کد خبر : 9874
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹

با همکاری «بنیاد نخبگان استان گیلان» و «موسسه‌ی خیریه‌ی امام علی(ع)»؛ صندوق نخبگان علمی «جایزه‌ی علمی امام علی(ع)» گیلان آغاز به کار کرد

با همکاری «بنیاد نخبگان استان گیلان» و «موسسه‌ی خیریه‌ی امام علی(ع)»؛ صندوق نخبگان علمی «جایزه‌ی علمی امام علی(ع)» گیلان آغاز به کار کرد

هاتف‌نیوز – همزمان با میلاد خجسته‌ی امام علی(ع) صبح روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۶ با همکاری بنیاد نخبگان استان گیلان و موسسه‌ی خیریه‌ی امام علی(ع)، به منظور حمایت و پشتیبانی از استعدادهای برتر استان «صندوق نخبگان علمی جایزه‌ی علمی امام علی(ع)» آغاز به کار کرد.

   هاتف‌نیوز – همزمان با میلاد خجسته‌ی امام علی(ع) صبح روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۶ با همکاری بنیاد نخبگان استان گیلان و موسسه‌ی خیریه‌ی امام علی(ع)، به منظور حمایت و پشتیبانی از استعدادهای برتر استان «صندوق نخبگان علمی جایزه‌ی علمی امام علی(ع)» آغاز به کار کرد.
در آیین آغاز به کار این صندوق که مدیران بنیاد نخبگان استان گیلان، دست‌اندرکاران موسسه‌ی خیریه‌ی امام علی(ع) گیلان، استادان دانشگاه، نخبگان و فرهیختگان گیلانی حضور داشتند از دو استعداد برتر و جوان گیلانی سجاد مومنی و مرتضی پورصوفیانی قدردانی و تجلیل شد.

100
در آغاز این آیین مهندس محمدعلی یوسفی نایب رئیس موسسه‌ی خیریه‌ی امام علی(ع) گیلان در سخنانی با تبریک میلاد حضرت امام علی(ع) به حاضران گفت: چه سعادتی از این والاتر که امروز در میلاد با سعادت امام اول شیعیان این صندوق کارش را آغاز کرده است.
وی به مبانی فکری ایجاد این صندوق اشاره کرد و گفت: نخبگان آینده‌ی این مملکت هستند و اگر قرار است به دنیا نشان دهیم که توانمند هستیم راهش این است که از وجود نخبگان استفاده کنیم، شرکتهای دانش‌بنیان را ایجاد و تقویت کنیم و مدیرانی کاردان و مسوول را بر مسندهای مختلف بگماریم.
یوسفی گفت: همه‌ی استادان دانشگاه بر این باور هستند که اگر فکر و اندیشه با تحقیق و پژوهش همراه باشد، می‌تواند بر مشکلات اجتماعی موجود فایق آید و جامعه کمتر دچار مشکل شود. آنچه اسلام به آن تاکید دارد و ما اعتقاد داریم کارگشا و اثرگذار است در قالب فقه حکومتی و عقلانیت اسلامی برای جامعه قابل اجرا است.
پس از آن زادفلاح مدیری عامل این موسسه‌ی خیریه‌ گوشه‌هایی از اقدامات انجام شده‌ی موسسه‌ی خیریه‌ی امام علی(ع) گیلان را برشمرد و گفت: این موسسه با هدایت حاج آقا جوادی گیلانی در مسجد حاج مجتهد رشت فعالیت می‌کند.
دکتر مسعود اصفهانی نیز در سخنانمی تاکید کرد: خدای متعال را شاکر هستیم که این توفیق را عنایت کرد تا در روز میلاد حضرت علی(ع) این صندوق را ایجاد کنیم و بنده با خیرمقدم‌گویی به حاضران امیدوارم برخی از پرسشهایی که در ذهن شما نقش بسته است را پاسخ دهم.
رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان سپس با تعریف نخبه از نظر معیارهای بنیاد ملی نخبگان گفت: همه‌ی خیرانی که قصد کمک به جامعه‌ی نخبگان را دارند، نباید حتماً از طریق کمک مالی حمایت و پشتیبانی کنند بلکه من امروز می‌خواهم از وقف سایبری برای شما سخن بگویم و آن کاری است که با اشتراک‌گذاری دستاوردهای علمی در فضای مجازی رخ می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه کمک به نخبگان جامعه می‌تواند مالی، تهیه‌ی امکانات و همچنین معنوی باشد، گفت: دولت برای حمایت از افراد نخبه تعریفی را در نظر می‌گیرد و نظام جمهوری اسلامی نیز برای نخبگان خیلی ارزش قائل است و در برنامه‌ی ششم توسعه هم همه‌ی دستگاههای اجرایی موظف شده‌اند تا برنامه‌های خود برای نخبگان جامعه را ارائه دهند و این کار با سرپرستی بنیاد نخبگان انجام می‌شود.

