کد خبر : 9985
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۰:۱۸

13 تصفیه‌خانه‌ی آب کار تأمین و توزیع آب شهرهای گیلان را انجام می‌دهند

13 تصفیه‌خانه‌ی آب کار تأمین و توزیع آب شهرهای گیلان را انجام می‌دهند

هاتف نیوز – به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در جریان بازدید مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان، معاونان و مدیران وی از تصفیه‌خانه‌ی بزرگ آب گیلان، بازدیدکنندگان در آشنایی با مدیران ارشد و میانی شرکت آبفا و نحوه‌ی عملکرد این شرکت از مراحل مختلف تصفیه‌ی آب نیز دیدن نمودند.

   هاتف نیوز – به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در جریان بازدید مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان، معاونان و مدیران وی از تصفیه‌خانه‌ی بزرگ آب گیلان، بازدیدکنندگان در آشنایی با مدیران ارشد و میانی شرکت آبفا و نحوه‌ی عملکرد این شرکت از مراحل مختلف تصفیه‌ی آب نیز دیدن نمودند.
به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب فاضلاب استان گیلان در این بازدید مهندس سیدمحسن حسینی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به وظیفه‌ی تأمین و توزیع آب در 50 شهر استان و خدمات دفع بهداشتی فاضلاب اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و آگاهی گروه‌های مرجع و متخصصان استان از نحوه‌ی ارائه‌ی خدمات شرکت آب و فاضلاب از برنامه‌های مهم این شرکت در طول امسال خواهد بود.

SONY DSC
مدیرعامل شرکت آبفای گیلان با بیان اینکه مجموعه‌ی وزارت نیرو برای همه‌ی شهرهای استان طرحهای آبرسانی در دست اجرا دارد، افزود: شرکت آب و فاضلاب وظیفه‌ی تولید و توزیع آب، مانند آنچه در تصفیه‌خانه‌ی آب گیلان مشاهده می‌کنید را برعهده دارد.
وی با تأکید بر تغییر نگرش در آحاد جامعه به ویژه متخصصان برای آگاهی از مشکلات و سختی تآمین و توزیع آب تصریح کرد: تصفیه‌خانه‌ی بزرگ آب گیلان یک دانشگاه است و مردم وعلاقه‌مندان می‌توانند در این مکان با نحوه‌ی تصفیه‌ی آب به صورت علمی آشنا شوند که آگاهی بیشتر و کاملتر مردم از طریق افزایش ضریب نفوذ اطلاع‌رسانی از اهم برنامه‌های آبفای گیلان است.
در ادامه هادی نیزه‌باز قائم مقام مدیرعامل آبفای گیلان گزارشی از وضعیت تأمین و توزیع آب شهرهای گیلان ارائه نمود و گفت: آبفای گیلان با 13 واحد تصفیه‌خانه‌ی آب با ظرفیت ۳۵۷ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و ۳۸۳ هزار مترمکعب مخازن ذخیره، تأمین و توزیع آب شهرهای استان را بر عهده دارد.
وی همچنین اظهار نمود: مدول دوم تصفیه‌خانه‌ی بزرگ آب گیلان به روش BOT در حال اجرا است و این تصفیه‌خانه تأمین کننده‌ی آب 64 درصدجمعیت شهری استان است که آبفای گیلان طرحهای ملی و استانی آبرسانی و طرحهای مهم فاضلاب را نیز هم‌اکنون در دست اجرا دارد.
در ادامه مهندس ظهیری مدیرکل سازمان صدا و سیمای مرکز گیلان با اشاره به اینکه مردم از فعالیتهای شرکت آب و فاضلاب و میزان سرمایه‌گذاریهای آن چندان مطلع نیستند، اظهار نمود: اگر قرار است مردم با اهداف این سازمان همسو باشند با توجه به نافذ بودن جهان رسانه باید از آن بهره برد.
وی همچنین خاطر نشان کرد: اتصال فاضلابها به رودخانه‌ها از پیش از انقلاب بوده و بدون پیش‌بینی این واقعه که چه خطراتی برای محیط زیست دارد، همچنان میراث‌دار خطاهایی هستیم که طبیعت را با مشکل مواجه نموده است و به همین دلیل باید با فرهنگسازی و آگاهی با آن مقابله نمود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان با ذکر پارامترهای تغییر فرهنگ تصریح کرد: در صورت الزام این تغییر و تحول یا باید افزایش قیمت اعمال نمود تا صرفه‌جویی صورت پذیرد که این امری بسیار دور از ذهن و شاید غیرممکن است، بنا بر این باید با استفاده از دیگر ابزارها مردم اقناع گردند و مصرف را مدیریت نمایند.
وی با اشاره به نظرسنجیهای انجام شده در زمینه‌ی قالبهای موثر در تغییر فرهنگ و آموزش عمومی اظهار کرد: میزگرد و تحلیلهای کارشناسی در رده‌های آخر قرار دارند و برای فرهنگسازی باید از همه‌ی قالبها مخصوصاً قالب هنری بهره برد و با خلق کاراکترهای انیمیشن از گروه کودک آغاز نمود تا پله به پله و با برنامه‌ریزی در زمانی مشخص با استفاده از تمام ظرفیتها به اهداف دست یابیم.
مهندس ظهیری با تأکید بر احیای فرهنگی تصریح کرد: در آموزه‌های دینی آب پاس داشته شده و اسراف آن را حرام می‌دانستند، رویکردی مجدد به این فرهنگ، تغییر و تحول مطلوب ایجاد خواهد شد و با چند دهه سرمایه‌گذاری و آموزش به هدف خواهیم رسید و در این راستا بازیافت و پرهیز از اسراف باید در سرلوحه‌ی امور قرار گیرد.
در پایان هم میهمانان دعوت شده از صدا و سیمای مرکز گیلان از بخشهای مختلف تصفیه‌خانه‌ی بزرگ آب گیلان بازدید کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.