کد خبر : 8886
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵

گیلان یکی از دروازه‌های مهم تجاری ایران با کشورهای دیگر است

گیلان یکی از دروازه‌های مهم تجاری ایران با کشورهای دیگر است

هاتف نیوز- استان گیلان به دلیل برخورداری از بندرانزلی و کاسپین، بهترین شرایط آبخور را دارد و می‌توان از این طریق غله و سایر محصولات را ترانزیت نمود و به همین دلیل این استان یکی از مهمترین دروازه‌های تجاری کشور ایران محسوب می‌شود.

   هاتف نیوز– استان گیلان به دلیل برخورداری از بندرانزلی و کاسپین، بهترین شرایط آبخور را دارد و می‌توان از این طریق غله و سایر محصولات را ترانزیت نمود و به همین دلیل این استان یکی از مهمترین دروازه‌های تجاری کشور ایران محسوب می‌شود.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ی‌ کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان این مطلب را کاپیتان مهرداد باقری‌نژاد معاون بازرگانی و عضو موظف هیات مدیره‌ی شرکت کشتیرانی دریای خزر در نشست هفته‌ی گذشته‌ی نهاد بازار سرمایه‌گذاری خارجی استان گیلان در جمع کارشناسان و اعضای متناظر دستگاههای اجرایی استان گیلان در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی استان عنوان کرد و با بیان گوشه‌هایی از تاریخچه‌ی تشکیل این شرکت به حاضران گفت: شرکت کشتیرانی دریای خزر(سهامی عام) از ۱۹ اسفند ماه ۱۳۶۵ ابتدا به صورت شرکت سهامی خاص در اداره‌ ثبت شرکتهای تهران به ثبت رسید و از پنجم تیر ماه ۱۳۸۵ نیز در منطقه‌ی آزاد تجاری – صنعتی انزلی کار خود را دنبال کرد و در سال ۱۳۸۲ بر اساس مصوبه‌ی مجمع عمومی شرکت، از سهامی خاص به صورت سهامی عام تغییر ماهیت داد.
وی همچنین تاکید کرد: مرکز فعالیت شرکت شهرستان انزلی و مدت فعالیت آن نیز نامحدود بوده و این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۷۱ رسماً آغاز نموده است. شکل گیری ارتباطات و توسعه‌ی تحولات شرکت همزمان با تحولات اجتماعی، اقتصادی و تکنولوژیکی همراه بوده به گونه ای که بین بهره‌وری آن در بخش حمل و نقل و کارآیی بخشهای اقتصادی و اجتماعی همواره ارتباطی تنگاتنگ و منسجم برقرار است. این وضعیت سبب شده تا صنعت حمل و نقل پیشرفتی شایان توجه بیابد. صاحبنظران و کارشناسان اقتصادی از بین انواع حمل و نقل، حمل و نقل دریایی را که از ویژگیهای منحصر به فرد برخوردار است پایه و اساس این صنعت می‌دانند، چون با حمل و نقل دریایی می‌توان حجم بسیاری از کالاها را به نقاط مختلف جهان به سهولت با طی مسیرهای کوتاهتر و با هزینه‌یی بسیار کمتر جابه‌جا کرد.
وی خاطر نشان کرد: این شرکت با حمل کالا در دریای خزر، کانال ولگا، دریای سیاه و همه‌ی مبادی حمل و نقل، این مقاصد را از طریق حمل سراسری، حمل ترانزیت و حمل مرکب دنبال می‌کند. بندرهای مهمی که این شرکت در زمینه‌ی حمل کالا در آن بنادر فعالیت خود را نشان می‌دهد به دو دسته‌ی بنادر داخلی و بنادر خارجی تقسیم می‌شود که انزلی، آستارا، نوشهر و امیرآباد از بنادر داخلی و آستراخان، اکتائو، باکو، ترکمن باشی، بنادر خارجی بوده و همچنین شرکت در آستراخان و اکتائو دفتر دایر کرده است.
