاتف نیوز- مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان گفت: برای رضایتمندی بیمه‌شدگان اعتبار پرونده‌های انسولین قلمی به یکسال افزایش یافته است.

   هاتف نیوز– مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان گفت: برای رضایتمندی بیمه‌شدگان اعتبار پرونده‌های انسولین قلمی به یکسال افزایش یافته است.
دکتر علی اکبری خاطر نشان کرد: در راستای رضایتمندی بیمه‌شدگان و کاهش بار مراجعات به واحدهای تایید دارو اعتبار همه‌ی پرونده‌های انسولین قلمی درسامانه‌ی تایید دارو که با تاریخ اعتبار ششماهه تشکیل شده بود، به صورت مکانیزه از شش ماهه به یکسال افزایش یافت.
وی افزود: با رعایت دقیق ضوابط اعم از دریافت مدارک لازم برای تشکیل پرونده، تجویزنسخه به وسیله‌ی پزشکان متخصص داخلی، فوق تخصص غدددرون‌ریز و یا متخصص اطفال و با رعایت تعیین طول دوره‌ی دوماهه‌ی دریافت انسولین قلمی با اعتبار یکساله امکانپذیر شده است.
دکتر اکبری یاد‌آور شد: برای جلوگیری از بروز عوارض دیابت انجام چک آپ‌های دوره‌یی حداقل یکبار درسال به وسیله‌ی پزشکان متخصص یا فوق‌تخصص چشم، کلیه، غدد و… ضروری بوده و بیمه‌شدگان عزیز دیابتی باید توجهی بیشتر به این موضوع داشته باشند.
همچنین نشست مشترک نظارتی بین دانشگاه علوم پزشکی گیلان و بیمه سلامت استان به منظور بررسی و تحلیل مشکلات و معضلات نظارتی بر بیمارستانها و موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد در استان برگزار شد.
در این نشست مشترک که با حضور مدیران و کارشناسان نظارت بر مراکز تشخیصی درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان و مدیر کل و کارشناسان بیمه سلامت استان برگزار شد بررسی و تحلیل مشکلات و معضلات نظارتی بر بیمارستانها و موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد در استان، انجام گردید.
در این نشست که با هدف ضرورت به کارگیری مکانیسمهای اجرایی مناسب و پیشبرد امور اجرایی و جاری در بخشهای نظارتی برگزار شد، دکتر علی اکبری با تاکید بر وجود مشکلات و چالشهای نظارت بر مراکز تشخیصی درمانی و بیمارستانها گفت: برگزاری ماهانه‌ی این نشستها و اولویت‌بندی راهکارهای قانونی در جهت برخورد مناسب با این معضلات می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد و خروجی آن، منتج به نتایجی خواهد شد که منجر به کنترل هزینه‌های درمانی و کنترل تقاضاهای القایی غیرضروری شود.
وی در ادامه یادآور شد: یکی از مهمترین مشکلات بیمه‌شدگان بیمه سلامت در بیمارستانها و مراکز تشخیصی درمانی چگونگی اخذ فرانشیز است که پیشنهاد می‌گردد با همکاری بیشتر و نزدیکتربین کارشناسان دو حوزه‌ی دانشگاه علوم پزشکی و بیمه‌ها، بیمه‌شدگان از حقوق قانونی خود برخوردار شوند.
مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان سپس اظهار کرد: وظیفه‌ی بیمه سلامت صیانت از حقوق بیمه‌شدگان با ارائه‌ی خدمات باکیفیت و مدیریت مناسب هزینه‌ها است و ما قصد داریم با صیانت از حقوق بیمه‌شدگان و اجرای برنامه‌های مدون عملیاتی، تمام ذی‌نفعان خود را توانمند نموده و با حقوق خود آشنا سازیم.
دکتر علی اکبری در بخشی دیگر از این نشست گفت: با توانمند نمودن بیمه‌شدگان و آشنایی هرچه بیشتر آنان با حقوقشان، بسیاری از مراجعات غیرضروری و هزینه‌های اضافی از طرف ارائه‌کنندگان و گیرندگان خدمات سلامت کاسته خواهد شد و بیمه‌شدگان مطالبه‌گر حقوق خود از ارائه‌دهندگان خدمات سلامت خواهند شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.