101
دکتر اصفهانی با اشاره به اینکه حدود یک تا دو درصد جامعه را نخبگان تشکیل می‌دهند، گفت: جامعه‌ی دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری گیلان تقریباً ۲۵ هزار نخبه دارد که زیر پوشش قرار دادن همه‌ی آنها کاری بسیار دشوار و سخت است و امکانات بنیاد نخبگان استان گیلان جوابگوی این تعداد از نخبگان نیست، به همین دلیل ما دست به اقدام مشترک با موسسه‌ی خیریه‌ی امام علی(ع) زده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه آینده به فکر و ایده‌های برتر جوانان جامعه‌ی ما گره خورده است، اضافه نمود: امیدوار هستیم با نگاه مهربانانه‌ی شما و با حمایت همه‌ی خیران بتوانیم به هر طریق ممکن خدمات شایان توجهی به جامعه‌ی نخبگان استان ارائه دهیم.
در ادامه آیت‌الله محمدرضا جوادی گیلانی رئیس هیات امنای موسسه‌ی امام علی(ع) گیلان گفت: عالم هستی دارای دو ویژگی است تاثیرگذاری و تاثیرپذیری و این تنها خداوند است که منبع صادرکننده و دهنده است و چون سیره‌ی او جود است و بخشندگی، دهنده‌ی همه‌ی نیکیها خداوند است و ما هم در مسیر دهنده‌ی هستی تلاش می‌کنیم تا در این جهت گام برداریم.
وی تاکید کرد: نکته‌ی مهم این است که ما گیرنده هستیم نه دهنده. نخبگانی که امروز به حمایت ما نیازمند هستند فردا این عزیزان استانمان و کشورشان را می‌سازند. اگر ما استعدادهای برتر را نشناسیم و موانع را از جلوی پای آنها برنداریم دیگران از این فرصت سوء استفاده می‌کنند.
آیت‌الله جوادی گیلانی سپس گفت: ما قصد داریم با این کار بین مسجد و علم عملاً ارتباط عمیق ایجاد کنیم تا نخبه‌ی جامعه‌ی ما مسجدی شود و کارهای او آهنگ، صدا و رنگ مسجد به خود بگیرد.
سپس محمد اسماعیل روحانیان شعرخوانی کرد و پس از دقایقی صحبت دو جواد نخبه سجاد مومنی و مرتضی پورصوفیانی، دکتر حسین گنجی‌نیا عضو هیات علمی دانشگاه آزاد رشت در باره‌ی لزوم توجه به نخبگان جامعه برای حاضران سخنرانی کرد.
در پایان این برنامه نیز از نقش «صندوق نخبگان علمی موسسه‌ی خیریه‌ی امام علی(ع) گیلان» با عنوان «جایزه‌ی علمی امام علی(ع)» به وسیله‌ی مدیران و مسوولان حاضر در برنامه رونمایی شد و این صندوق رسماً کارش را در گیلان آغاز کرد.
هاتف‌نیوز: در آینده در باره‌ی این صندوق و چگونگی کار و فعالیت آن گزارشهایی تهیه و ارائه خواهد شد.

53

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.