کد خبر : 8794
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰

گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود

گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود

هاتف نیوز- یازدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی از هفدهم تا نوزدهم شهریور ماه ۱۳۹۵ در «تالار حکمت دانشگاه گیلان» برگزار می‌شود.

zaban95_PosterFull_fa   هاتف نیوز– یازدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی از هفدهم تا نوزدهم شهریور ماه ۱۳۹۵ در «تالار حکمت دانشگاه گیلان» برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه گیلان، دکتر علی صفایی دبیر علمی این گردهمایی با اعلام این خبر افزود: بر اساس فراخوانی که در سال گذشته به مراکز آموزش عالی ارسال شده یکهزار و ۴۵۰ مقاله به دبیرخانه‌ی گردهمایی رسید که از بین آنها ۷۵۰ مقاله برای نشر در مجموعه‌ی مقالات و ۷۵ مقاله برای سخنرانی انتخاب شدند.
وی یادآور شد: این گردهمایی بین‌المللی میزبان سه نسل از پژوهشگران کشور و جهان خواهد بود.
دبیر علمی گردهمایی یازدهمین انجمن ترویج زبان و ادب فارسی گفت: این گردهمایی هرساله به مدت سه روز در یکی از دانشگاههای کشور برگزار می‌شود.
در این گردهمایی سه روزه پژوهشگران و استادان زبان و ادب فارسی جدیدترین یافته‌های پژوهشی خود را ارائه خواهند داد.
در مدت سه روز برگزاری این گردهمایی پژوهشگران در محورهای‌ی همچون تاريخ ادبيات و سبک‌شناسی، دستور زبان، زبانشناسي، تاريخ زبان فارسي و گويشهاي رايج زبان فارسي، ادبيات تطبيقي و موضوعات بین رشته‌یي، انواع ادبي(حماسي، غنايي، عرفاني، تعليمي)، كتابشناسي، نسخه‌شناسي و متن‌پژوهي، سخنرانی خواهند نمود.
گفتنی است آیین افتتاحیه‌ی این همایش بین‌المللی صبح روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه امسال در «تالار حکمت دانشگاه گیلان» برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.