کد خبر : 9782
تاریخ انتشار : جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷

برای اینکه حقی از کسی تضییع نشود، باید نهایت دقت در بررسی صلاحیتها صورت گیرد

برای اینکه حقی از کسی تضییع نشود، باید نهایت دقت در بررسی صلاحیتها صورت گیرد

هاتف نیوز – رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت : در بررسی صلاحیت افراد ثبت نام کننده‌ی انتخابات شوراها نهایت دقت انجام شود تا حقی از کسی تضییع نشود.

   هاتف نیوز – رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت : در بررسی صلاحیت افراد ثبت نام کننده‌ی انتخابات شوراها نهایت دقت انجام شود تا حقی از کسی تضییع نشود.
به گزارش «هاتف‌نیوز» با اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان، محمد احمدى پور در نشست ستاد انتخابات استان که با حضور فرمانداران و اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در گیلان برگزارشد، گفت: همه‌ی کارها در فرماندارىها و بخشدارىها با دقت و بر اساس قانون در حال انجام گیرى است و مبناى عملکرد ما نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر «قانون» است.
وى اظهار ﻛﺮﺩ: بر اساس توصیه‌ی رهبرى معظم انقلاب، مرّ قانون اصلِ اساسى در اجرا و هدایت انتخابات پیش رو است.
رئیس ستاد انتخابات گیلان تاکید رهبرى بر ایجاد بستر مناسب براى مشارکت حداکثرى مردم در انتخابات را درکنار رعایت مرّ قانون، بسیار مهم و قابل تأمل قلمداد ﻛﺮﺩ و افزود: سازمانها و ادارات دولتى از ابزار تبلیغاتى خود نباید له یا علیه کسى استفاده کنند؛ بلکه براى تقویت مشارکت حداکثرى مردم در انتخابات استفاده نمایند.
احمدی‌پور اظهار کرد: پیش‌بینى مى‌شود در دو روز آینده با تعدد فراوان ثبت نام کنندگان مواجه شویم که بدیهى است باید تمهیدات لازم اندیشیده و اجرا شود.
وى وظایف هیأتهاى اجرایى و نظارت را در عین رعایت تعامل و همیارى در انجام امور مربوط به برگزارى انتخابات، جدا از هم دانست و تاکید ﻛﺮﺩ: هر کدام از هیأتها با رعایت چارچوبهاى قانونى که مورد تاکید مقام معظم رهبرى است، نسبت به انجام وظایف خود اقدام نمایند.
معاون استاندار گیلان افزود: خوشبختانه با ثباتى که در مجموعه‌ی هیأت نظارت استان ایجاد شد، امیدواریم این تعامل به بهترین نحو صورت گیرد.
احمدى‌پور بر لزوم حفاظت فرمانداران از منافع مردم تاکید و خاطر نشان ﻛﺮﺩ: در هر مرحله از فرآیند برگزارى انتخابات که نیاز به هماهنگى با ستاد انتخابات بود، حتماً مشورت و هماهنگى لازم صورت پذیرد.
رئیس ستاد انتخابات استان گیلان همچنین بر لزوم توجه و دقت نظر در بررسی صلاحیت افراد ثبت نام کننده تاکید نمود که سبب تضییع حقوق نشود و خاطر نشان ﻛﺮﺩ: دو ماه آینده نیز بایستى با سختکوشى و صبورى پیش برویم تا بتوانیم همچون انتخابات مجلس شوراى اسلامى و مجلس خبرگان رهبرى درست و قانونى عمل کرده و انتخابات را به خوبى پشت سر بگذاریم.82471962-71498352

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان نیز در این نشست با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به مر قانون در تایید صلاحیتها و روند برگزاری انتخاباتی سالم افزود: در اجرای قانون و اعمال نظارت بر روند انتخابات، به هیچ عنوان حرکات غیرقانونی را برنمی‌تابیم و از دخالت سلایق در تصمیمگیریها اکیداً جلوگیری خواهیم کرد و ملاک عمل مراجع چهارگانه در استان خواهد بود که با دقت نظر و حساسیت، به وظایف خود عمل می‌کنند.
سید کاظم دلخوش با بیان این امر که برای برگزاری انتخاباتی سالم نیازمند تعامل و همکاری تمامی فرمانداران شهرستانها خواهیم بود، اظهار کرد: هیات عالی نظارت با تاسی از فرمایش رهبری، با تمام قدرت مقابل کسانی که در روند برگزاری انتخابات شوراهای استان تنش، دخالت و یا هرگونه فرافکنی ایجاد کنند، ایستاده است.
وی تصریح کرد: تلاش همه‌ی همکاران من در هیات عالی نظارت و هیاتهای اجرایی انتخابات در فرمانداریها ایجاد تفاهم، دوستی و آرامش همراه با حفظ حقوق تمامی شهروندان است و همیشه از پیشنهادهای سازنده‌یی که حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم کند، استقبال خواهیم کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.