کد خبر : 8447
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲

بداخلاقان رسانه‌یی در انزوا هستند

بداخلاقان رسانه‌یی در انزوا هستند

هاتف نیوز- مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان به طوری که بسیاری از سایتها خبر داده‌اند با قدردانی از هوشمندی رسانه ها، گفته است: بداخلاقان رسانه‌ی در انزوا هستند.

    هاتف نیوز– مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان به طوری که بسیاری از سایتها خبر داده‌اند با قدردانی از هوشمندی رسانه ها، گفته است: بداخلاقان رسانه‌ی در انزوا هستند.
یوسف گلشن در نشست هم‌اندیشی نقش روابط عمومی در توسعه‌ی شهری از بیانیه‌ی صادر شده‌ی «خانه مطبوعات گیلان» درباره‌ی اخبار چند روز اخیر تشکر کرد و گفت: فضای رسانه‌یی استان فضایی مطلوب است و رسانه‌ها نیز هوشمند هستند.
وی با بیان اینکه اظهارات اخیر استاندار شامل یکی دو سایت می‌ِود، گفت: همانگونه که دکتر نجفی بارها اعلام کردند و در سایتها منتشر شده است ما قدردان همه‌ی رسانه‌ها از جمله منتقدین هستیم.
گلشن با بیان اینکه بیانیه‌ی «خانه مطبوعات» و استقبال جامعه‌ی رسانه‌یی از سخنان استاندار نشان داد که رسانه های گیلان بیشتر از نهادهای متولی دغدغه‌ی رعایت اخلاقمداری را دارند، گفت: بیانیه‌ی اخیر «خانه مطبوعات» و نامه‌ی سال گذشته‌ی مطبوعات و رسانه‌ها که بداخلاقیها و حاشیه‌سازیهای چند رسانه‌ی معدود را محکوم کردند، نشان داد که بداخلاقان رسانه‌یی در انزوا قرار دارند و بین نقد و تخریب تفاوت وجود دارد.
وی توسعه‌ی شهری را نیازمند هماهنگی و همکاری همه‌ی دستگاهها دانست و با اشاره به طرح بازآفرینی رشت گفت: اجرای این طرح باعث ایجاد رضایت در شهروندان شده است.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری گیلان با بیان اینکه فضای انتقاد منصفانه و سازنده‌ی دولت فراهم است، از همه‌ی رسانه‌ها با گرایشهای مختلف، خواست به جریان توسعه و پیشرفت استان بپیوندند و در اندیشه این مهم باشند.
یوسف گلشن بیان کرد: استاندار گیلان بارها در طول سالهای اخیر، از نقش موثر رسانه‌ها اعم از صدا و سیما، مطبوعات، خبرگزاریها و پایگاههای خبری – تحلیلی و دیگر رسانه‌های فعال در فضای مجازی در انعکاس دستاوردهای نظام اسلامی و همچنین انتقادات سازنده‌یی که از عملکرد مدیران شده، سخن به میان آورده است.
وی اضافه کرد: این اظهارنظرها نیز در همه‌ی رسانه‌ها و از جمله پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان منعکس شده و همانطور که استاندار بارها تاکید کرده، حضور رسانه‌های منتقد منصف در کنار رسانه‌های حامی سیاستها و رویکردهای دولت امری ضروری است.
گلشن با اشاره به فراهم بودن این فضای انتقاد برای رسانه‌ها به وسیله‌ی دولت، تصریح کرد: فضایی را که دولت در استان برای انتقاد فراهم کرده، می‌توان به خوبی در مطالبی که رسانه‌های داخل استان منعکس می‌کنند، مشاهده کرد و این موضوع، امری آشکار و غیرقابل کتمان است.
وی با یادآوری تاکیدات چند روز گذشته‌ی استاندار گیلان به رسانه‌ها گفت: آنچه که باعث شد استاندار در باره‌ی رسانه‌های حاشیه‌ساز که اخلاق را نیز مراعات نمی‌کنند، سخن بگوید؛ اصلاً شامل رسانه‌های منتقد نمی‌شود بلکه مربوط به حاشیه‌سازان است.
گلشن با ابراز خرسندی از اینکه تعداد این رسانه‌ها معدود بوده و از انگشتان یک دست نیز کمتر است، افزود: ما نیز از این رسانه‌ها دعوت می‌کنیم به جای حاشیه‌سازی و حاشیه‌ساختن، به جرگه‌ی دیگر رسانه‌های استان که با گرایشهای مختلف در حال فعالیت هستند و دغدغه‌ی مشترک همه‌ی آنها پیشرفت و توسعه‌ی استان است، بپیوندند.
وی خاطر نشان کرد: تخریبهای چند روز گذشته‌ی برخی سایت انگشت شمار علیه استاندار گیلان، خود نشانگر آن است که مرجع ضمیر سخنان نماینده‌ی عالی دولت در استان چه کسانی است حال اینکه همواره دغدغه‌ی ما آزادی بیان و انتقاد سازنده و منصفانه بوده است.
گلشن همچنین به بیانیه‌ی «خانه مطبوعات گیلان» در حمایت از دولت یازدهم و مواضع اخیر استاندار اشاره نمود و اضافه کرد: این بیانیه نیز در راستای نامه‌ی سال گذشته‌ی رسانه‌ها به استاندار در محکومیت بداخلاقیهای رسانه‌یی بوده و خود این موضوع نیز، بیانگر اقدام شجاعانه‌ی رسانه‌ها با گرایشهای مختلف و دغدغه‌مندی آنها به اهمیت رعایت اصل اخلاق است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.