کد خبر : 8518
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۷:۰۴

بهزیستی گیلان و میراث فرهنگی برای توسعه‌ی جوامع روستایی استان هم‌پیمان شدند

بهزیستی گیلان و میراث فرهنگی برای توسعه‌ی جوامع روستایی استان هم‌پیمان شدند

هاتف نیوز– اداره‌ی بهزیستی استان گیلان و اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، تفاهمنامه‌ی مشترک همکاری برای توسعه‌ و پیشرفت جوامع استان گیلان امضا کردند.

   هاتف نیوز– اداره‌ی بهزیستی استان گیلان و اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، تفاهمنامه‌ی مشترک همکاری برای توسعه‌ و پیشرفت جوامع استان گیلان امضا کردند.
به گزارش رسیده رضا علیزاده در این باره تصریح کرد: بهبود فضای کسب و کار روستایی و نیز ترویج بومگردی در گیلان از مهمترین اهداف این اقدام مشترک به شمار می‌رود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در تشریح دستاوردهای این تفاهمنامه که هفته‌ی گذشته با حضور مدیران کل دو دستگاه اجرایی و معاونان آنها در اداره‌ی کل بهزیستی استان امضا شد، اذعان کرد: در تفاهمنامه‌ اول بر روی شرایطی توافق صورت گرفت که در قالب آن، تسهیلگران و نمایندگان اداره‌ی کل بهزیستی استان گیلان، مستقر در روستاها، با شناسایی خانواده‌های علاقه‌مند به در اختیار قرار دادن منازل خود برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی، زمینه را برای اقامت علاقه‌مندانی که روستا را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند در این خانه مسافرها تسهیل می‌بخشند.
وی از توسعه‌ی بومگردی، بهبود فضای کسب و کار و جلوگیری از مهاجرت از روستاها به عنوان بخشی از مزایای بهره‌گیری منازل روستایی به عنوان خانه مسافرها یاد کرد.
علیزاده با اشاره به شناسایی یکهزار و 600 خانه‌ی روستایی به وسیله‌ی اداره‌ی کل بهزیستی استان گیلان، از ساماندهی و صدور پروانه‌ی بهره‌برداری و اعطای مجوزهای لازم در چارچوب ضوابط تعریف شده‌ی مصوب هیات وزیران، به عنوان گامهای بعدی تحقق این مهم خبر داد.
آموزش، تولید و عرضه‌ی محصولات صنایع دستی موضوع تفاهمنامه‌ی دوم بود که در قالب آن، مجتمعهای خدماتی اداره‌ی کل بهزیستی استان گیلان در سراسر استان به عنوان مراکز شناسایی علاقه‌مندان، به کارگیری و نیز تولید محصولات صنایع دستی با حمایت اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در زمینه‌ی آموزش و تجهیزات مورد استفاده قرار گرفته که سرپرستان خانواده‌های زیرپوششهای حمایتی از جمله جامعه‌ی هدف این تفاهمنامه هستند.
همچنین در پایان این نشست آغاز فعالیت دو کمیته‌ی مشترک با عضویت دستگاههای اجرایی ذی‌ربط، برای تدوین چارچوبها و دستورالعملهای لازم در راستای تحقق اهداف این دو تفاهمنامه مصوب شد.
همچنین مدیران بخش گردشگری از عزم و مشارکت مردم به عنوان اصلیترین عامل برای توسعه‌ی بومگردی روستایی تاکید کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره‌ی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، محمدرضا شیخ‌الاسلامی در جریان بازدید از طرحهای گردشگری صندوق کارآفرینی امید در روستای اسطلخ‌جان شهرستان رودبار، هفته‌ی گذشته با اشاره به روند مطلوب توسعه‌ی کمی و کیفی پروژه‌های در دست مرمت و ساخت، از عزم جدی اهالی روستای اسطلخ‌جان رودبار در راستای تحقق این مهم سخن گفت و تصریح کرد: اشتیاق و مشارکت همه جانبه‌ی مردم این روستا در کنار طبیعت بکر و منابع موجود آن، از مهمترین عواملی بود که اسطلخ‌جان به عنوان روستای پایلوت در زمینه‌ی توسعه‌ی بومگردی در استان گیلان مورد انتخاب قرار داد.
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گیلان از اختصاص چهار میلیارد تومان به عنوان اعتبار پایه‌ی توسعه‌ی این روستا خبر داد و اظهار کرد: با توجه به فضای کار متنوع در این منطقه، محدویتی برای افزودن به این اعتبار وجود ندارد و این صندوق با توجه به نیاز 100 موقعیت شغلی برای مردم بومی، فعالیت خود را تا پایان از بین بردن بیکاری در این روستا با صرف بودجه بدون محدودیت ادامه خواهد داد.
وی نقش مسوولان استانی و شهرستانی در جهت تحقق این مهم را بسیار موثر برشمرد و تصریح کرد: اعطای مجوزهای لازم به وسیله‌ی اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و نیز اختصاص بودجه‌ی لازم فرمانداری شهرستان رودبار برای ترمیم و توسعه‌ی راههای ارتباطی این روستا و رفع برخی مشکلات موجود مردم منطقه نقشی مهم در سرعت بهبود فضای کسب و کار خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.