کد خبر : 9108
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱

آبرسانی به روستاهای گیلان با تخصیص اعتبارات صندوق توسعه‌ی ملی شتاب می‌گیرد

آبرسانی به روستاهای گیلان با تخصیص اعتبارات صندوق توسعه‌ی ملی شتاب می‌گیرد

هاتف نیوز- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان گفت: 506 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه‌ی ملی برای آبرسانی به روستاهای این استان اختصاص یافته است.

   هاتف نیوز– مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان گفت: 506 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه‌ی ملی برای آبرسانی به روستاهای این استان اختصاص یافته است.
مهندس محمدعلی فرّامینی کُل اعتبار مصوب در زمینه‌ی آب آشامیدنی روستایی گیلان از صندوق توسعه‌ی ملی را 795 میلیارد ریال اعلام و خاطر نشان کرد: این اعتبار برای آبرسانی به بیش از یکصد هزار نفر در 200 روستای گیلان هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی آبرسانی به این روستاها در حال اجرا است، گفت: از این تعداد 165 روستا در قالب 34 مجتمع آبرسانی از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.
وی پیش‌بینی کرد: تا پایان امسال تعدادی از این روستاها از آب آشامیدنی برخوردار شوند.
مهندس فرّامینی افزود: امیدواریم با استمرار تامین اعتبارات صندوق توسعه‌ی ملی در سالهای 95 و 96، همه‌ی روستاهای گیلان از نعمت آب آشامیدنی مناسب و بهداشتی برخوردار شوند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گیلان؛ با توجه به خدماتی بودن کار وزارت نیرو، با موافقت مقام معظم رهبری و پیشنهاد دولت و تصویب مجلس 500 میلیون دلار معادل یکهزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای تحقق آبرسانی به دو هزار روستای کشور از طریق صندوق توسعه‌ی ملی تامین شده است.
آبرسانی به روستاهای کشور یکی از طرحهای مهم وزارت نیرو در قالب اقتصاد مقاومتی است.
گفتنی است هم اکنون از دو هزار و 592 روستای گیلان که یک میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است، یکهزار و 762 روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.
شایان گفتن است هم‌اکنون شاخص برخورداری این استان از آب آشامیدنی روستایی 73.92 درصد است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.