کد خبر : 8882
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳

پنجمین سوگواره‌ی هنر عاشورایی در رشت برگزار می‌‌شود

پنجمین سوگواره‌ی هنر عاشورایی در رشت برگزار می‌‌شود

هاتف‌نیوز – مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کلانشهر رشت از برگزاری پنجمین سوگواره‌ی هنر عاشورایی در این شهر خبر داد.

   هاتف‌نیوز – مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کلانشهر رشت از برگزاری پنجمین سوگواره‌ی هنر عاشورایی در این شهر خبر داد.
علیرضا قانع گفت: استفاده از ظرفیتهای مردمی در گسترش فرهنگ و هنر عاشورایی از مهمترین اهداف برگزاری این سوگواره‌ی هنر است و تاکید کرد: سوگواره‌ی هنر عاشورایی برای بیان حماسه‌ی عاشورا و انتقال پیام آن و فراهم آوردن بستری مناسب برای ارائه‌ی توانمندیها و کشف استعدادهای هنری همسو برگزار می‌شود.
وی پوستر، عکس و شعر را از بخشهای اصلی این سوگواره عنوان کرد و گفت: امسال بخش تزیین هیاتها با محوریت سن عزاداری با عنوان بخش ویژه به سوگواره اضافه شده است و هیاتها می‌توانند با ارسال عکس در این بخش شرکت کنند.
علیرضا قانع به بخشهای جانبی، بخش پوستر نیز اشاره کرد و گفت: بخش پوستر از سه قسمت پوسترهای هنری و گرافیکی، لوگوتایپ اسمای متبرکه و پوسترهای اطلاع‌رسانی هیاتهای مذهبی تشکیل شده است.
وی درباره‌ی پوسترهای اطلاع‌رسانی هیاتها گفت: هیاتهای عزاداری می‌توانند با ارسال نمونه‌یی از پوسترهای اطلاع‌رسانی برنامه‌های عزاداری در این قسمت شرکت کنند.
قانع در ادامه به موضوعات بخش عکس اشاره کرد و اظهار نمود: عکاسی از آیینهایی همچون تعزیه، دسته‌های عزاداری و خیمه‌سوزانی، نمازظهر عاشورا، سنت اطعام و نذر، حضور سالمندان در عزاداری، نقش کودکان و نوجوانان در‌آیینهای عزاداری، بقاع، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها موضوعاتی است که متقاضیان می‌توانند در بخش عکس شرکت کنند.
وی همچنین افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با موضوع آزاد نیز به دبیرخانه‌ی این سوگواره ارسال نمایند.
مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کلانشهر رشت ادامه داد: عکاسی عزاداری از محیط بقعه‌ی متبرکه‌ی خواهر امام(ع)، دانای علی، پیاده‌راه فرهنگی و همچنین پیاده‌روی اربعین در کربلای معلی مربوط به بخش ویژه‌ی عکاسی است.
وی به بخش شعر با موضوع حماسه‌ی عاشورایی اشاره کرد و اضافه نمود: شعرهای دو بیتی و رباعی با موضوع حضرت علی‌اصغر(ع) در بخش ویژه‌ی شعر گنجانیده شده‌اند.
قانع مهلت ارسال آثار را تا چهارم آذر ماه ۱۳۹۵ عنوان کرد و افزود: آثار ارسالی ۱۸ آذر ۱۳۹۵ داوری خواهند شد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کلانشهر رشت به شرایط عمومی و اختصاصی پنجمین سوگواره‌ی عاشورایی و نحوه‌ی ارسال آثار نیز پرداخت و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان همچنین فرهنگسرای مجازی شهر رشت از این شرایط آگاهی یابند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.