کد خبر : 9308
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵

«سیب‌ها روی شاخه غمگینند» منتشر شد

«سیب‌ها روی شاخه غمگینند» منتشر شد

هاتف نیوز– مجموعه‌ی شعر «سیبها روی شاخه غمگینند» اثر شاهین رهنمابه تازگی به وسیله‌ی «نشر فرهنگ ایلیا» چاپ و روانه‌ی بازار کتاب شده است.

   هاتف نیوز– مجموعه‌ی شعر «سیبها روی شاخه غمگینند» اثر شاهین رهنمابه تازگی به وسیله‌ی «نشر فرهنگ ایلیا» چاپ و روانه‌ی بازار کتاب شده است.
شاهین رهنما متولد ۱۳۵۴ شهرستان املش و معلم گرافیک است. او خالق آثاری بسیار در زمینه‌های شعر و داستان بوده که کتابهای «سبزتر از بهار» و «آبی لبخند او» برنده‌ی کتاب سال سلام شده‌اند.
رهنما دو بار هم سروهای بلورین هشتمین و نهمین جشنواره‌ی بین‌المللی شعر فجر را دریافت کرده و از او آثار موسیقایی بسیاری در صدا و سیما تولید و پخش شده است.
«سیب‌ها روی شاخه غمگینند» مجموعه‌یی از شعرهای او از ابتدا تا سال ۱۳۸۰ است. بسیاری از شعرهای این دفتر آنچنانکه وی گفته پیش از ۲۰ سالگی سروده‌ شده‌اند و حتی شعرهای شانزده سالگی او نیز در این مجموعه آمده است.
وی تاکید می‌کند: قرار بود این کتاب سالها پیش منتشر شود اما انتشارش ۱۵ سال به تاخیر افتاد و این تاخیر سبب شد به شهامتی برسد که بتواند برخی شعرها را که ممکن بود دیگران دوست نداشته باشند از مجموعه خارج کند.
شاهین رهنما در «پیش از آغاز» این مجموعه در پایان توضیحاتش اظهار امیدواری می‌کند که پس از این مجموعه شاید بتواند در آینده‌یی نزدیک شعرهای بزرگسالانه‌ی پس از سال ۱۳۸۰ را نیز به دست مخاطبان ارجمند برساند. شعرهایی که دنیایی متفاوت با دنیای این مجموعه خواهند داشت.
«سیب‌ها روی شاخه غمگینند» مجموعه‌یی از شعرهای این فرهیخته‌ی گیلانی است که در پنج فصل گردآمده‌است.
مردی که ابرو ندارد شامل غزلها، سهم عاشقی شامل نیمایی‌ها، پنجره شکسته شامل رباعی و دوبیتی‌ها، سیب‌ها روی شاخه غمگینند شامل مثنوی و غزل مثنوی‌ها و نمی‌توانم با تو حرف بزنم شامل سپیدواره‌های شاهین رهنما است که در هر فصل شاعر آثاری ارزشمند از خود را ارائه کرده و به مخاطبان عرضه نموده است.
گفتنی اینکه از شاهین رهنما تاکنون حدود ۳۰ کتاب منتشر به وسیله‌ی انتشارات مختلف چاپ و منتشر شده و همچنین آثاری از او در دست چاپ است، آثاری که گفته می‌شود انتشارات امیرکبیر، سوره مهر، به نشر و.. منتشر خواهند کرد.

10

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.