کد خبر : 9879
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸

۴۸ هزار معلول گیلانی از بهزیستی خدمات می‌گیرند

۴۸ هزار معلول گیلانی از بهزیستی خدمات می‌گیرند

هاتف‌نیوز – دکترمحمدرضا پارسی صبح روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۶ در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گیلان گفت: 48 هزار معلول گیلانی زیر پوشش خدمات بهزیستی استان گیلان هستند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند.

   هاتف‌نیوز – دکترمحمدرضا پارسی صبح روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۶ در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گیلان گفت: 48 هزار معلول گیلانی زیر پوشش خدمات بهزیستی استان گیلان هستند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند.
به گزارش خبرنگار «هاتف‌نیوز» مدیر کل بهزیستی استان گیلان همچنین خاطر نشان کرد: هم‌اکنون 13 هزار معلول گیلانی نیز شناسایی شده‌اند که پشت نوبت دریافت مستمری از اداره‌ی کل بهزیستی استان گیلان هستند.
وی با اشاره به اینکه امسال مستمری معلولان زیر چتر حمایتی سازمان بهزیستی و همچنین دیگر مددجویان زیر پوشش این سازمان افزایش می‌یابد، گفت: بر اساس ماده‌ی 39 قانون برنامه‌ی ششم توسعه، دولت موظف شده است تا در طول اجرای این برنامه علاوه بر پرداخت یارانه‌ی فعلی، هر سال دستکم مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته‌ی امداد را متناسب با محرومیت‌زدایی از جامعه بر مبنای 20 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار، افزایش دهد.۵۴
مدیرکل بهزیستی استان گیلان تاکید کرد: علاوه بر افزایش مستمری معلولان، مستمری مددجویان زیرپوشش سازمان بهزیستی نیز افزایش می‌یابد.
دکتر محمدرضا پارسی سپس اظهار کرد: هم‌اکنون این مستمری بیش از 50 هزار تومان است که از امسال مبلغ یاد شده، افزایش خواهد یافت.
موضوع فوریتهای اجتماعی سازمان بهزیستی، موضوعی دیگر بود که در این نشست خبری مورد تاکید مدیر کل بهزیستی استان گیلان قرار گرفت و دکتر پارسی در این زمینه اظهار کرد: بر اساس ماده‌ی 80 برنامه‌ی ششم، توسعه و گسترش دامنه‌ی فعالیت مراکز فوریتهای اجتماعی مطابق با قوانین در شهرهای بیش از 50 هزار نفر جمعیت در دستور کار قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون پنج مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای رشت، لاهیجان، بندرانزلی، فومن، تالش و رودبار فعالیت می‌کنند، گفت: به زودی چهار مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستانهای آستارا، رودسر، لنگرود و صومعه‌سرا به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان سپس افزود: اورژانس اجتماعی با شماره تلفن 123 در زمینه‌های مختلف آسیبهای اجتماعی همچون خشونتهای خانوادگی، همسرآزاری، کودک‌آزاری و… خدمات‌رسانی می‌کند.
دکتر محمدرضا پارسی آموزش و مشاوره‌ی پیش، حین و پس از ازدواج را موضوعی مهم توصیف کرد و گفت: این آموزشها برای حفظ و تحکیم بنیانهای خانواده مهم هستند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: سال گذشته هشت هزار و 819 نفر از خدمات مشاوره‌ی اداره‌ی کل بهزیستی استان گیلان بهره بردند.
مدیر کل بهزیستی استان گیلان با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از خدمات مشاوره‌یی این سازمان گفت: ارائه‌ی مشاوره به زوجهایی که تمکن مالی ندارند، رایگان به طور رایگان انجام می‌شود.
دکتر محمدرضا پارسی سپس به برنامه‌های مناسبتی اداره‌ی کل بهزیستی استان گیلان اشاره کرد و گفت: این اداره‌ی کل در طول سال برای قشرهای مختلف زیرپوشش برنامه‌هایی مفصل و جداگانه ترتیب می‌دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.