کد خبر : 9733
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹

دانش‌آموزان گیلانی «همیار گردشگر» می‌شوند

دانش‌آموزان گیلانی «همیار گردشگر» می‌شوند

هاتف‌یوز – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان «همیاران گردشگر» را سفیرانی فرهنگی توصیف کرد و خبر داد که: طرح «همیار گردشگر» نوروز امسال به صورت پایلوت در استان گیلان اجرا می‌شود.

   هاتف‌یوز – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان «همیاران گردشگر» را سفیرانی فرهنگی توصیف کرد و خبر داد که: طرح «همیار گردشگر» نوروز امسال به صورت پایلوت در استان گیلان اجرا می‌شود.
به همین منظور در نشست هماهنگی طرح «همیار گردشگر» که با حضور مهدی حاجتی مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان برگزار شد، زمینه‌های اجرایی این طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رضا علیزاده در حاشیه‌ی این نشست عنوان نمود: طرح «همیار گردشگر» امسال به صورت پایلوت در استان اجرا می‌شود که در اجرای این طرح دانش‌آموزان مقطع پیش از دانشگاه اقدام به راهنمایی گردشگران و تشویق آنان برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری گیلان می‌نمایند.
وی تصریح کرد: دانش‌آموزان در اجرای این برنامه‌ی فرهنگی با هویت ملی آشنا می‌شوند و در اشاعه و گسترش فرهنگ گردشگری مسوولانه؛ فردی مسوولیت‌پذیر در قبال حفاظت از آثار فرهنگی، تاریخی و طبیعی تربیت خواهند شد.
این مقام مسوول از دیگر اهداف اجرای این طرح را آشنایی خانواده‌ی دانش‌آموزان با موضوعات فرهنگی دانست و بیان کرد: «همیاران گردشگر» سفیرانی فرهنگی به شمار می‌روند.
گفتنی اینکه وزیر آموزش و پرورش مهر ماه امسال همزمان با رونمایی از طرح «همیار گردشگر» گفته بود که: دانش‌آموزانی که کارهای بزرگ همیاری گردشگری را متقبل شدند با این فعالیت روحیه‌ی مسوولیت‌پذیری و زندگی در جامعه را تقویت می‌کنند.
فانی «روز جهانی گردشگری» در آیین رونمایی منشور «همیار گردشگر» که با حضور برخی از دانش‌آموزان برگزار شد، گفت: توسعه‌ی مشارکت در آموزش و پرورش می‌تواند به ما در رسیدن به اهداف چند جانبه‌ی تعلیم و تربیت کمک کند.۱۰
همچنین خبر رسیده که 200 دانش‌آموز گیلانی عضو طرح «همیار گردشگر» در مانور آمادگی دستگاه‌های اجرایی خدمات سفر نوروز 96 شرکت کرده‌ا‌ند.
در این مانور که با حضور نیروهای امدادی، انتظامی و خدماتی در ستاد فرماندهی انتظامی استان گیلان همزمان با سراسر کشور برگزار شد، دانش‌آموزان طرح «همیار گردشگر» آمادگی خود را برای خدمت‌رسانی به مسافران و میهمانان نوروزی استان گیلان اعلام نمودند.
رئیس اداره‌ی فرهنگی، هنری و اردویی اداره‌ی کل آموزش و پرورش استان گیلان در باره‌ی اجرای این طرح گفت: طرح «همیار گردشگر» در راستای فرهنگسازی و ایجاد حس تعلق به گذشته‌ی کشورمان و برای افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها در زمینه‌ی سفر و حفاظت از آثار تاریخی و گردشکری اجرا می‌شود.
جمیل عباسی غریب اهداف برگزاری این طرح را، آموزش و گسترش فرهنگ گردشکری بین دانش‌آموزان و تربیت نسلی مسوولیت‌پذیر و مشارکت‌جو در زمینه‌ی گردشکری عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.