کد خبر : 9424
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸

چشم‌اندازی بسیار روشن پیش روی صنعت گیلان وجود دارد

چشم‌اندازی بسیار روشن پیش روی صنعت گیلان وجود دارد

هاتف نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: گیلان یکی از مرزهای صادراتی کشور است که با بهره‌گیری از زیرساختهایش می‌توانیم شاهد افزایش صادرات محصولات غیرنفتی بیش از پیش از این استان باشیم.

    هاتف نیوز– رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: گیلان یکی از مرزهای صادراتی کشور است که با بهره‌گیری از زیرساختهایش می‌توانیم شاهد افزایش صادرات محصولات غیرنفتی بیش از پیش از این استان باشیم.
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، دکتر علی منتظری در جمع خبرنگاران در سومین دور از بازدیدهای رسانه‌های منتخب استان در جریان بازدید از «کارخانه‌ی سیمان خزر» گفت: محصولات «سیمان خزر» یکی از قابلیتهای مهم صادراتی استان گیلان است.
وی با اشاره به اینکه همواره محصولات باکیفیت در بازارهای داخلی و خارجی پشتوانه‌یی محکم برای مصرف‌کننده هستند، با تاکید بر آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های صنعتی بزرگ و نمونه‌ی کشوری در گیلان همزمان با «دهه‌ی فجر» امسال تصریح کرد: در «دهه‌ی فجر» امسال 19 پروژه‌ی صنعتی با سرمایه‌گذاری 11 هزار میلیارد ریال در استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان همچنین با اشاره به اینکه برخی از این طرحها در کشور و خاورمیانه نمونه هستند، تصریح کرد: راه‌اندازی طرحهای تولیدی تاثیری بسیار فراوان در توسعه‌ی صنعت، تولید اشتغال و رونق اقتصادی استان گیلان دارد.
دکتر علی منتظری در ادامه با اشاره به پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: با همکاری استاندار محترم گیلان و همه‌ی مسوولان استان تلاش کرده‌ایم تا مشکلات واحدهای تولیدی را در کارگروه رفع موانع تولید استان برطرف کنیم.
وی با بیان رفع 40 درصد از مشکلات طرح شده‌ی واحدهای تولیدی استان گیلان در راستای اجرای مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در زمینه‌های مختلف بیمه‌یی، بانکی، مالیاتی، محیط زیستی، انرژی و… گفت: امسال در قالب تسهیلات ایجاد رونق در صنایع کوچک و متوسط چهارهزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی در استان پرداخت شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ادامه با اشاره به اینکه اعتقاد داریم صنعت و تولید روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد، تصریح کرد: با استقبال سرمایه‌گذاران صنعتی و راه‌اندازی واحدهای بزرگ و شاخص کشوری در استان، آمادهسازی زیرساختهای حمل و نقلی مانند پروژه‌ی راه‌آهن و … چشم‌اندازی بسیار روشن در زمینه‌ی صنعت استان خواهیم داشت.
دکتر منتظری در ادامه گیلان را قطب صنایع سلولزی در کشور عنوان کرد و یادآور شد: این موضوع افتخاری بزرگ و مهم برای استان گیلان محسوب می‌شود و این توانمندی با قابلیتهای اقلیمی گیلان همخوانی دارد.
وی با بیان وجود شرایط برای تأمین مواد اولیه‌ی صنایع سلولزی در گیلان، اظهار کرد: توسعه‌ی زراعت چوب نیازمند فرهنگسازی است و می‌توان گفت که تا دو سال آینده زراعت چوب پر رونق‌ترین زراعت در استان گیلان خواهد شد.
مدیرعامل و عضو هیات مدیره‌ی «کارخانه‌ی سیمان خزر» نیز در ادامه‌ی این نشست با بیان تولید 600هزار تن سیمان در این واحد صنعتی گفت: «سیمان خزر» مقام نخست تولید سیمان باکیفیت را در کشور دارد که تامین سیمان پروژه‌های ملی در کشور بیانگر این مطلب است.
منصور نجفی خاطر نشان کرد: با توجه به امکانات موجود، تولید و عرضه‌ی همزمان شش نوع محصول سیمانی باکیفیت درطول امسال در دستور کار قرار دارد و همواره درصدد ارتقای کیفیت محصولات نیز هستیم.
وی با بیان قدمت30 ساله‌ی «سیمان خزر» در استان گیلان گفت: «سیمان خزر» در این مدت طولانی توانسته با به کارگیری سیستمها و دستگاه‌های مدرن و همچنین با رعایت مصالح زیست‌محیطی، علاوه بر تامین نیاز منطقه و داخلی استان، نسبت به گسترش دامنه‌ی صادرات در بازارهای همسایه اقدام کرده و گامی بلند در مسیر رشد و شکوفایی صنعت استان و کشور بردارد.
وی با بیان اینکه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارزشمند در «سیمان خزر» وجود دارد، افزود: این واحد تولیدی با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا و همچنین بهره‌گیری از ماشین‌آلات مختلف از کمپانیهای معروف آلمان و دانمارک، به عنوان یک بنیه‌ی اقتصادی مطلوب در استان مشغول به فعالیت است.
مدیرعامل «سیمان خزر» گفت: با ورود سرمایه‌های انسانی متخصص و ارزشمند، مهمترین اولویتی که در سال 95 در دستور کار قرار گرفته است، ایجاد تنوع در تولید محصولات و ارتقای کیفیت است.
نجفی با بیان اینکه «سیمان خزر» از واحدهای صنعتی بزرگ استان است، ادامه داد: 500 نفر به صورت مستقیم، سه هزار نفر به صورت غیرمستقیم در «سیمان خزر» مشغول به فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه به علت رکود ساختمانسازی صنعت سیمان هم‌اکنون با مشکل روبه‌رو است، اضافه کرد: خوشبختانه با حمایت و پشتوانه‌ی مسوولان استان، فعالیت «سیمان خزر» نه تنها کم نشده بلکه افزایش نیز داشته شده است، به طوری که امروزه کیفیت برتر منطقه در تولید سیمان را داریم.
گفتنی است بر پایه‌ی گزارش روابس عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در این دور از بازدید رسانه‌یی، دکتر روهام قلیچی رئیس مرکز آموزش بازرگانی استان گیلان، حجت پرهیزکار رئیس اداره‌ی صنعت، معدن و تجارت شهرستان رودبار و شماری از کارشناسان این سازمان نیز خبرنگاران را همراهی می‌کردند و در بازدید از توانمندیهای صنایع «سیمان خزر» از شرکت صنعتی تولید روغن موتور «ستاره لاهیج»( روغن موتور ملت) نیز بازدید نمودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.