کد خبر : 9791
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

«ترم و ترانه» را از کتابفروشیهای گیلان بخواهید

«ترم و ترانه» را از کتابفروشیهای گیلان بخواهید

هاتف‌نیوز – به تازگی «انتشارات بلور» مجموعه‌ رباعی‌های حمیرا خدابنده دوگاهه را در ۱۳۶ صفحه و در شمارگان هزار جلد منتشر کرده و به بازار کتاب گیلان عرضه نموده است.

   هاتف‌نیوز – به تازگی «انتشارات بلور» مجموعه‌ رباعی‌های حمیرا خدابنده دوگاهه را در ۱۳۶ صفحه و در شمارگان هزار جلد منتشر کرده و به بازار کتاب گیلان عرضه نموده است.
حمیرا خدابنده در یادداشتی در آغاز این مجموعه می‌نویسد: «رباعی را دوست دارم. می‌توانم به راحتی با آن ارتباط برقرار نموده و دلتنگی‌هایم را زمزمه کنم. اول بار که شروع به سرودن رباعی نمودم مربوط می‌شد به سال ۱۳۷۰. حس عجیبی در وجودم شعله کشید و آن وقت منجر به اتفاق شیرینی در زندگی من شد. اتفاقی که با سرایش بیش از ۶۰۰ رباعی در سالهای ۱۳۷۰ تا ۱۳۹۲ تداوم یافت و تاکنون نیز ادامه دارد. رباعی، بخشی از وجود من است و به قول نیما: در رباعیات به طور مجمل بیان احوال خود کرده‌ام، رباعیات یک راز نگهدار عجیبی برای من شده است.»
وی ادامه می‌دهد: «این اشعار، بازگوکننده‌ی لحظه‌ها، دغدغه‌ها و دلتنگی‌های من است. شادی و غصه‌هایی که رباعی آن را صمیمانه پذیرفت و خنکای احساش را در لهیب سختی‌ها و مرارت‌ها در وجود من جاری ساخت. چنان که گاه سکوتم را فریاد می‌کشید و گاه حرف‌ها‌یم را بی هیچ منتی می‌پذیرفت. این رباعیات را که مربوط به دهه‌ی ۱۳۷۰ تا ۱۳۹۲ می‌باشد، تقدیم می‌کنم به تمام دوستداران شعر و ترانه. عزیزانی که بال‌های پرواز من شدند تا دوباره سرودن را آغاز کنم.»
طراحی جلد این کتاب که به قطع جیبی است را وجیهه گلمزاری و چاپ و صحافی آن را «چاپ زیتون» انجام داده است.
این دفتر از شعرهای حمیرا خدابنده‌ی دوگاهه که در واپسین روزهای سال ۱۳۹۵ منتشر شد، شامل ۲۵۶ رباعی این شاعر ارجمند گیلانی است.
با نام تو من عین بهارم یا رب
در دغدغه‌های بیقرار یار رب
از زمزمه‌های سرد این قوم غریب
خود را به ترانه می‌سپارم یار رب

با وسوسه‌ی بگو نگو آمده‌ام
در کوی تو من به جستجو آمده‌ام
افسوس مرا ز نزد خود می‌رانی
هر شب که برای گفتگو آمده‌ام

از عمر گذشته اندکی خرده مگیر
خوب و بد لحظه ارمغان تقدیر
هرگز به دلت حسرت دیروز مباد
این هدیه‌ی کوچکی ست از من بپذیر

3

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.