کد خبر : 8825
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸

گیلان الگویی برای دیگر استانها کشور در زمینه‌ی صادرات صنایع دستی است

گیلان الگویی برای دیگر استانها کشور در زمینه‌ی صادرات صنایع دستی است

هاتف نیوز- معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، گیلان را به عنوان الگویی برای دیگر استانهای کشور در زمینه‌ی صادرات صنایع دستی توصیف کرد.

   هاتف نیوز– معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، گیلان را به عنوان الگویی برای دیگر استانهای کشور در زمینه‌ی صادرات صنایع دستی توصیف کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ، دکتر بهمن نامورمطلق در آیین افتتاحیه‌ی نخستین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و گردشگری به میزبانی گیلان در منطقه‌ی آزاد انزلی، با تاکید براینکه گیلان نیازمند چنین رخداد ملی بوده، اظهار کرد: در استانهایی که از نظر میزان و کیفیت صنایع دستی و همچنین میزان و گستردگی فعالیتهای گردشگری نسبت به گیلان در سطح پایینتر هستند، سالها پیش، چنین نمایشگاهی برگزاری شده بود.
وی با اشاره به برخورداری گیلان از مواهب طبیعی و منابع زیرزمینی و همچنین فرهنگ غنی مردم این استان، افزود: مردم با فرهنگ، اصیل، مومن و خلاق این سرزمین از سرمایه‌های استان گیلان است.
نامورمطلق بر لزوم افزایش نقش‌آفرینی گیلانیها درحوزه‌های گوناگون فرهنگی و گردشگری تاکید کرد و گفت: حمایت از هنرمندان صنایع دستی، توسعه‌ی فضای کسب و کار در قالب برپایی نمایشگاهها و صادرات محصولات به کشورهای مختلف در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی بوده و گیلان نیز به عنوان یکی از پایگاههای اصلی صنایع دستی کشور، باید در این حوزه پیشرو باشد.
وی ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو را موفقیتی بزرگ دانست و بیان کرد: انتظار داریم با پتاسیلهای موجود در استان و زیرساختهای فرهنگی و گردشگری منطقه‌ی آزادانزلی، استان گیلان به عنوان قطب گردشگری در کشور و منطقه تبدیل شود.
نامورمطلق با تاکید بر افزایش کیفیت تولیدات صنایع دستی در راستای رقابت با محصولات خارجی و وارداتی در گیلان گفت: با توجه به سرمایه‌های موجود در این استان و پیشینه‌ی آن در حوزه‌ی صنایع دستی، گیلان می‌تواند به عنوان الگویی برای دیگر استانها در زمینه‌ی صادرات محصولات تولیدی برای عرضه در کشورهای منطقه باشد.
وی با تاکید بر ضرورت تلاش برای فراهم‌سازی شرایط شکوفایی گیلان در زمینه‌ی صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: ایجاد پردیس گردشگری در منطقه‌ی آزاد انزلی علاوه براحیای صنایع دستی گیلان، موجب حفظ هویت منطقه می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.