کد خبر : 8980
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸

«سردار جنگل‌خوس» منتشر شد

«سردار جنگل‌خوس» منتشر شد

هاتف‌نیوز – دفتر شعر «سردار جنگل خوش» با مقدمه‌یی از فریدون نوزاد، و هوشنگ عباسی» به وسیله‌ی ابراهیم شکری چاپ و منتشر شده است.

   هاتف‌نیوز – دفتر شعر «سردار جنگل خوش» با مقدمه‌یی از فریدون نوزاد، و هوشنگ عباسی» به وسیله‌ی ابراهیم شکری چاپ و منتشر شده است.
در این مجموعه که به وسیله‌ی انتشارات دهسرا چاپ و به بازار کتاب عرضه شده، فریدون نوزاد آن را نمونه‌یی از کوشش پیگیر ابراهیم شکری در پایدار داشتن ادبیات گلیکی دانسته و تاکید نموده است: به درستی و در حداکثر اختصار توفیق یافته‌اید تا تاریخ نهضت جنگل و باورداتشت مردم را به این نهضت نمایان ساخته و جاودانه‌تر نمایید. کتاب «سردار جنگل‌خوس» فوق‌العاده مفید و ارزشمند است.
هوشنگ عباسی هم در نوشته‌یی ابتدای این کتاب آورده که در منظومه‌ی «سردار جنگل خوس» به قیام مردمی نهضت جنگل و سردار پرخروش آن میرزاکوچک جنگلی نظر شده و تنهایی و مظلومین میرزا به تصویر کشیده شده است.
شعر زبان احساسی و عاطفی پرشور دارد و حس آمیزی در آن نقش برجسته‌یی دارد و مبارزه‌ی اجتماعی مردم گیلان را بازتاب می‌دهد.
هوشنگ عباسی همچنین نوشته اشعار این دفتر بیانگر فضای زندگی مردم ما است و خواندن آن می‌تواند برای خواننده‌های گیلک‌زبان لذتبخش باشد و از منظر زوایای متفاوت زبان را دریابد.
سراینده نیز در پیشگفتاری تاکید کرده که این مجموعه در دو بخش سروده شده است. بخش اول که اختصاص به مبارزات هفت‌ساله‌ی میرزاکوچک جنگلی و یاران باوفایش با بیگانگان و اشغالگران زمانه دارد و بخش دوم که شامل اشعاری با عنوان «گیلکی شعران جنگلی» می‌شود در مایه‌ی آزاد سروده شده تا کتاب از صورت منظومه به حال و هوای شاعرانگی سوق داده شود.
ابراهیم شکری در پایان پیشگفتار این کتاب از فریدون نوزاد، هوشنگ عباسی، محسن آریاپاد، دکتر فریدون شایسته و… قدردانی نموده است.
گفتنی اینکه ابراهیم شکری در سال ۱۳۲۶ خورشیدی در شفت متولد شد و پس از تحصیلات دانشگاهی در رشته‌ی کارشناسی تعاون و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی خدمات دولتی خود را تا سرپرستی مدیریت سازمان بهزیستی، معاونت امور اجتماعی و توانبخشی این سازمان و پس از پایان خدمات دولتی با تشکیل چندین موسسه‌ی مردم نهاد ادامه داد.

38

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.