کد خبر : 9430
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴

کتابخانه‌های عمومی گیلان؛ فعالتر از همیشه

کتابخانه‌های عمومی گیلان؛ فعالتر از همیشه

هاتف نیوز– خبرها و گزارشها از اوجگیری دامنه‌ی فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی در کتابخانه‌های عمومی استان گیلان حکایت دارد.

   هاتف نیوز– خبرها و گزارشها از اوجگیری دامنه‌ی فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی در کتابخانه‌های عمومی استان گیلان حکایت دارد.
زهرا بدن آرا سرپرست اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان که با روی کارآمدنش فعالیتهای این اداره‌ی که رونقی فرهنگی‌تر گرفته با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در کتابخانه‌های استان در باره‌ی پروژه‌ی کتابخانه‌ی عمومی سلیماندار گفت: این پروژه صد در صد تکمیل شده و نیروهایش نیز آماده به کار هستند اما به‌دلیل ضایعه‌ی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افتتاح و آغاز بهره‌برداری از آن به «دهه‌ی فجر» امسال موکول شده است.
وی همچنین از آغاز به کار کتابخانه‌ی سیار این اداره‌ی کل همزمان با افتتاح کتابخانه‌ی عمومی سلیمانداراب رشت خبر داد و افزود: نشستهای کتابخوان مدرسه‌یی هم از فعالیتهای فرهنگی در دست اجرا در استان گیلان است.
بدن‌آرا با بیان اینکه نشستهای کتابخوان مدرسه‌یی از اوایل آذرماه امسال در استان آغاز شده، اعلام کرد: از اوخر آذرماه این نشستها سمت و سویی دانش‌آموزی پیدا کرده و در مدارس سراسر استان گیلان انجام می‌شود.
وی با اعلام اینکه طرح شب‌نشینی‌زمستانه با کتاب، ویژه‌ی استان گیلان از 15 دی ماه تا 15 اسفند ماه در استان انجام خواهد شد، خبر داد: این طرح شامل برگزاری کارگاه آموزشی مادران به‌منظور چگونگی کتابخوانی برای فرزندانشان، مسابقه‌ی پویش پدران کتابخوان و خلاصه‌نویسی از منابع خوانده شده است.
سرپرست اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان درباره‌ی مسابقه‌ی پویش پدران تصریح کرد: پدران کتابخوان می‌توانند با ارسال تصاویر و فیلمهای خود از نحوه‌ی کتابخوانی برای فرزندانشان در پویش پدران کتابخوان شرکت کنند.
بدن‌آرا طرح خلاصه‌نویسی از منابع خوانده شده را برای دو مقطع «کودک و نوجوان» و «بزرگسالان» عنوان کرد و گفت: مهلت شرکت علاقه‌مندان در طرح «شب‌نشینی زمستانه با کتاب» تا تاریخ 15 اسفندماه با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان است.
سرپرست اداره‌ی کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره‌ی ملی «شعر کتاب» هم به‌صورت عمومی اعلام شده، تصریح کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا تاریخ 30 دی ماه فرصت دارند آثار منتخب خود را ارسال کنند.
وی با بیان اینکه جشنواره‌ی کتابخوانی رضوی سال گذشته با مشارکت 19 هزار نفر با استقبال خوبی روبه‌رو شد، افزود: اواخر امسال فراخوان فعالیتهای جشنواره‌ی رضوی آغاز خواهد شد و در «دهه‌ی کرامت» آیین پایانی جشنواره‌ی رضوی برگزار می‌شود.
زهرا بدن‌آرا با اعلام اینکه به‌زودی نشست تخصصی با دست‌اندرکاران رسانه‌های گروهی نیز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ویژه برنامه‌ی «دهه‌ی فجر» در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان گیلان با برنامه‌های متنوع برای مراجعان و فرهنگدوستان گیلان اجرا می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.