کد خبر : 10269
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴

برنامه‌های آموزش شهروندی دانش‌آموزان از حالت خشک و تاکیدی خارج می‌شود

برنامه‌های آموزش شهروندی دانش‌آموزان از حالت خشک و تاکیدی خارج می‌شود

هاتف نیوز– نشست مشترک مدیر عامل و دست‌اندرکاران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و با برخی از مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش رشت به منظور بررسی امضای تفاهمنامه‌ی همکاری سلامت و پسماند برگزار شد.

   هاتف نیوز– نشست مشترک مدیر عامل و دست‌اندرکاران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و با برخی از مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش رشت به منظور بررسی امضای تفاهمنامه‌ی همکاری سلامت و پسماند برگزار شد.
علیرضا حسنی در این نشست با بررسی نقاط قوت و ضعف وجود و اجرای این تفاهمنامه گفت: باید اموزش شهروندی را از مدارس آغاز کنیم و امیدوارم با اجرایی شدن این تفاهمنامه در مدارس رشت شاهد ارتقای سطح فرهنگ و آموزشهای شهروندی باشیم.
وی با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی دانش‌آموزان در مدارس شهر افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری آمادگی دارد تا برای تشویق هر چه بیشتر دانش‌آموزان به این مهم، مشارکت نماید.
مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با اشاره به ظرفیت سرای محلات نیز گفت: آموزش و پرورش می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت سرای محلات عمق و وسعت فعالیتهای خود را نیز گسترش دهد.
علیرضا حسنی با اظهار تاسف از اینکه «خانه‌ی میرزا» هنوز برای برخی از شهروندان ناشناخته است گفت: بازدید از «خانه‌ی میرزا» برای دانش‌آموزان می‌تواند به صورت ارائه‌ی بلیتهای نیم بها با در اختیارنهادن آنها به مدارس انجام شود تا دانش‌آموزان با شخصیت سردارجنگل بیش از پیش آشنایی پیدا کنند.
وی «طرح محله- ورزش- مدرسه» را مورد ارزیابی قرار داد و در این زمینه توضیح داد: باید برای اجرای این طرح برنامه مدونی داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در ادامه خاطر نشان کرد: برگزاری تور رشتگردی برای دانش‌آموزان به وسیله‌ی این سازمان به منظور آشنایی با جاذبه‌های گردشگری که هویت گیلان است و باید به دانش‌آموزان شناسانده شود مورد تاکید ما است.
. وی برنامه‌ریزی برای انجام فعالیتهای فرهنگی مشترک بین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و اداره‌ی آموزش و پرورش در پیاده‌راه فرهنگی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: انجام چنین فعالیتهایی در شهر می‌تواند انعکاس و بازخورد خوبی در پی داشته باشد.
حسنی با اشاره به اجرایی نشدن طرح «شهردار مدرسه» نیز افزود: باید برای این طرح خوب برنامه‌ریزی شود، چرا که با درگیر شدن دانش‌آموزان با مباحث شهروندی حس مسوولیت‌پذیری در آنها در برنامه‌های مختلف دوچندان می‌شود.
وی درک و شناخت ویژگیهای شخصیتی دانش‌آموزان دختر و پسر در سنین مختلف را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: از آنجایی که معلمان و کادر آموزشی مدارس با این روحیات آشنایی دارند، به ما بسیار کمک می‌کنند تا جذابیت و اثرگذاری برنامه‌های تدوینی را بر جامعه‌ی هدف افزایش دهیم.
وی یکی از اصول اساسی فرهنگسازی را همراهی جامعه‌ی هدف با برنامه‌های تدوینی عنوان کرد و افزود: باید برنامه‌های آموزشی از حالت خشک و تاکیدی خارج شوند تا برای دانش‌آموزان جذابیت داشته باشند و در این راستا همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و آموزش و پرورش می‌تواند راهگشا باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.