کاپیتان مهرداد باقری‌ژاد سپس به چگونگی فعالیت این شرکت در دریای خزر پرداخت و گفت: در حوزه‌ی دریای خزر در سال ۱۳۹۳ که ما بهترین خدمات را در تجارت داشته‌ایم کشتیرانی دریای خزر نزدیک به ۳۰ درصد حمل و نقل کالا را بر عهده داشته و این میزان در سال ۱۳۹۴ به مقدار ۳۵ درصد رسید و امیدواریم در سال ۱۳۹۵ با هدفگذاری که شده این میزان به ۵۰ درصد برسد.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نقشه‌ی راه سوم برای توسعه‌ی فعالیتهای حمل و نقل تجاری به وسیله‌ی شرکت کشتیرانی دریای خزر به اجرا در آمده است اظهار امیدواری کرد که هدفگذاری صورت گرفته برای سال ۱۳۹۵ با اجرای این نقشه‌ی راه محقق گردد.
سخنران مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی استان گیلان اظهار امیدواری کرد که حمل و نقل ۹۵ هزار تن کالا در پنجسال به ۲۰۰ هزار تن برسد و خاطرنشان ساخت: ما برای اینکه صادرکنندگان داخلی را حمایت و تشویق کنیم با تعدیل کردن کرایه‌های حمل و نقل سعی کردیم این مشکل را رفع کنیم و با ارائه‌ی مشاوره‌ی رایگان برای همه‌ی تجار و بازرگانان تلاش می‌کنیم تا همزمان با تحولات بازار بتوانیم فرصت و امکان را از دست ندهیم.
وی با اشاره به اینکه ما افتخار می کنیم که به عنوان بزرگترین ناوگان ملی دریای خزر سهمی در زمینه‌ی توسعه‌ی ترانزیت کالا در شمال کشور داشته باشیم گفت: به هر طریق ممکن با برنامه‌‌ریزیها و اقدامات تلاش خواهیم کرد تا سیاستهای هدفگذاری شده برای سال ۹۵ در زمینه‌ی تحقق ۵۰ درصدی انجام شود کما اینکه تا کنون ۴۲ درصد از این پییش بینی شده است.
کاپیتان باقری‌نژاد سپس به برنامه‌های‌آینده‌ی این شرکت اشاره کرد و گفت: نوسازی ناوگان، ورود به حمل و نقل فرآورده‌های نفتی و سوآپ، مطالعه و راه‌اندازی خط کشتیرانی بین المللی دریای خزر و دریای سیاه، توسعه و کارآمد کردن نیروی انسانی و… از برنامه‌های شرکت کشتیرانی دریای خزر است.
وی گفت: موضوع و مساله‌ی دیگر کارآفرینی است که ما در تلاش هستیم با ایجاد خط تولید کشتی، کارآفرینی را مد نظر داشته باشیم و از این طریق بتوانیم نیروی کار جوان منطقه را جذب کرده و برای آنها شغل ایجاد کنیم.
باقری‌نژاد در این بخش از سخنان خود گفت: واقعیت این است که سیستم آموزشی دانشگاهی ما آنطور که انتظار آن را داشته‌ایم نتوانسته‌است نیروی انسانی ماهر و لازم را برای این موضوع تربیت کند و تحویل شرکت نماید و به همین دلیل بایستی فعالیت این شرکت در زمینه‌ی‌اموزش نیروهای ماهر و کاردان افزایش یابد.
معاون بازرگانی شرکت کشتیرانی دریای خزر در پایان سخنان خود گفت: با توجه به جوانگرایی شرکتهای رقیب خارجی و همچنین بالا بردن تناژ حمل، با خرید کشتیهای جدید، رقابتی بسیار سنگین در زمینه‌ی حمل و نقل دریایی در منطقه به وجود آمده است اما با شناسایی بازار هدف در CIS و کشورهای حوزه‌ی دریای خزر و همچنین بازرگانان فعال منطقه و رایزنی اقتصادی در این زمینه با خارج کردن کشتیهای قدیمی و نیز خرید کشتیهای نو و تازه می‌توان سهمی شایان توجه در زمینه‌ی حمل و نقل دریایی در دریای خزر دست یافت که این موضوع از اهداف اصلی شرکت ما است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.