کد خبر : 10225
تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۷:۰۶

ویژه برنامه‌ی «روز زمین پاک» در رشت برگزار شد

ویژه برنامه‌ی «روز زمین پاک» در رشت برگزار شد

هاتف نیوز– هفته‌ی گذشته ویژه برنامه‌ی «روز زمین پاک» به همت سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت و با همکاری موسسه‌ی زیست‌محیطی «سرزمین ایده‌آل ما» در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد.

   هاتف نیوز– هفته‌ی گذشته ویژه برنامه‌ی «روز زمین پاک» به همت سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت و با همکاری موسسه‌ی زیست‌محیطی «سرزمین ایده‌آل ما» در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد.
«روز زمین پاک» روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی از همه‌ی تلاشگران و حفاظت‌کنندگان محیط زیست «کره‌ی زمین» است.
این روز دو بار در سال، یکبار در طول فصل بهار در نیمکره‌ی شمالی و یکبار هم در طول فصل پاییز در نیمکره‌ی جنوبی با برگزاری آیینهایی همراه می‌شود.۳۷
سازمان ملل متحد هر سال در «اعتدال بهاری» این روز را جشن می‌گیرد. این رسمی بود که به وسیله‌ی فعال صلح‌طلب یعنی جان مک‌کانل در سال ۱۹۶۹ در اجلاس یونسکو معرفی شد و سناتور آمریکایی گیلورد نلسون به عنوان یک نشست آموزشی در باره‌ی محیط زیست بنیان گذاشت.
در بسیاری از کشورها روز ۲۲ آوریل همزمان با دوم اردیبهشت «روز زمین پاک» نامگذاری شده است و جوامع بسیاری نیز برنامه‌های «هفته‌ی زمین» را با آغاز «روز زمین پاک» جشن می‌گیرند و همه‌ی طول هفته را به فعالیتهای زیست‌محیطی اختصاص می‌دهند تا به همگان یادآوری شود که نباید سیاره‌ی خود «زمین» را فراموش کنند و همچنین باید به فکر حفظ آن باشند.
در هر حال این روز به منظور ایجاد آگاهی جهانی و سپاسگزاری از مواهب زمین، منابع و ذخایر طبیعی آن گرامی داشته می‌شود و سازمان ملل متحد نیز هر سال طبق برنامه‌یی ویژه در سراسر جهان آیینهایی را برگزار می‌کند. «روز زمین پاک» روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست کره‌ی زمین است.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت به همین مناسبت هفته‌ی گذشته جشنواره‌یی در پیاده‌راه فرهنگی هسته‌ی مرکزی شهر برگزار شد که با برپایی غرفه‌های محیط زیستی، آموزش کاردستی با وسایل بازیافتی و نمایشگاه گل و گیاه با دوریز بازیافتی، آموزش تفکیک زباله از مبدا، تحویل پسماندهای خشک و آموزش رفتار با حیوانات شهری همراه بوده است.
نمایش پرفرومنس با موضوع «آموزش تفکیک زباله» و نمایش عروسکی ویژه‌ی کودکان نیز از دیگر بخشهای جشنواره‌ی یکروزه بود
از حاشیه‌ها‌ی جالب توجه آن نیز می‌توان به اجرای برنامه‌هایی همچون نقاشی 100 متری دانش‌آموزان مدرسه‌ی سما، کارناوال آموزش و شادی با اجرای برنامه‌ی‌ «خاله باران»، مسابقه و بازیهای زیست‌محیطی اشاره نمود.
برنامه‌ی پایانی این جشنواره نیز با اجرا و هنرنمایی هنرمندان صدا و سیمای مرکز گیلان و با حضور مدیران شهری رشت انجام شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.