کد خبر : 8710
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴

نقش بازار سرمایه ‌در توسعه و پیشرفت گیلان انکارناپذیر است

نقش بازار سرمایه ‌در توسعه و پیشرفت گیلان انکارناپذیر است

هاتف نیوز- بازار سرمایه در توسعه و پیشرفت استان گیلان نقشی موثر ایفا می‌کند هر چند که علی‌رغم تمام موضوعات بازار سرمایه‌ در کشور ما بازار نو و جوان است اما نقش این بازار در توسعه و پیشرفت گیلان انکارناپذیر است.

   هاتف نیوز– بازار سرمایه در توسعه و پیشرفت استان گیلان نقشی موثر ایفا می‌کند هر چند که علی‌رغم تمام موضوعات بازار سرمایه‌ در کشور ما بازار نو و جوان است اما نقش این بازار در توسعه و پیشرفت گیلان انکارناپذیر است.
این مطلب را محمد حاجیلو مدیر دفتر کارگزاری مبین سرمایه‌ در نشست بازار سرمایه‌گذاری خارجی استان گیلان در اداره‌‌ی کل امور اقتصادی و دارایی استان عنوان کرد و به تشریح خدمات این دفتر سرمایه‌گذاری پرداخت.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان میهمان هفته‌ی گذشته‌ی نهاد بازار سرمایه‌گذاری خارجی استان گیلان محمد حاجیلو مدیر دفتر سرمایه‌گذاری مبین سرمایه بود که در جمع کارشناسان و نمایندگان تام‌الاختیار دستگاههای اجرایی این مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در باره‌ی شناسایی چالشها و چشم‌اندازهای جذب سرمایه‌گذاری در جهت توسعه‌ی اقتصادی استان با موضوع و محوریت شرکتهای برتر و بورسی استان سخن گفت.
وی در سخنان خود ابتدا به تشریح خدمات شرکت کارگزاری مبین‌سرمایه در بخش سرمایه‌گذاری به مشتریان این دفتر که شامل دو بخش سبدگردانی و صندوق سرمایه‌گذاری می‌شود، پرداخت و گفت: همچنین این شرکت برای مشتریان ویژه‌ی خود امکان تهیه و ارسال گزارشهای تحلیلی را نیز در برنامه‌های خود قرار داده است. حاجیلو گفت: سبدگردانی اختصاصی درواقع مدیریت دارایی ا‌ست که به صورت ویژه برای هر سرمایه‌گذار مجزا انجام می‌شود و ترجیحات ریسک و بازده‌ی مشتری در نحوه‌ی اداره‌ی سبد لحاظ می‌گردد.
وی خاطر نشان کرد: به بیان ساده «سبدگردانی» فرآیندی است که در آن فرد خبره در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری بر اساس خصوصیات، سطح ریسک‌پذیری و سرمایه‌ی هر سرمایه‌گذار، سبدی از سهام را مناسب این سرمایه‌گذار تشکیل می‌دهد و به صورت مستمر بر آن نظارت و اعمال مدیریت می‌کند تا فرآیند سرمایه‌گذاری کامل انجام شود. سخنران مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی استان گیلان همچنین گفت: در سبدگردانی بابت ارکان از سرمایه‌گذاران هزینه‌یی دریافت نمی‌شود یعنی هزینه‌های امین، حسابرس، نرم‌افزار و دیگر هزینه‌های مدیریت داراییها که در صندوقها از سرمایه‌گذار طلب می‌شود، در سبدگردانی بر عهده‌ی شرکت سبدگردان بوده و فقط کارمزد سبدگردانی از مشتری اخذ می‌شود.
وی در ادامه به نوع دیگر از روشهای کارگزاری به نام صندوقهای سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: این صندوقها منابع خرد سرمایه‌گذاران را جمع‌آوری و یک‌کاسه کرده و به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه می‌پردازند. حاجیلو گفت: هم سبدگردانی و هم صندوق سرمایه‌گذاری زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار تهران اداره می‌شود.
وی در تشریح صندوق سرمایه‌گذاری گفت: این صندوق، نهادی مالی است که فعالیت اصلی آن سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار بوده و مالکان آن نسبت به سرمایه‌گذاری خود، در سود و زیان شریک‌ هستند و همچنین صندوقها انواع مختلفی دارند که بر حسب نوع، اندازه و شرایط تقسیم سود طبقه‌بندی می‌شوند.
مدیر دفتر کارگزاری مبین سرمایه سپس به برخی از خدمات این دفتر اشاره کرد و گفت: انجام معاملات اوراق بهادار و فرابورس، اوراق مشارکت، صکوک (اوراق اجاره)، تسهیلات مسکن، گواهی سپرده، ارائه‌ی خدمات معاملات آنلاین به اشخاص حقیقی و حقوقی، برگزاری کلاسها و دوره‌های آموزشی آشنایی با بورس اوراق بهادار و نحوه‌ی فعالیت دفتر کارگزاری، انجام مراحل پذیرش و عرضه‌ی سهام شرکتها در بورس اوراق بهادار و فرابورس و بورس کالا از جمله برخی خدمات ما است.
وی تاکید نمود: ما در کلاسها و دوره‌های آموزشی گفته شده تجارب خود را در اختیار علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران قرار می‌دهیم تا با بیان روشهای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه با ریسک کم اقدام به سرمایه‌گذاری شود.
و به موضوع ریسک و روشهای پوشش آن نیز اشاره کرد و گفت: همیشه سود بدون ریسک در کشور وجود دارد که همان اوراق خزانه است اگر سود ریسک پذیر را بپذیریم ممکن است سود بیشتری ببریم و همچنین در رونق اقتصادی سرمایه‌گذاری موثر عمل کنیم.
حاجیلو گفت: حدود ۳۰ شرکت کارگزاری در استان گیلان وجود دارد که جذب سرمایه های خرد و کلان داخلی و خارجی و همچنین بهره‌بردن از بازار اولیه‌ در جهت پویایی بخش خصوصی را مد نظر قرار می‌دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.